BMW:n jarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja HEAVYDUTY, 7.9.2007.

  1. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    Kysymys kaverin puolesta:JARRUT RAVISTAA :mad: Auto menee
    erittäin tasaseen,kuin juna,kunnes tennari koskettaa jarrupedaalia.
    Alkaa kaamee tärinä,mikä tuntuu repsikan paikalla jalkapohjissa
    asti,levyt osittain uudet,osittain suoraksi todetut.Auto juuri leimattu,
    ja katsuria pyydettiin nimenomaan etsimään alustasta vikaa,että
    syy tärinään löytyis.No inssi löys oikein hakemalla pienen klapin
    raidetangonpäästä,mut muuten alusta kunnossa,noh,nivel uusittu,
    mut tutina vaan jatkuu :soosoo:

    MISSÄ VIKA??? :mad: :argue:

    Auto siis 540i -93
     
  2. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Levyt osittain uudet.. Miten saatu aikaan, hitsaamalla? :rotfl: :wink:

    Joo no kyllä tuo vaan kieroilta levyiltä kuulostaisi. Tarkista uudestaan?
     
  3. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Voi johtua myös vanteista. Jos vanteet eivät ole ns. suorasovitteiset, vaan vaativat keskityspalan, ei niitä saa varmaan koskaan täysin tärinättömiksi. Omassa käyttiksessä on samaa ongelmaa.

    Talvirenkailla ei tärrää kun ovat suorasovitteiset, kesäpallot 18" ja keskireikä e39 sopiva, vaatii soviterenkaan mutta tärrää silti n. 70-80 vauhdissa sekä jarruttaessa. Asian kanssa täytyy vain elää tai sit ostaa vanteet jotka on suorasovitteiset e34:ään.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ootko kattonu ns.koiranluut??
     
  5. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    Joo hitsattiin kuluneisiin levyihin lisää paksuutta,ja hiottiin rälläkällä
    sileeks :rotfl:

    Ei vaan siis 2 uutta ja 2 hyväksi todettua(heittokello) :-?

    Myös ne uudet on mitattu varmuuden vuoks 8)
     
  6. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    Vanteet on suorasovitteiset ja tärrää ainoastaan jarruttaessa.

    Kokeiltu myös eri vanteita,ei vaikutusta :(
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jos ei ole vielä selvää että tuleeko se edestä vai takaa, niin vois ainakin koittaa nostaa perän ilmaan, vedättää ja antaa jarruu samalla. Noin vois selvitä jos se vaikka tuleekin takaa, tai sitten varmistaa sen että se tulee edestä, ja jatkaa siitä.
    Pahasti epätasapainossa olevat pallot voi tehä ton, mutta jotenkin tuntuu että ei kuitenkaan tässä tapauksessa...
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Etupään alatukitangot tai jousien ylätuennat vois olla yks paikka. Ite vaihdoin kaikki alustan osat suurinpirtein samankaltaisen ongelman takia -ongelma oli vaihteiston ulosmenoakselin laakeri.

    BTCF:llä on aika paljon juttua aiheesta e34 täristää jarruttaessa/ajaessa sataa.
     
  9. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    Saisko suoran linkin tohon aiheeseen? :oops:
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

  11. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear


    "Sorry-No matches" :eek:
     
  12. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Itsellä tutinat aiheutti liian ohuet levyt, pemu on tarkka levyn paksuudesta!
     
  13. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ainaskin E39:ssä kuulemma tutinat aiheutuu alatukivarsista tai reaktiotankojen puslista. No ite olen jo vaihtanut noi puslat ja toisen alatukivarren, mutta eipä ole ainakaan vielä hävinnyt. Ja levyistä se ei minulla ainakaan ole kiinni, koska toinen kierros levyjä menossa eikä se siitä muutu miksikään. Paska auto, muuta ei voi sanoa.
     
  14. TMP

    TMP 1st gear

Kerro tästä muillekin!