Buick 1950 Suora kasi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Akseli von Gardan, 2.2.2017.

  1. Pojan Buickin kans painitaan , kone napattiin ylös ja saatiin viimein lioteltua pyöriväksi mutta 5 pytty ainakin syöpynyt suht pahasti niin aateltiin leväyttää se nyt kokonaan ja harkita remontoidaanko toi vai etitäänkö parempi tilalle (saa tarjota hyvää ehjää konetta) tai sitten koko voimalinja uusiksi mutta siihen ei oikein aika riittäisi kun heppu täyttää 1 1/2 vuoden päästä 18....

    Kytkinkopan kiinnitys ihmetyttää ja selailtuani nettiä ni selvis seuraavaa:

    If you engine is a stick (which I assume it is) you will have to remove the flywheel to get at two of the bell housing bolts. The only way to remove the flywheel is to remove the flywheel bolts, as the flywheel must slide straight down. The flywheel bolts can only be removed by pulling the pan and removing the rear main cap. After removing the main cap, you can rotate the flywheel and take out the bolts. What are you going to do to the engine? I have a BIG engine stand,and if I do not have to remove the crank, I bolt the bell housing to the stand and leave the whole unit on the back.

    Aika känninen suunnittelu kun kytkin ja vauhtipyörä otettava kopan sisäkautta pois ja vauhtipyörän pultit runkolaakeripukin takanta , eli öljypohja pois jne... perkele.

    p 0500-806067 jos on tarjolla ehjää konetta ni soittele.
     
  2. Vielä etsinnässä , nyt oma kone purettu ja alakerta näyttää ihan hyvältä lukuunottamatta jumissa olevia männänrenkaita ja 5.pytyn syöpymää.

    Vielä saa tarjota jos on jäänyt nurkkaan toimiva suora 8 vm 50 ja ylöspäin...

    Yksi kone ois tiedossa mutta liian suolainen hinta tähän budjettiin / projektiin.... Ehkä se ois hyvä tai sitten ei , käynyt viimeksi 10 vuotta sitten eli kysymysmerkki sekin.
     
  3. LPV

    LPV 3rd gear

    Millaiseen vehkeeseen tuo on tulossa? voisiko siihen hommata vaan yhden ylikoko männän ja porata sen 5. pytyn? Tai sitten, jos syöpymä ei ole ihan mahdoton, jotkut koneistamot täyttää koloja ruiskuttamalla metallia ja sitten kai hoonataan mittoihinsa... Ei tuollainen kone siitä mitään tiedä, jos yksi mäntä on isompi. Männäthän voi halutessaan punnita ja poistaa tai lisätä materiaalia tarpeen mukaan.
     
    Akseli von Gardan tykkää tästä.
  4. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Tai sitten putkittaa sen yhden pytyn.Yhteen Ramblerin moottoriin laitettiin joskus Nuffieldin sylinteriputket kahteen pyttyyn.Ei ollut putket älyttömän kalliita ja Sotkamossa koneistamolla asennettiin ne porauksen yhteydessä paikoilleen.Hyvä tuli ja hintakin oli ihan ok.
     
    Akseli von Gardan tykkää tästä.
  5. Juu , putkitus on yks mahdollisuus , täytyy ensin tarkastaa männät ja rengasurat , kuinka syöpyneitä ovat , muutama männätappi niin nahkee et ei jaksa käsineen liikutella ja muutama rengas kunnolla jumissa. 1200 ja 2500 välissä korjaussarjat usassa , + koneistukset , niinpaljon ei ole tähän aikomusta laittaa rahaa kiinni ,kun sillä alkaa saamaan LS koneita ja laatikoita jenkkipurkaamoilta ja niissä vähän erilaiset löylyt kuin tossa pöhistimessä. Mutta kyllähän tommonen suora kasikin heräis pienellä ylipaineella mut sit on kaiken oltava tiptop.
     

Kerro tästä muillekin!