Briggs&Stratton

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tst, 21.11.2007.

  1. tst

    tst Gearhead

    Tuli ostettua tuollainen pieni traktori jossa on tecumsehin kone mutta sen kans ei millään riitä aika taistella joten laittaisin brigsin 3.5hv pystyakselikoneen siihen mutta saakohan tuota käyntiin ilman terää kun ei siihen tule "vauhtipyörää" kuin pienen hihnapyörän verran,että olisiko tecumseh siinä mielessä parempi? Se ainakin kävi tyhjäkäyntiä ilman vauhtipyörääkin.
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei kai noissa traktoreissa koneesta riippumatta mtään vauhtipyörää ole, jos on siis hinavetonen härveli. "Parempi" moottori se tecumseh on, mut onhan noi sen hintaluokan laitteita, ettei niiden kanssa tarvi kauheesti jumppaa ennenkuin uudn BS:n hinta tulee täyteen.
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Minkä kokoluokan koneita nuo "traktorit" on? lapsille tarkoitettuja? :eek:
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikös tossa B&S koneessa juuri vauhtipyörä tee myös sytkän tarvitseman sähkön ja lisäksi siinä on siivet jäähdytyspuhallusta varten!! Kaikissa mulla olevissa kikkaroissa on noin!! Kax pystykonetta ja yx vaaka! Vai onko mulla liian vanhaa vuosikertaa kaikki :rotfl: .
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    Omat kokemukset merkkien keskinäisestä paremmuudesta ovat juuri päinvastaisia. Ja siellähän se vauhtipyörä on kampiakselin toisessa päässä.
     
  6. tst

    tst Gearhead


    Onhan siinä magneetto tietysti mutta ei se enää käyntiin lähtenyt kun terän otti irti kun ei oikein saanut narusta vauhtiinkaan vai liekö saanut liikaa kun oli hetken kyljellään :odroll:
     
  7. tst

    tst Gearhead


    Joo tuollainen minitraktori mitä roxon kauppaa,mutta tuossa on tecumseh.
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Kyllä kaikki B&S pystyakselisetkin pitäis lähtemän ilman puukkoakin käyntiin, ainakin ne mitä olen koittanut, olen huoltopuljusta kuullut kyllä ettei ne aina välttämättä lähde.

    B&S 3.75hv tuntuu paljon väkevämmältä koneelta kuin B&S 3.5hv, vääntökäyrässä lienee jonninverran eroa kunnei tuo tehoero kovin suuri ole.

    Mulla on kahdessa muutoin täysin samanlaisessa leikkurissa nuo koneet ja tuon isomman voi lykätä melko pitkäänkin ruohoon ilman että se tukehtuu, toisin kuin tuo pienempi, kierrokset niissä on nostettu suurinpyörtein samaan.
     
  9. SamiL

    SamiL Gearhead

    Sivuventtiilikone voi saada öljyä imukanavaansa ja/tai palotilaansa, jos se on vähän aikaa kyljellään ja ohjurit vähän väljät. Sitten se ei oikein sytytä.
     
  10. ramlerssi

    ramlerssi 3rd gear

    vaaka-akseli konees on valurautanen vauhtipyörä eli jaksaa käydä ,pystyakseli konees alumiinia tarvii terän tai jotain
     
  11. tst

    tst Gearhead


    No hyvä että joku tietää :D Valurautanen vauhtipyörä! Sopii varmaan pystyakselikoneeseenkin? Täytyy ettiä semmonen :odroll:
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä mun Forres Gump härvelin kone käy vaikkei kampuran toisessa päässä oli kuin hikinen pellistä väännetty siiva.[​IMG]
    Ja vauhtipyöräkin on valurautaa. Kuvan härvelistä tipahti terä kun ajoin kantoon :rotfl: . Ja selvin päin tietenkin :soosoo: .

    P.S. toi muuten keulii kun tällää laatan lattiaan. Takana on mm. spooli ja kostealla kelillä pitää heitta track bite:a vetopyörään 8) . Ja huomaa Dragstermainen olemus!!
     
