Broncon käynti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja Lpiikki, 5.9.2012.

  1. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Mitä nyt,ku Broncon 302 efi:n lyö käyntiin niin käy hetken normaalisti ja sitte kierrokset alkaa heittään 700-3000 kiepin väliä ja sitte sammuu laakista. Ja sama tulos tyhjäkäynnillä tai kaasuttaessa.

    Mistähän tuota lähtis ensin tutkimaan?
    Jakaja ..kenties...?

    Edellisenä iltana pelas vielä mainiosti mutta tänään ei.
     
  2. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Ekana tulisi mieleen tyhjäkäyntimoottori joka on siinä kaasuläpän kupeessa ja toisena joku ilmavuoto jossain letkussa mutta, arvailua vaan... Vikakoodien luku jossain sellaisessa paikassa, missä on sopiva testeri auttaa yleensä nopeasti oikealle tielle. Riihimäellä Tuumacidistä löytyy ja Nurmijärveltäkin Saarelaiselta.
     
  3. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Vikakoodin luku olis kova juttu mutta kun ei pääse ajamalla mihinkään.
    Pysyy käynnissä noin 3 sekuntia...

    No ei auta ku alkaa tutkiin.
     
  4. Jukka

    Jukka 3rd gear

  5. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Kiitos jukka linkeistä.
    Bronco on vm-90 ja ajoitus oli ainaki ihan pielessä.
    Ihmettelen vaan ku aikasemmin käyny hyvin.
     
  6. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Ilmeisesti valohoito ja uusi jakajan kansi ja pyörijä teki jotain ku nyt käy hyvin tyhjäkäynnillä eikä sammu. Kierrokset ku nostaa 2000-3000 niin alkaa taas kiekat heiluun mutta ei niin pahasti mitä aikaisemmin.


    Ilmavuotoja ei toistaseksi ole havaittu...
     
  7. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Tää taitaa olla ominaisuus, mun bronco teki tuota sen lähes 10 vuotta mitä hallussa oli. Syytä ei oikein ikinä keksiny, mutta ilmavuoto oli epäilty. Kuulemma ylä- ja alaimusarjan välistä noissa voipi vuodella mutta kaasarisprayllä se pitäs ilmentyä.
    Tulpat piuhoineen ja jakajan kansi oli kans arka aihe sille, standardin tarvikeosilla ei toiminu oikein edes huonosti. :-o
     
  8. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Tämähän on nyt siinä pisteessä että lähtee käyntiin ja käy hetken ja sammuu...jos antaa kaasua niin kierrokset sekoaa ja sitte taas sammuu eikä välttämättä käynnisty sen jälkeen.

    Tein vikakoodin selvityksen rautalanka patentilla ja herjas koodia 31...käsittääkseni egr.

    No egr on ilmeisesti ollu aikasemminki pois peleistä,sen ja imusarjan välissä oli olut tölkistä tehty laippa(keltainen Laitilan kukko..jos joku tunnistais omaksi tekeleeksi)ja siihen oli tullu reikä. Tarkoitus olis laittaa sinne kunnon pellistä pala ja kattoo mitä se tekee.
     
  9. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Kannattaa ehkä uusia jakajan kyljessä oleva TFI-moduli, mustangi teki ton tyylistä ja lopulta ei lähteny käyntiin ollenkaan kun se hajos.
     
  10. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Jep,oikeassa olit. Koodi 14=Two or more successive erratic Profile Ignition Pickup (PIP) pulses occurred, resulting in a possible engine miss or stall.
    Toiv. uus moduuli tekee ihmeitä...
     
  11. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Tfi-moduuli uusittu ja laakista käyntiin eikä sammu itsekseen,ei pätki,kierrokset ei heittele eli tuntus olevan ok. oujee...
     
  12. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Hyvä homma. Varsin yleinen vika vanhemmiten tuo modulin hajoominen..
    Seuraavaks sitten alkaa paukkuun antureita... ;)

     
  13. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Tämä kiinnostaa minuakin.
    Mitä antureita särkyy ja mitkä ovat oireet?
     
  14. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Ecun lämpöanturi on yks mikä voi aikaansaada erikoista käyntiä, yleensä kuumana. Sielähän on siis eri anturi mittarille. MAP-anturi voi alkaa vanhuuttaan sekoilla joka sotkee seokset oivasti. ja tottakai sitten kerrannaisvaikutuksena menee pakokaasuanturit. EGR on jo oletuksena tukittu :p
    Bensanpaineensäädin teki mulla kans jännää efektiä. Isoon Mustaan Pahaan ja Rumaan vaihoin noi kaikki paitti TFI:n,
    Noissa kiertäsin kaukaa ainakin Standard-merkkiset valmisteet, ei se MotorCahvee niipaljo kalliiimpi ole..
     
  15. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Naulankantaan nimittäin just ku pääsin tuulettelemasta nii alko herjaan juurikin tuota MAPPIA. Tosin mistään ei huomaa että se olis sökö tai menossa ,muuten ku vikakoodeista.
    Taitaa olla loputon suo tää tapaus...
     
  16. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Missä sijaitsee fyysisesti 5.0 HO-moottorissa?
     
  17. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Mutta loppuu ne anturit aikanaan, sitten tulee bensapumppua ja perän laakeria ja kardaanit leviää ja etuvetoakselin laakeria yms...
    Onneks osat on näihin halpoja, ikää on kuitenkin senverran että luonnollisia vaivojahan nää.
     
  18. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Engine Coolant Temperature Switch

    Brand: Motorcraft

    Part Number: 10884(SW-2328)

    on kytkin mittarille, fyysisesti asuu jossain imusarjassa

    Engine Coolant Temperature Sensor

    Brand: Motorcraft

    Part Number: 12A648(DY-1145)

    on anturi eculle ja asuu myöskin imusarjassa, ei voi muistaa sijainteja eikä toi
    http://www.fordparts.com näytä lokaatioita mutta suunnilleen ton näkönen
    [​IMG]

    voin kattoo microcatista tarkan paikan jos tarvii
     
  19. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Tämä ECT:n sijaintihan jo puitiinkin puhelimessa ja todettiin että vaihdettu on. :lol:
    Taidan kokeilla vaihtaa vielä IAT-sensorin jossain vaiheessa.
     

Kerro tästä muillekin!