Blaster 2 puola

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja LehtinenA, 17.6.2024.

  1. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Ruvennut esiintymään käynnistys ongelmia säännöllisen epäsäännöllisesti silloin kun on lämpimät ilmat ja kone on ajettu kuumaksi. Kylmällä koneella ongelmaa ei esiinny lainkaan. Joutuu sahaamaan todella paljon sen että saa koneen käyntiin. Kaasarista ei haihdu bensat, tämä on tarkastettu. Vaihdoin ajokauden alussa Platina tulpat perinteisten tilalle mutta vaikea uskoa että nämä tuon aiheuttaisi. Saako tota blaster 2 puolaa mitattua yleismittarilla vian ollessa päällä jotenkin. Ideoita muistakin syistä saa esittää
     
  2. Pertura

    Pertura Gearhead

    Saisiko sen puolan vaikka kylmäsprayllä jäähdytettyä silloin kun on vika päällä? Jos lähtee toimimaan kuin taikaiskusta jäähdyttelyn jälkeen, on vika melkoisella varmuudella löytynyt.
     
  3. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Saahan sen jos haen kaupasta kylmäsprayta
     
  4. Swinger71

    Swinger71 Double Gearhead

    Minulla pimeni kerran tuollainen Blaster 2 ihan hyllyssä ollessaan. Eli irroitin puolan autosta syksyllä talliin ajon jälkeen. Keväällä paikalleen laiton jälkeen antoi startatessa satunnaisesti kipinää kunnes lopetti sen kokonaan. Epäilin aluksi että vika on boxissa. Päätin kuitenkin kokeilla toisella puolalla niin auto käynnistyi välittömästi.
     
  5. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Uus Puola saapu tänään postissa, kiitokset vaan @Isamu
    Asennus paikalleen ja koeajolle, hetken odotus ja startti kuumana. Ei lähe käyntiin. Muija starttailemaan ja mittailemaan, koitin kylmäsprayllä starttiakin jäähdyttää mutta ei auttanut. Useemman yrityksen jälkeen sanoin muijalle että polkasee kerran pedaalin pohjaan ja starttaa, lähti heti käymään. Missähän vitussa vika on. Yleensä ei lämpimänä pitäs kaasua vaatii yhtään eikä oo ikin ennen vian ilmentymää vaatinutkaan. Kaasarin (holley 750 dp) lasisilmistä kattelin nii pinnat ok.
     
  6. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Ikävä kun ei uus puola auttanu. Nyt heitän täydellä mutulla ja ilman tietoa/kokemusta, että tarviikohan kaasaria hieman aukaista jos siellä on jotain jumissa/tukossa?
    Kun kerran lähti käyntiin heti kun kaasua polkaistiin ja ilman ei millään.
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Millainen jakaja? Itsellä ei isolohko mopari syttynyt kuumana kun magneetti pick-upin ja tähtipyörän välys oli aavistuksen liian suuri.
     
    LehtinenA tykkää tästä.
  8. Z11

    Z11 Gearhead

    Mittaa puolalle tuleva jännite analogimittarilla startatessa, lähtee selkiimään
     
    JJHa tykkää tästä.
  9. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Kiitos tiedosta, vaihdoin ton pickupin just ajokauden alussa. Täytyy ottaa tarkasteluun seuraavaksi. Jakajana MSDn 85551
     
  10. JJHa

    JJHa Gearhead

    Ota jakaja pois ja irroita kansi ja pyörijä. Laita yleismittari johtoihin ja pyöritä tähtipyörää. Jos virta ei kulje punaisessa johdossa niin lämpö on rikkonut sinulta yhden "prommin" sieltä elektroniikkalevystä. Pystyy juottamaan paikoilleen mutta ei poista vikaa. En ole sähkömies, pahoittelut jos termit meni väärin mutta itsellä sama vika viime viikolla. Auto sammui täyskaasuvedosta, hivenen säikäytti mutta onneksi olin penkissä ja asiantuntija oli paikalla. Laita PM/numero niin kerron tarkemmin diagnoosin ja korjauksen.
     
  11. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Vika oli tässä. Nyt lähtee lämpimänäkin hyvin käyntiin
     
    harrastaja, Kimmeli ja rodhot tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!