blazerin vesireitit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja karza11, 6.12.2007.

  1. karza11

    karza11 Gearhead

    onko kukaa perehtynyt ton blazerin vesireitteihin?
     
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    sisälle ainakin tulee :)
     
  3. kira

    kira 1st gear

    Jees,

    Niin tulee, ja kun jonkin aikaa oottelee niin kyllä vesi osaa tehdä poistumisreitinkin...
    Toimii ainakin ovien ja kynnyskoteloitten osalta. ;)

    - Kimmo
     
  4. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Samaa oon ihmetellyt minäkin,vesisateen jälkeen on pick-upissa kämmenen kokoinen lätäkkö matolla.Jostain kojetaulun alta se tulee mutta ei oo tullut tarkemmin syvennyttyä että mistä.
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    sama coronetissa. ärsyttävä vika ja paha nähdä mistä vesi tulee.. :(
     
  6. jaketin

    jaketin Gearhead

    veikkaan, että pyyhkijöiden karan juuresta pyrkii vesi sisään. näin kävi dartissa. uudet tiivisteet ja veden tulo lakkasi..
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mikähän plääseri se taas sitten on.
    -89 subbarissa, joka siis samanlainen kuin iso B, tuli ovelasti sisään, enpä tiiä mitä niiden nimet on, torpedopelti ja rintaplootu tai jotain, siis siellä on tuulilasin edessä olevan ilmaritilän alla sellanen plenumiksikin sanottu alue, jossa tulipelti ja kabyysin etupelti kohtaa ja niiden sauma, joka siis melkeen auton levyinen, on tiivistetty jollain kitillä. Noh, se kittisauma oli halkeillut ja laski sisään. Veden kun kuuluis valua kulmiin missä putket ulos.
    Olikohan tarpeeks epäselvästi selitetty.
     
  8. sub

    sub 1st gear

    toi oli silleen puolsekavasti selitetty :rotfl: tarvii men oman -84 subbarin viereen ihmetteleen jos sit aukeis.. mulle kans tulee vesi sisään, tippuu siihen potkupahvin takareunan kohille. mul seisoo auto yleensä ain viikot kotona ku oon reissuhommis, ja tos syksyl oli taas ollu hiuka kosteempaa keliä, ihmetys oli suuri kun avasin oven, mut sienihän se vain oli...
    [​IMG]
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hittolainen, tavote kyllä oli täyssekava. Noh, kyl se aukee kun kattelee, mutta siellä tuulilasin edessä olevan ilmanottoritilän alla se on, ei pysty purkamatta näkemään mitään, ja jotta ritilän sai irti niin piti ottaa konepelti poijes ja pyyhkijät tietty.
    Hä hää, selvä jalkasieni kun kerran jalkatilassa on! Jos oven saranat on nähny parempiakin päiviä, niin oven tiivisteistäkin tulee toki vedet sisään. Toinen on takasivuikkunan (se iso) tiiviste, mistä mulla tuli kans, sieltä voi valua taaksepäin vararenkaan kaivoon jos vuoto on kuskin puolella, tai etiäpäin takapenkin jalkatilaan. Ei tarvii olla iso rako.
    Onhan noita paikkoja.
     
  10. karza11

    karza11 Gearhead

    jep

    nii mun blazer on k5 ja siinä nyt ku viikon on satanu näyttäs tulevan muutama tippa kuskin puolen vasemman jalan varpaiden kohdille....täytyypäse rintapelti tsekata...
     
  11. kira

    kira 1st gear

    Jeps,

    No kun tää meni asialinjalle niin sanotaas omat kokemukset.
    Alkuun ihmettelin miksi lattiamatot olivat läpimärät, lähinnä repsikan puolenen (mattoa kun nosti niin lattiapellin päälle jai parin millin kerros vettä). Eli jossakinvaiheessa kotteroon on vaihdettu tuulilasi ja sitä ympäröivän tiivisteen asennus oli vähän niin ja näin. No revin sen tiivistejutskan pois tuuppasin rakoon pildeman ikkunatiivite-mössöä. Ja eikä sen jälken vesi ole tullut sisälle.

    - Kimmo
     
  12. Rytari

    Rytari Gearhead

    mulla tulee ainakin oven yläreunasta vesi siään, tiivisteen päälle kertyy vettä ja se sieltä aina löytää reittinsa siään, sateella ajossa tiputtelee polvelle tai olkapäälle piskoja

    samoin kattokuomun etunurkista valuu "takajalkatilaan" vettä, siellä se on aikoinana jo tehnyt pientä tuhoa ystävämme korr-oosion kanssa.

    kattoluukku mulla on kanssa, sen ei pitäisi vuotaa, senverran on sikaliimaa ympärillä, mutta aina sekin vain talvikelillä hikoilee ja taas putoaa olkapäälle piskoja.

    kojelaudan vasemmasta nurkasta, aivan sieltä a-pilarin ja tuulilasin reunasta tuulee ajoittain, etenkin pakkaskelissä epämiellyttävä ominaisuus kun tuppaa oleen turhan raakaa toi ilma mitä sieltä tulee, sen alkuperästä ei ole mitään havaintoa.. tai siis pihalta se tulee mutta....
     

Kerro tästä muillekin!