Josefin isä oli konepaja yrittäjä (Mengele Agrartechnik Ag) joka halusi pojan jatkaa.. kutsui aatun hermannin ja muutaman muun pitämään puheita firman pikkujouluihin etc...itse Mengelen kokeet oli täyttä humpuukia ja naurettava ukko...jolle nauroi jopa ammattipiireissä keltatähdetkin...
Mulla on lauantaina vähän erikoisempi kuvio. Ekaa kertaa 5-vuoden aikana on sellainen tilanne, että joutuu puntaroimaan Listavetojen ja normi? elämän kuvioiden kanssa siten et listahommat jää toiseksi. Eli mun hyvän ystävän häät on stadissa lauantaina, klo 13.00 ja kuorma-autolla kun joutuu työntämään niin meikäläisen ajoaika Vesivehmaalla jää hyvin lyhyeksi. Toivotaan ettei sada ja ajattaminen alkaa heti klo.10.00. Jolloin pitäisi keretä ajamaan Blacklist #1 paikasta Hovia vastaan sitä ennen. Jos voitan Hovin niin hyvä niin, mutta jos häviän niin sit kaikki mahdolliset takaata tulevat kuskit saa mennä mun ohitse, jos siis saavat kyseiset haasteajot ajettu. Tällaisessa tilanteessa paska juttu mulle, mut välillä elämä on ja listalla pitää kaikkien nyt lauantaina päästä ajamaan mahdollisimman paljon. Eniten kuitenkin jännittää, että millaisessa kunnossa rata on vuoden tauon jälkeen?
Huomenna taas vedetään. Kokoontuminen bl-varikolla klo 9:40! Katsotaan voimassa olevat haasteet paikanpäällä. Altaaseen tulossa ainakin muutama auto.
Blacklist kausi 2019 on taputeltu ja viimeisen eli Vesivehmaan jälkeen pakka sekoittui huolella, mikä on tietenkin hieno juttu. Kovimman nousun teki Sini Paukkuri Feeniks Dartilla ja lista näyttää nyt tältä aina ensi kevään ekaan BL-kahinaan saakka: Lista näyttää nyt tältä: 1. Hovi 2. Rantakari 3. Paukkuri 4. Lappalainen 5. Mihail 6. Uskali 7. Roth 8. Hallström 9. Hirvonen 10. Rimmi
Kovaa tekemistä kaikilta. Rantakari Dusterillaan osoittaa tasaisuuden merkityksen. Vapari, katupikkulohko ilman mitään erityistä (paitsi osaamista) ja taas keikkuu kärkiporukassa!
Jos muistain säännöt oikein, Rantakari on oikeutettu ensin ajamaan haasteensa ykköspaikasta ja vasta sitten (jos häviää sen haasteen) joutuu ajamaan alempaa tehtyä haastetta vastaan. Ja sääntöjen mukaan Rantakari voi ajaa ykköspaikan haasteen vasta seuraavassa kilpailussa, niin eipä sitä silloin voinut tässä kisassa ottaa vastaan vaan Sinin haaste siirtyy myös seuraavaan kilpailuun. Eli, ensi kesään. Tämä siis minun tulkintani asiasta perustuen muistikuviini säännöistä. Eli, en välttämättä muotoilisi tekstiäni niin ettei jostain syystä suostunut ottamaan haastetta vastaan...
Mutta mikään ei myöskään pakotakkaan ajamaan(?). Eli toimi ihan fiksusti siis? Eikai täällä kukaan oo muita miellyttääkseen vaan voittaakseen.
Hyvästä syystä voi jättää haastelähdön ajamatta, esim auto hajosi. Jos ei huvita, se ei kai ole hyvä syy. En tarkoita että Rantakari olisi tästä syystä jättänyt ajamatta.
Joo mä olin siis haastanut Hovin joka ei halunnut enää ajaa kun ei ollut pakko, ja ymmärrän sen ihan hyvin, turha riskeerata pokaalia kun se oli jo ansaittu. Meidän haaste jäi odottamaan seuraavaan kisaan ja porukalla siinä racemasterin kanssa julistettiin kauden ykkönen ja kakkonen. Oltiin jo pois lähdössä siinä vaiheessa kun Sini tuli haastelemaan, ja kerroin Sinille mikä oli tilanne. Ei mun mielestä mitään epäselvää asiassa.
Kiitokset järjestäjille, kanssa kilpailijoille ja katsojille BL-kaudesta 2019! Upeata oli olla mukana. Meillä katkesi lento Malmi #3:een, otettiin kone ja tehdään siihen vähän isompi "huolto" ja mietitään alustan säätöjä. Heitetään haaste Hirvoselle / sija 9 autolle jo nyt. Meidän tiimi on tulossa innolla kaudelle 2020 ja nythän toi rookie-kausi on lusittu. Tohon yo. keskusteluun, että kilpailu tässä on taustalla ja ylöspäin on kiva haastaa. Hovi voitti upeasti tämän kauden. Onneksi olkoon! Jaa, ajetaankohan Malmilla enää ensi vuonna lainkaan?