Blacklist

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 25.5.2014.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Fakta on et sääntömuutoksest eivät ole tuoneet juuri yhtään autoa lisää, mut päinvastanen suunta on ollut selkeä. Spekulantit ja ne jotka rakentaa kilpuriaan sata vuotta ja tekee siitä aina uuden version ennenkuin se ehtii rataa nähdä, tekevät sitä lopun ikäänsä. Heitä ei radalla nähdä, on säännöt mitkä hyvänsä. Heidän haluilleen ja mielipiteilleen ei kannata uhrata yhtään ajatusta. Kun aiemmin on niin tehty on seuraus ollut lähinnä katastrofi. Ja sen jälkiä näemme parhaillaankin.

    Sinäkin tiedät että sääntöjen eteenpäinviemiselle on oma metodinsa ja kanavansa. Jatkuvasta vaahtoamisesta huolimatta et ole tehnyt elettäkään tai ottanut askeltakaan siihen suuntaan. Jos jotain niin tää sun lässytykses rikkoo kenttää eikä yhdistä sitä.

    Me ollaan eri mieltä muun muassa siitä et sun mielestä asioissa on jotain vikaa. Mun mielestä niissä ei ole vikaa. Jos niissä olis, niin varmaan löytyis taho joka asioita esittäis eteenpäin kuten niitä kuuluu tehdä, ja sitten niistä aktiivisuutta osottaneiden kuskien kesken käsiteltäis ja päätettäis mitä esitetään vai esitetäänkö mitään. Toi kaikenlainen yhtenäistäminen on ihan täys huuhaata, eri järjestäjillä on erilaiset säännöt ja erilaiset käytännöt. Ja niin tulee aina olemaan, niin täällä kuin muuallakin.
     
    Muokattu: 23.5.2018
    Jukka 63 ja kari6767 tykkäävät tästä.
  2. shr1

    shr1 Gearhead

    Renkaan koko ja katsastusleima, siin on kans yks hauska yhdistelmä joka voi tänäkin päivänä olla ihan mitä tahansa, riippuen miten hyvää pataa on konttorin väen kanssa. Toi siis vesittyy aivan tyystin, koska muutoskatsastuksella (tai ilmankin sitä) on jossain mahkut saada mitkä vaan renkaat otteelle. Ilmeisen merkityksellinen asia kuitenkin tuo rengasleveys, kun puhutaan no prep-radoista...

    Renkaan leveyden rajaaminen johonkin x milliin leimapeliluokassa vois piirun verran tasottaa tilannetta? Emmietiiä. Mut ei kylläkään kuulu tähän topikkiin ne pohdinnat...
     
    Muokattu: 23.5.2018
  3. GS

    GS Gearhead

    Eli olemme tismalleen samaa mieltä mm.tästä asiasta, eli ne sääntömuutokset ja siis juuri ne nykyisin voimassa olevat säännöt eivät ole tuoneet lajia kasvu-uralle millään tasolla.
    Blacklist toki lajina itsessään on paikkansa löytänyt, mutta yleisesti ottaen.

    Ok, mikä on se pointti että Suomessa pitäisi jatkaa tällä ladulla jos kerran ”suunta on selvä”, eli negatiivinen?

    Kyllä, tästäkin ollaan 100% samaa mieltä.
    Se vain on niin ihan kaikessa moottoriurheilussa F1:stä jokkikseen, että paljon on ihmisillä suunnitelmia ja haaveita.
    Aloitettuja projekteja jotka kuolevat alkumetreille kun realismi astuu rahan ja ajan muodossa haaveiden tilalle.
    Tässä kohtaa matematiikka onkin suunnilleen sata haaveilijaa, pari toteuttajaa ja tällä pitää joka lajissa mennä.
    Pointti vain on se että jos meillä ei ole haaveilijoita, meillä ei ole niitä toteuttajiakaan, koska nekin kuitenkin lähtevät liikkeelle ”haaveista”.
    Se mistä me emme ole samaa mieltä on tämä kummallinen...”heidän mielipiteilleen ei kannata uhrata yhtään ajatusta”....?
    Eli miten ihmeessä kenelläkään on varaa kategorisesti tyrmätä jotkin ideat ja ajatukset vain siksi että ne eivät tule pienestä sisäpiiristä?
    Jokainen ajatus ja idea asioiden parantamiseksi ja eteenpäinviemiseksi pitäisi olla arvo itsessään, eikä se muutu vain siksi huonoksi että se nyt sattuu tulemaan jostakin muualta kuin facen automaattitykkääjiltä, tai/ja omasta pesästä.
    Se että päätöksiä tehdään pienessä umpioidussa piirissä jossa jokainen ajatus on automaattisesti huono ja ilman mitään perusteluja, mikäli se ei tule omasta piiristä, kutsutaan usein varsin rumin sanakääntein, mutta on totta.