  13. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

  14. Harri S

    Harri S Double Gearhead

  15. aspeha

    aspeha 1st gear

    brigsit ja tecumsehit on kuitenki sellasia et niille on käyttöiäks laskettu muistaakseni jotai 600 tuntia.vai 1600? mulla on tollanen 8 hp honda vuodelta -93 ja juur kun laskin nii se on pyöriny sellasen 11000 tuntia sellasen 100 päivää vuodessa ja 7 tuntia päivässä ja enimmäkseen talvella.....minusta aika hyvin noi pienelle koneelle.......tietty se maksaa nykysin yli tonnin mut en toho hommaa harkittiskan muuta. ja lähtee käymään kelillä kun kelillä. kiinan kopioita sais alle 200.... no tuskinpa ruohonleikkurilla tarvii ihan tollasii tuntimääriä mut jos muuton on rakentelemassa jotai minkä pitäs kestää nii toistaseks ei markkinoilla oo yhtä luotettavaa......ilmeesesti clinton oli joskus samaa luokkaa kestävyydessä?
     
  16. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    No perskeles, vieläkö tuo pillari on sulla tallella? Voisin lunastaa itselleni leikkikaluksi :rotfl:
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mistä erottaa miehet pojista?? :poff: .
     
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Panin myyntiin nettiin toissa keväänä, enkä sen päivän aikana muuta ehtinyt tehdä, kuin vastailla puhelimessa ostajille.
    :rotfl:
    Meni 15 minuutissa muutaman sadan kilsan päähän ja noudettiin heti samana iltana.

    Miehiä ei erota pojista muu, kuin se, että omat pojat ei tuolla uskaltaneet ajaa ollenkaan. (Jäipähän itelle enemmän ajoaikaa...)

    Onneksi on vastaavantyypppinen ja kokoinen pikkutraktori vielä jäljellä, sillä pojat on ajaneet itse n. 2-vuotiaista alkaen.
     
  19. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Joo miten ne onkin niin hyviä, meillä laitettiin brigsi 3.75 veneeseen!! monta kesää ajettiin eikä ollu mitään ongelmaa, välityskin oli raskaamman puoleinen. ainoo huono oli että bensatankki oli vähän liian pieni siihen käyttöön. :) ja ulapalla aalloissa keinuessa ja seisaalteen kumarassa tankatessa meni aina puolet gasosta järveen. ja kaasu säädettiin moottorin takapuolelta, ikäänkuin vakionopeuden säädin. :poff:
    Sillä sain monesti poliisit puhalluttaan ja muut veneilijätkin ihmetteli kun vedin narut vaan sieltä moottorista ja ohjasin niistä vetelemällä yksin keulasta.. :rotfl:
    mutta sitten jonkun neljän vuoden jälkeen se jonssonin alakerta mihin se tällättiin meni ensin rikki, siihen loppu ajot. :rotfl:
    Mutta miettikää, melkoinen saavutus tommoselta moottorilta, se ei kuiteskaan ihan kevyttä työtä ollu... väittäisin vielä että monta vuotta olisi vielä toiminutkin! :) :rotfl:
     
  20. Nappula

    Nappula Gearhead

    Tuttavallani on Canadassa ruohonleikkurissa 3.5 hv B&S joka on ostettu 60 luvun lopussa tai 70 luvun alussa ja vielä on kone kunnossa mutta hän onkin vaihtanut öljyt siihen joka kesä ja muutenkin huoltanut, varmaan suurin vihollinen noille koneille on se että öljyjä ei vaihdeta ja kun tuossa ei ole ö suodatinta niin epäpuhtaudet kuluttaa nopeata koneen väljäksi ja samalla jos ylitäyttää niin moottorin sisällä oleva roiskevoitelu systeemi ei toimi kun vispilä on öljyn sisällä.
     

Kerro tästä muillekin!