BRAKE varoitusvalo syttyy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja GM4WD, 3.12.2006.

  1. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Mistä johtuu vm.83 GMC pickupissa kyseisen merkkivalon syttyminen? Kovemmassa jarrutuksessa syttyy, ja sammuu kun pari kertaa polkaisee jarrua. Nestettä on ja jarrut tuntuu muuten toimivan normaalisti.
     
  2. buick8791

    buick8791 1st gear

    Voisi olla proportionig valve, joka ilmoittaa liiallisesta paine-erosta etu- ja takaakseleiden välillä. Syynä voi olla joko itse valve tai sitten pääsylinterissä alkaa olla pientä vikaa.
     
  3. Ridge

    Ridge 1st gear

    Mulla on sama oire jeepissä(fsj cherokee). Toisinaan tekee mutta ei kuitenkaan aina ja välillä on tosipitkänaikaa palamatta.

    Itse olen laittanut tuon kuluneiden taka rumpujen piikkiin eli sylinterit työntyvät liian ulos ja jumittavat välillä kun on takana käytetyt sylinterit. No tiedä häntä.
     
  4. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Juu, tuossa on kyllä jarrut kaikinpuolin aika loppu, rummut tai levyt kierot kun nypyttää jarruttaessa, kengät loppu jne... Pitänee ottaa takajarrut nyt ainakin työn alle muutenkin niin näkee oliko vika siellä.
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Veikkaan että jommassa kummassa jarrupiirissä on hieman ilmaa, elikkä paineet siinä nousee vain pumppaamalla jolloin brake valo sammuu.
     
  6. Degtjarev

    Degtjarev 1st gear

    kokeile "nostaa" jarru ja seisontajarrupoljinta. saattaa nimittäin olla vain sen verran välystä että anturi ilmottaa jarruista. itellä jimmyssä sama vika mutta sammuu tosiaan kun nostaa poljinta.
     
  7. smuige

    smuige Gearhead

    yks mahdollinen on että pääsylinteri loppu takapiirin kohdalta eli kusee paineet takapiiristä tai ilmaa takana, ts. joku vuotaa takapäässä. Nämä on tullu vastaan.
     
  8. -BUICK-

    -BUICK- 1st gear

    Mulla sama, palaa siks kun jarruputki puhki niin ruuttasee sieltä nesteet pihalle=takajarrut ei toimi lainkaan.
     
  9. rrauta

    rrauta 3rd gear

    ilmaa tai takajarrut liian kaukana.
     
  10. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Syy selvillä, vas. taka työsylinteri vuotaa....
     
  11. Antti P

    Antti P Gearhead

    Morjens,
    koetin ettiä mut en löytänyt.
    Auto 84 Buick Electra ja brake valo vilahtelee, jarrut kuulemma häviää välillä kokonaan oikeestaan ja sit taas tulee takas?
    Harmittaa kun pari päivää sitten myin ja ei mulle tehny mitään oireita. Ehti seisoa toista vuotta ja kuukaus sitten taas kunnostin ajoon ja katsastuksestakin meni hyvin läpi.
    Jos osais joku auttaa, auto meni riihimäen seudulle ja en itse pääse sitä tutkii. Lupasin ottaa selvää jos vaan onnistuu.
     

Kerro tästä muillekin!