bmw m70 hotrod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja 66monaco, 23.5.2013.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

  2. Naula

    Naula 3rd gear

    Ihan sairaan hieno laite! Onhan noita rodeja, mutta tää tuntuis pelaavan kun unelma ja kulkeekin ihan perkeleesti, mun mielestä todella onnistunu tekniikkavalinta ja toteutus.
     
  3. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tykkään kyllä, vaikken niin hotrod-ihmisiä ookkaan.=)
     
  4. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kyllä! jossai luki että vasta koeajolla otettu 135 mph.. :) henk.koht voin sanoa että hyvä ja yksinkertainen moottori on toi bmw:n v12, käyttöpelissä kun moinen, aavistuksen uudempi m73 v12 on...voittonut muistaakseni jonkun vuoden moottori palkinnonkin.. miinushan noissa on että jos täys remppaa moisen voi tulla hieman tyyriiksi :)
     
  5. JariV

    JariV 2nd gear

    Aivan saatanan hieno laitos. Tollasia niitten pitää olla, kunnon motti millä voi ajaa kovaa kanssa.
     
  6. 66monaco

    66monaco Gearhead

  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

    luulis et ois saanu vähä pienemmät jakajat toho...
     
  8. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    tonnilla saa koko auton ostettua, ei niitä kannata korjailla.
     
  9. 66monaco

    66monaco Gearhead

  10. 66monaco

    66monaco Gearhead

    mahtaakohan kukaan suomessa laitellut noita patoja muihin kuin bemuihin...
     
  11. 66monaco

    66monaco Gearhead

  12. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Mun mielestä toi on mottina hemmetin hyvä ja aika matalaviritteinenkin vielä. Kohta sen kuitenkin joku haukkuu. Tossa on alsalohko ja sylinterit pinnotettu jollain pii-pinnotteella, joten poraus ei oo vaihtoehto rempattaessa. Toisaalta, mulla on tommonen mosa jonka otin 418tkm ajetusta autosta. Puristuksia tuli joka pytystä 12,5-13,5 joten ei paha mun mielestä. Tosin tota autoa oli kyllä huollettukkin. Ongelma noissa moteissa on toi öljypohja joka on levee ja koneen edessä, joten tulee ihan helvetin eteen jos laittaa esim jenkkiraatoon sellasenaan. Mä tein tohon mun mottiin uuden pohjan jossa se säiliö on takapuolella. Öljynkierto tarvii tosin toteuttaa tässä tapauksessa ulkosella kierolla ja se tulee muutamankin satkun maksamaan. Kasissa oli esittelyssä jokunen vuosi takaperin joku swedu joka oli tommosen laittanu muistaakseni -60 letukkaan. Toi mun motti tulee laatikkoineen kaverin autoon ja valmistuu joskus jos valmistuu. Se on varma että jos semmoseen pyhäinhäväistykseen, että laitat pemarin koneen jenkkin, sorrut täällä suomessa niin varmasti on paljon kavereita kun avaat kruisinkeissa konepellin :D
     
  13. JariV

    JariV 2nd gear

    Kysy iteltäs haluutko lisää kavereita vai sellasen auton mistä tykkäät.

    Mun ei tartte olla sun kaveri, mutta jos tollasta vastaavan laitteen talutat tontille niin mä nyt ainakin oon sitä pällistelemässä joka puolelta. Musta toi on tälläsessä yhteydessä eksoottinen ja mielenkiintoinen ja en välittäs ollenkaan mihin sen olet laittanu. Tossa hotsrodissa se on vielä saatu hienoilla kikoilla vanhemman näköseks ja mm. noi pakosarjat on hienot ku mitkä. Tollasia konversioita on ilo katsella.

    Sinänsähän tollanen motti ei olis ollenkaan huono mottivaihtoehto konversioon jossa vaan on pohjalla tarpeeks lihaa luiden päällä. Toi ei oo kauheen painava eikä ylitehokaskaan eikä myöskään hirveen suuri litratilavuudeltaan. Tokikin siinä on paljon tehoa jos verrataan alkujaan heikkotehoisiin vehkeisiin, mutta ei toi ihan mahdoton olisi välttämättä saada leimattua johonkin kikottimeen täällä. Kaikkihan riippuu siitä kohteesta mihin tollasen haluis laittaa.
     
