Blazerin etunavat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja blazoffer, 22.10.2004.

  1. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Siis onko -79 Blazerissa 350/TH350/NP203/10bolt/12bolt alkuperäisenä etunavat automaattilukoilla vai peräti kiinteät?

    Ja jos automaattilukolla - niin miksi niitä käytetään jatkuvassa 4vedossa?

    Ja kysymyshän vain paljastaa tietämättömyyteni 8)



    Tähän saa sitten vastata kaikki, eikä ruveta "heittämään vapaalle" [​IMG] [​IMG]


    :wink:
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siinä on alunperin ollut kiinteät navat. Joku on varmaan tällännyt ne automaattinavat sen takia että on luullut säästävänsä bensaa kun päästelee takavedolla.

    Ajatus on ollut ihan hyvä, mutta kun tossa etujortaani kuitenkin pyörii aina niin automaattilukotkin on aina päällä.

    Jos haluat ajaa pelkällä takavedolla sladissa keppi lock asennossa niin eteen tarttis laittaa manuaalinavat! Bensakulutukseen se ei juuri vaikuta kun kaikki romut kuitenkin pyörii mukana.
     
  3. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Just.
    Kun näyttävätkin kiinteiltä, mutta jotkut puhuvat kuitenkin automaattilukoista ja tätä juuri ihmettelinkin jottas mitäpä niillä tekee jos jakolaatikko on tuo fulltime NP203.

    Eli noissa navoissa on vain tommoset romatut lätkät (rasvakuppi?)upotettu = kiinteä?

    Mitäs jos laittaa man.lukot ja ottaa etukepin pois kun ei ole paha rasti irrottaa/laittaa takas.
    Esim kuskaa mukana jos metsään haluaa mennä kesken kesälomareissun.
    Kuinkas tuo jakolaatikko/etuperä tykkää tämmösestä? Jakolaatikonhan joutuu silloin pitämään difflock asennossa jotta liikkuu.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Eipä tuo huonoa tykkää, jos laitat napalukot ja ne auki asentoon ja kardaani irti niin edessä ei pyöri mikään ja ei se huonoa tee. Sillälaillahan toimii osa-aikaiset nelivedot, paitsi että ei tarvii kardaanii irrottaa....
    Ja kun joudut ajamaan lock-asento päällä, ei jakolaatikkokaan tykkää kyttyrää kun kerran etuakselilta ei tule voimaa vääntämään!
    Että siitä vaan napalukkoja asentamaan ja etukardaania poistamaan....
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sanompa vaan,että on ihan perseestä ajaa pelkällä takavedolla talvella.Meinaa aina mennä pelkästään kahva edellä.Terv:EePee
     
  6. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Tarkotus onkin säästellä kesällä kun noi mutiaiset tuppaavat kulumaan 4vedolla etupäässä aikas haipakkaa.
     

Kerro tästä muillekin!