Brittipyörien asiantuntija-apua kaivataan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja mb508, 1.7.2013.

  1. mb508

    mb508 Gearhead

    Kyseessä on kaverin Triumph Thunderbird 650, vm-57.Kaveri on ostanut pyörän 15 vuotta sitten ja ajanut sillä silloin pari sataa kilometriä, jonka jälkeen se on seissyt tallissa näihin päiviin asti. Hän ei tietenkään muista noilta ajoilta mitään erityistä pyörästä.
    Mutta ongelmaan. Kun pyörän oikealta puolen katsoo moottorin alta vasemmalla puolella sijaitsevaan ensiövedon ketjukoteloon, näkyy ketjukotelossa reikä,kuvassa heti männystä oikealle. Reikä sijaitsee takakeinun akselin alapuolella kuvassa, selvä musta piste. Mikä hemmetin tarkotus ko.rei`ällä on. Sieltä tulee ensiövedon ketjukotelon öljyt ulos kun pyörän käynnistää, ei tietenkään nopeasti mutta koko ajan valumalla. Reikä näyttää ihan tehdastekoiselta. Näissä vanhoissa Triumpeissa on ollut automaattisia ketjunvoitelusysteemejä, mutta nehän ottavat ölpän sumppusäiliöstä, eikä ketjukotelosta, sieltähän loppuu voiteluaine varsin pian kun sitä on n.3dl. Ei kai engelsmanni ole huohotustakaan noin järjestänyt. Jos jollakin olisi hyvä selitys rei´älle, ettei tarvittis alkaa vetokoteloa irrottaan, vai voisiko sen kenties tulpata esim kemiallisella metallilla? kuva:[​IMG]
     
  2. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Täältä et välttämättättä löydä luotettavaa vastausta,mutta laitat kysymyksesi tuonne VMPK ry foorumille jossa on tietäjiä jos jonkinmoisista 2 pyöräisistä vanhuksista ja vastaus tullee kuin "apteekin hyllyltä"
    Toivottavasti saat tiedon ja tästä vinkistä jotain hyötyä=)
     
  3. mb508

    mb508 Gearhead

    Kiitokset hyvästä vinkistä, täytynee rekisteröityä sinne, jollei täältä OD:lta joku asioihin perehtynyt keksi vastausta.
     
  4. varviarvi

    varviarvi 1st gear

    Ketjuvoitelu on Pre-Unitis just ensiövedosta, ketju heittää sen "pikku hyllylle" mistä on reikä kopan takalevys. Ulkokopas pitäs olla ruuvi mistä säädetään voitelun määrää. Omastani tulppasin ihan silikonilla.
     
  5. mb508

    mb508 Gearhead

    Suurkiitokset varviarville, niin se tämäkin ongelma ratkesi.
     

Kerro tästä muillekin!