  14. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

  15. 66monaco

    66monaco Gearhead

  16. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Nojoo, ei toi kavereiden miellyttäminen oo ollu pääasia tässä autoharrastuksessa, enkä usko että jariv:nkään rakentamassa kalustossa on lähtökohtasesti haettu sitä esson paarin hyväksyntää. Muutaman sun rakentamista autoista nähny livenä ja kerran sielä sun tallissa käyny ja en voi kun ihmetellä ja nostaa hattua rakentelun tasolle. Mulla taas toi tallista ulostuleva kalusto muistuttaa enemmän kaatisromuja, mut se on ehkä tarkotuskin. Periaate on että auton omilla voimilla edetään ja toistaseks ei oo tarvinu hinurin päällä edetä. (kopkop)..
    Mua kiinnostas joskus laittaa joku nykydiesel johonkin rähjäseen pick-uppiin. BMW:n 535 diiseliä alkaa muutaman vuoden päästä saamaan parilla tonnilla koko autoja saksasta ja siittä saa pelkällä lastulla reilu 300 hummaa ja 700 vääntöä. Olis sopiva motti tommoseen työjuhtakäyttöön.
     
  17. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ei nuo sitä bensaakaan vie niin paljoa kun kuvitellaan. enemmänkin tietysti saa menemään jos haluaa.

    [​IMG]
     
  18. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Matka-ajossa pääsee vielä paljon pienemmälläkin, jos malttais ajella rauhallisesti.
    Mulla oli joskus käyttiksenä 750 iAL ja pari kertaa koitin kuinka pienellä pääsee, kun ajaa ihan "sukkasillaan". Muistaakseni se oli 8,9l. ajotietokoneen mukaan.
     
  19. JariV

    JariV 2nd gear

    Kiitokset metriläinen vaan kommenteistasi, eipä ollut haisuakaan että olet mun luona joskus käynyt. 535 Bemun tekniikka olis munkin mielestä hyvä. Kiisselien viripotentiaali pikkumuutoksilla on erinomainen joten on käynyt itsellänikin mielessä tuo, kuten Mersun kolmelitrainen kanssa.

    Mä oon kanssa ajellut hyvät tovit sillä BMWn V12 urheilucoupella ja oli kyllä kiva auto. Biimeri osaa kyllä tehdä hienoja moottoreita.
     
  20. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Jotain mä silloin sulta ostin, mutten muista mitä. Sulla oli sillon tallissa semmonen pentastar yhtymän tekemä kansanauto jossa oli niin onnetton motti ettei siihen tarttunu ees magneetti ;)
    Noita 750 pemareita saa ihmeen halvalla nykysin jopa suomesta. Mä maksoin omastani muutama vuosi sitten 1100 euroa, ja se oli täysin ajokuntonen auto. Myin siittä lukkoperän ja sisustan ja renkaat pois, ni koneelle ei jääny enää hintaa kun pari sataa. Jokunen kuukausi sitten oli nurmijärvellä myynnissä tommonen 800 eurolla, siis koko auto. Tossa kaverin progigsessa olis tarkotus säästää noi pemarin omat ruiskusysteemit ohjauksineen. Helpompiakin teitä varmasti olis, mutta tota yritetään tehdä käytännössä nollabudjetilla. Koneenkorvat olis viimeistelyä vaille niinkuin lootankin korvat, mutta muuten motti olis paikalleen jo sovitettu. Kardaaniksi lyhennetään -89 pickupin kardaani, siinä kun on liukuominaisuus jota pemarin laatikon yokessa ei oo. Tekniikka tulee -60 puikkiin jossa on ilmajouset, ni toi liuku tossa kardaanissa on vähän pakollinen perän suurien liikkeiden takia. Jostain pitäs vielä keksiä ulkonen öljypumppu, mikä ei ihan miljoonaa maksais.
     

Kerro tästä muillekin!