Blower casen korkeus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fastback, 24.1.2014.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kiinnostaa blowerin casen korkeus eli korkeus casen imusarjan laipasta casen yläpintaan johon kiinnitetään laippa kaasareille tai ruiskuhattu. Minulla on käsitys että korkeus on n. 7.5” luokkaa ja mitä isompi ahdin niin tulee vain pituutta lisää. Mahtaako olla valmistaja kohtaisia eroja?

    Valmistaja (GMC, Hampton, TBS...), malli esim 8/71 ja korkeus.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Oikeassa olet, 6/71, 8/71, jne. ovat saman korkuisia. Isommissa ahtimissa on jopa käytetty pienempien roottoreita jatkopaloilla varustettuna.
    Valmistajakohtaisia korkeuseruja tuskin on, ainakaan niin paljon että sillä olisi merkitystä.
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    On eroja jos otetaan vertailuun mukaan valmistajien omat billet kuoret.

    Normaalisti useimmat käyttää joko alkuperäisiä GMC kuorta tai sitten sen mitoitusta uusissa valuissa.
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jos billet kuoria on käsillä tai tieto korkeuksista valmistaja riippuen niin kiinnostaa. The Blower Shopin billet kuori on KAUNIS ja joskus Eric Lyonilta niistä kyseltiinkin, erityisesti heidän front offset blower sopii Fordille hienosti kun on jakaja edessä, ei tule megapitkää snouttia.
     
  5. f-85

    f-85 Gearhead

    Kyllä tuo 7.5 tuumaa pitää roots roots ahtimissa paikkansa.
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ollaan kehitetty syttysysteemi jossa ei tarvii jakajaa.. On hyvä just ahdin hommissa.. käy kaikkiin normikaseihin.
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kerrohan lisää?
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No ehkä syttysysteemi on väärä sana. Ruiskuboxin yhteyteen tehty cam-sensor joka voidaan helposti muuntaa eri moottoreihin:
    sbc, bbc, sbf, bbf, sbm, bbm jne. normaalin jakajan paikalle, pyörittää öljypumppa normaaliin tapaan (jos tarvii). Korkeutta lohkon pinnasta n.3cm., halk 5cm., kiinnitys vaik alkuperäisellä jakajan jalalla tai billetisellä.

    Megaan ollaan värkätty vaik mitä lisiä.. esim wifi pad näyttö, seqvetaali sytkä ja ruisku, tulossa aktiivinen takaspoileri/ ilmajarru.
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Eli megaruutta pohjanen juttu? Hienoa että joku jaksaa kehitellä näitä myös suomessa.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyl toi cps-toimii muissakin ku Megassa.

    Mut tää topic on muille jutuille.. Sorry Fastback!
     
  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    Hyvää dataa tuo remmivedon tekstihän on ja topic "remmiahdinvaltakunta" on niin turvoksissa tavaraa, että siinä tulee vauhtisokeus kun sitä lukee. Tuo virranjakajan korvaaja on vallan mielenkiintoinen keksintö, jonkin korimallin 5.0 tbirdeissä on ollut vastaava murikkaa, joka korvaa jakajan.

    Casen korkeus on aikalailla se 7,5" mutta kyselin lähinnä, että jos on valinnanvaraa kuorissa niin aina helpompi on mitä matalampi kuori blowerilla on vaikkakin olisi billettiä.
     
  12. B 50

    B 50 Gearhead

    Ainakin B&M:llä on ollut näitä /53-sarjaan pohjautuvia ahtimia. Jos sellainen riittää niin ovat jonkun verran matalampia.
     

Kerro tästä muillekin!