bmw m70 hotrod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja 66monaco, 23.5.2013.

  1. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Isolohko-Moparin pumppu ehkä?
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Myös tämä englantilainen Cosmotron perustuu BMW:n tekniikkaan ja pohjalevyyn.

    [​IMG]
     
  3. rwrw

    rwrw 1st gear

    Rakennan parhaillaan M70/M73-moottoriin perustuvaa virikonetta, joka on tosin tulossa BMW:n "moderniin" koriin.

    Vastaava rodiprojekti on kuitenkin kuumotellut jo vuosia ja ajoittain tekisi mieli kääntää kelkkaa tuon baijerilaisenkin kanssa, BMW:ltä kun löytyy paljon parempia moottoreita aihioksi jos/kun tarkoituksena on päästä kovaa.

    Eli siihen varsinaiseen kysymykseen: miten noiden ~60-70 -vuotiaiden ammeiden kanssa olisi noin katsastusteknisesti toimittava jos päätänkin lusikoida tuon pannun sellaiseen? Päteekö samat säännöt kuin uudempiinkin? Kiinnostaako ketään? 100hv omavalmistemoottorina naama peruslukemilla? Ihan hiljaa eikä puhu mitään?
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Voihan tuota kokeilla. :)
     
  5. JariV

    JariV 2nd gear

    Kyllä toi olis tehtävissä. Oleellista on se kanta-auto mihin meinaat lusikoida. Eikä kannata hirveesti huudella moisesta.
     
  6. rwrw

    rwrw 1st gear

    Selitätkö tarkemmin? Ei ole minkäänlaista kokemusta elämästä ennen autoveroaikaa valmistetun kaluston kanssa, tai sellaisen rakentamisesta.

    Aika harvassa taitaa olla järkevät vertailumallit tuon ikäisissä..? Mites uudempi runko, korinvaihto ei käsittääkseni mahdollista ilman poikkeuslupaa, vai oliko tässä liikkumavaraa/porsaanreikiä?
     
  7. rwrw

    rwrw 1st gear

    Sen verran "edennyt" tämä homma, että katselen parhaillaan sopivaa kevyt-kuorma-auton raatoa alustaksi. Tuntuisi olevan helpoin tapa.

    Mitenkäs kuorma-auton korinvaihto, tuntuu olevan monenkirjavaa mielipidettä ja tulkintaa liikkeellä. Entäs koneen vaihdon osalta, lueskelin noita pykäliä sen verran, että "soveltuvilta" osin noudatetaan henkilöautojen rakennemuutos-sääntöjä, eli lienee parempi kun ei ainakaan Trafilta kysy koska on selvää, heidän mielestään varmaan jokainen pykälä on sovellettavissa myös kuorma-autojen rakennemuutoksiin etenkin tällaisen projektin kohdalla.
     
  8. JariV

    JariV 2nd gear

Kerro tästä muillekin!