    Kyllä, tästäkin ollaan tismalleen samaa mieltä että ...”sääntöjen eteenpäinviemiselle on oma metodinsa ja kanavansa”.... siis on aina ollut?
    Kuitenkin ihan itse jo avatessasi sanoit: .... "Fakta on et sääntömuutoksest eivät ole tuoneet juuri yhtään autoa lisää, mut päinvastanen suunta on ollut selkeä”....
    Voisiko siis olla niin että se miten sääntöjä on aiemmin tehty, ei olekkaan kovin toimiva metodi?
    Eli että ne säännöt tehdään niin kuin taas sitä seuraavassa sanoit: .... "Heidän haluilleen ja mielipiteilleen ei kannata uhrata yhtään ajatusta”..
    Eli että ei ole uhrattu ajatustakaan kentän ”haluille ja mielipiteille” ja päätökset on tehty vain pienen piirin etuja painottaen.
    Voisiko olla niin että tänä some aikana asioista voisi keskustella hieman laajemminkin ja nimenomaan kuunnella myös maksavan katsomon haluja ja mielipiteitä?
    Se kun itsessään ei vielä maksa mitään, eikä täällä somessa vielä tehdä niitä lopullisia harkittuja päätöksiä, vaan pointti on kuuntelemisessa?
    Hyvässä systeemissä kun AINA kuunnellaan myös muita mielipiteitä ja asioista keskustellaan/haetaan erilaisia näkökulmia ennen päätöksentekoa.
    Se että päättäjät päättävät ilman debattia, ilman ”herkkää korvaa”, ilman vuorovaikutusta, kutsutaan sitäkin usein varsin rumin sanakääntein ja ihan aiheesta.
    Lisäksi se että asioista ei avoimesti/julkisesti keskustella ja päätökset tehdään pienessä kilpailijapiirissä, antaa lisäpontta sille vaikutelmalle että ...”teki tai sanoi mitä tahansa, päätökset tehdään pienen Helsinkiläisen piirin etuja painottaen, pitäköön tunkkinsa”...
    Tavallaan tämä on silloin tottakin, jos kaikki pikkupiirin ulkopuolelta tuleva kategorisoidaan automaattisesti paskaksi ja bannataan se öykkäröinnillä mykäksi.

    Tätä en tosiaan ymmärrä?
    Itse jo heti aluksi totesit: .... "Fakta on et sääntömuutoksest eivät ole tuoneet juuri yhtään autoa lisää, mut päinvastanen suunta on ollut selkeä”....
    Heti perään toteat: ...."et sun mielestä asioissa on jotain vikaa. Mun mielestä niissä ei ole vikaa”...
    Se että ihan jo täältä OD:lta saa lähes päivittäin lukea kilpailumaksujen korkeasta tasosta, katsomojen tyhjyydestä, lajinäkyvyyden vähentymisestä, kilpailijamäärän jatkuvasta laskusta, jne,jne. ei kuitenkaan siis tarkoita että säännöissä/systeemissä ”ei ole vikaa”?
    Eli tässä ollaan todellakin eri mieltä siitä että minä näen todellisuuden ja tämän ”ei mitään vikaa” mantran välillä ristiriitaa ja sinä et?
    Se että minä näen tässä ristiriitaa, on sinun näkemyksesi mukaan ”lässytystä” ja ei siinä mitään, se on sinun mielipiteesi jonka saat oikeutetusti pitää.
    Sovitaanko näin aikuisten kesken kuitenkin että myös minulla on oma oikeuteni omiin mielipiteisiini, vaikka ne joiltain osin ei vastaisikaan sinun mielipiteitäsi.

    Asioista voidaan siis varmasti keskustella ilman teiniangsista henkilöön puuttumistakin, varsinkin kun jo nyt olemme 80%:sti asioista samaa mieltä. Ehkä eri syistä, mutta kuitenkin.
     
    Muokattu: 23.5.2018
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyl sä kovasti väännät. Ehkä lopetan tähän, hoida hommat tai jatka länkytystä kunnes kuolet. Ei vaadi suurtakaan lahajkkuutta tuoda erilaisia epäkohtia esiin, mut se sit vähän vaatis et tekis jotain muutakin ku niist maailman tappiin jankkais. Ja koettaa väyrysmäisellä asioiden toiseks vääntämisellä edetä. Mut ihan vaan jatkossa omaan tahtiin, mä hyppään vek täst kyydistä.
     
