Lipponen,Rajaniemi,Lantto,Kemppainen,Kettula,Mäenpää,Lantto,Ruhanen,Zettersröm,Ollikainen eli kohtuu kovaa settiä pyörissä luvassa!Ps.Salakari ehken ja autopuolella kohtuu kattaus myös eli ylivoimaisesti kovin setti 2020!
Muistakaa myös muut luokat missä hyvin porukkaa ajamassa sekä Panox Shoot Out jossa ajetaan jopa 7s aikoja urakalla?Varma tieto että matalia 8s vetoja liukuhihnalta!
Sait siis askin kuntoon... Hieno homma. Muistelen että aikaisemmin (tässä ketjussa) sanoit että osat ei ehdi tulla.
Hyvä juttu, saadaan edes vähän kisaa minun suosikki"mopo"luokkaan Autopuolella minun suosikkiluokka on Competition, eritoten nuo turbolliset pienet euro ja japsikoneita käyttävät kilpurit (näkisin mieluusti myös dragstereita, koppiautojen lisäksi... Esim. Dragsteri samanlaisella 2JZ koneella kuin siinä ensimmäisen 5 sec. ajan ajaneella Puerto-Ricolaisella oli heidän koppiautossa). ... Yhteinen tekijä? ... Äärimmilleen viety Turbotekniikka.
... Dream (wishfull thinking mode päällä ) - Jos saataisiin vielä Ari Pietilä ja Timo Lehtimäki paikalle, niin voitaisiin jopa ajaa Match race TMFC ja TF luokissa...
Joo... Ja nykyään parhaimmillaan puhutaan jo reilusti yli 1000+ hv / L tehoista noissa ennätyksiä tehneissä vehkeissä. ... Minulla tuo kiinnostus turbo moottoreihin alkoi jo nuorena pojankloppina 70/80 luvun vaihteen tienoilla kun ne tuli F1:iin, eritoten 80 luvun puolenvälin tienoilla taidettiin jo hätyytellä tuota 1000 hv / L tehoja aika-ajojen aikana. - Itseasiassa minua harmittaa se, että nykyään nuo Promod turbokoneet on kuristettu lähes hengiltä NHRA:n säännöissä... Kupissa painaa tietysti se, että muilla ahtotekniikoilla ei välttämättä olisi enää mitään saumaa rajoittamattomia turboja vastaan... - Lisäksi, epäilen syyksi sitä, että NHRA ei halua nähdä turbo Promod autoa ajamassa parempia aikoja kuin esim. alkkis-funnyt... - (IMHO) Mekaaninen ahtaminen on se "pyhä lehmä".
Innolla odotan miten tuo kulkee. Yksi ehdottoman mielenkiintoisista autoista jotka tulee radalle ensi viikonloppuna.
Näin on... Se on toinen auto jonka suorituksia katselen suurella mielenkiinnolla viikonlopun aikana. + Tietysti kaikki prätkäluokkat, eritoten FB ja SSB.
1986/IHRA (mountain motor) Pro Stock ! Jotenkin tuo alleviivaa sen, mitä sanoin aikaisemmin. Tässä toinen: https://www.google.com/url?sa=t&sou...BMAF6BAgDEAE&usg=AOvVaw0ndUxXZ5wCtyQBN1U2az1l Mutta ei tästä sen enempää (ainakaan jos nostaa verenpainetta)
Oli kyllä koko 150e ilm.maksun arvoinen päivä eilen. Hakemisessa on kyllä niin montaa asiaa vielä, jotta ei menty sitä mitä oletan auton menevän. Asia kerrallaan ja pähkinä kerrallaan ettei tuu isoa "damagea". Toki 9sek puolelle mentiin, joka on hyvä asia. Kone ja tekniikka erittäin hyvässä kunnossa, paitsi vesipumppu meni mykäksi, joten piti lopettaa kesken. Niin ja kerkisi siinä ihmettelemään katsomon puolellakin. Tänään sääennuste parantunut. Voipi olla että tuonne 17.00 - 19.00 saakka menee sateitta tai hyvin pienillä kuuroilla, joten kohti kauhavaa ihmettelmään.