  5. GS

    GS Gearhead

    Taas kerran, minä puhun...”länkytän” tässä kohtaa nyt ”katsomonäkökulmasta”, eikä se tule koskaan enään muuksi muuttumaankaan.
    Se mitä asioiden eteen tehdään tulevaisuudessa konkretian tasolla, jää nähtäväksi, mutta se ei poista tätä julkisen keskustelun tarvetta.
    Tämä epäkohtien esiin tuominen ottaa toki koville jos/kun niistä ei ole lupa näin avoimesti edes keskustella, eikä ne todellakaan poistu minua henkilönä dissaamalla (kertoo kuitenkin paljon enemmän sinusta kuin minusta).

    Tämä vain on kovin hämmentävää, kun ensin todetaan että nykysäännöt ovat tuottaneet viime vuosina lajiin negatiivista kehitystä ja samaan hengenvetoon että kuitenkaan mitään ongelmaa ei olekkaan?
    Asiasta saa julkisesti keskustella...”lässyttää”, ”länkyttää”,jne, eikä näin keikuttaa venettä jotta nykykehitys voisi jatkua? Ketä tämä palvelee?

    Pitäisikö meidän oikeasti mielummin porukalla miettiä miten esim.niitä kilpailumaksuja saataisiin pienemmiksi ja sitä kautta myös madaltaa osallistumiskynnystä lajiin (tämä topik tosin tähän väärä)?
     
    fenix tykkää tästä.
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    Menkää paskomaan joku toinen topikki. BL:n säännöt on selvät ja nyt vaan seurataan listan kehittymistä.
     
    Jukka 63, jariha, superbird ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Mopar garage

    Mopar garage 1st gear

    Lista ajot jää toistaiseksi mun puolesta.Lauantai olis tarkoitus suhata Porissa ei Vesivehmaalla ja seuraavana BL malmi päivänä on muuta puuhaa.
     
  8. Kuitti ja kiitos.

    Nyt listan muutos alkoi heti kättelyssä, eli lauantaina polkaistaan hommat käyntiin tällä listalla:

    #1 Uskali, Blacklist Buick
    #2 Rantakari, Plymouth Duster
    #3 Käyhkö, Panox Dart
    #4 Wasström, Cuda
    #5 Sikanen, Blacklist BMW
    #6 Hovi, Nova
    #7 Kataja, Pontiac
    #8 Vaittinen, BMW M5
    #9 sinä ?
    #10 sinä ?

    Ei jää siis epäselväksi, että uutta mielenkiintoista autoa ja kuskia tulee listalle jo heti ekoissa kahinoissa. :odwink:
     
    Hegemon tykkää tästä.
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Villi veikkaus et Wasströmkään ei oo tulossa, ei vissiin o auto ihan valmis vielä.
     
  10. Haialtaaseen on nyt myös ilmoittautunut mukaan Mr.Juurikkala jolla on 2010 vuosimallin musta neliveto 911 Porsche, pitäis mennä kevyesti kympin aikoja missä vain ja milloin vain?
     
  11. maverick

    maverick Gearhead

    Mikä huomisen suunnitelma?
    blacklist autot vierekkäin parkkiin jokonkin kohtaa?
    Testivedot ennen haiallas/lista vetoja?
    Onko kuka blacklist tirehtöörinä paikalla, m5vaittinen?
    T. Blacklist ecoboost mustang tiiimin grillaus mestari
     
    Muokattu: 25.5.2018
  12. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Jaha!mitäs herkkuja grilli Mestari tekee:eek:?
     

  13. Blacklist "varikko" kerätään samaan paikkaan kuin Vesivehmaalla aina ennenkin, eli lähelle lähtöä ja vasempaan reunaan.

    Huomenna se vihdoinkin taas alkaa, kaikki paikalle katsomaan ja ajamaan!
     
    jknR, Herje ja GM -65 tykkäävät tästä.
  14. Hegemon

    Hegemon 2nd gear

    Kiitokset kuskeille ja tiimeille päivästä. Homma toimi loistavasti. Raporttia yritetään saada huomenna aikaiseksi joten sitä odotellessa.
     
    Black Nova tykkää tästä.
  15. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Kenet mä tiputan ensimmäisenä malmilla?
     
  16. pts

    pts 2nd gear

    Mä haastan malmilla asserin/katajan vedon häviäjän sijasta 6 jos laskin oikein.
     
  17. Hegemon

    Hegemon 2nd gear

    Laskit oikein ja asia selvä.
     
  18. Black Nova

    Black Nova 2nd gear

    Minä haastoin Käyhkön ja Rantakari välisen vedon häviäjän ensi viikonloppuna Malmilla
     
  19. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    no!voidaan tsiigaa toi portilla!
     

Kerro tästä muillekin!