Buick 1954-1956

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bruno59, 2.3.2014.

  1. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    On mulla ollut, siinä katkaisiassa on keskellä se pesu nappi, mut ei inssi kyllä sitä tiennyt. sanoin ei ole ollut pesuria ;)
    Ai se on king pin setti, laitetaan tilaten sitten

    kiitos taas
     
  2. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Tää on HYVÄ, kiitti tulee tarpeeseen, tutti lukee mustavalkosta
     
  3. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Pyyhkijät rupesi toimimaan kummasti, nousee puoleenväliin ja jää siihen, kun laittaa pois päältä niin palautuu alkuasentoon

    Otin moottorin irti ja putsasin, tarkistin toimivuuden ja laitoin öljyä tuntuu toimivan mutta kun pitää akselinpäässä kiinni niin on aika voimaton (jaksaa pitää sormilla pysähdyksissä)

    Mitäs voi tehdä ?
     
  4. Naketti

    Naketti 2nd gear

    Onko varmasti kaikki alipaineletkut ja -liitokset ehjiä?
     
  5. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Joo, eihän tuohon moottoriin tule kun putki koneelta, eikös muut letkut kytkimeltä hoida vaan pissapojan paineita. mulla ei ole bensa-alipaine pumppua kiinni koneessa, mut eihän se hoida paineet vain silloin kun kone on tyhjäkäynnillä eli pitäis toimia kun ajossa ollaan.

    Irroittelin pyyhkijät ja öljysin akselit ja tarkistin vaijerit näyttäis olevan ok.

    Mistäs saa mittarin vaijerin ? Vois vaihtaa nyt samalla kun kojelauta auki
     
  6. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    Pitäisi 264:n kannentiivisteet vaihdella. Onko homman kokeneilla mitään vinkkiä työhön? Itseäni jännittää katkeaako pultteja lohkoon...

    Entäpä onko jotain suositeltavaa tiivistesettiä tai mistä saisi uudet kannenpultit? Vanhoja tuskin kannataa käyttää vaikka ne ehyenä saisikin irti.

    Niin ja kiristysmomentit kiinnostaisi. Mulla oli shop manuaali, mutta olen sen niin hyvin arkistoinut etten enää löydä sitä.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tuo sopii -57:aan, vois sopia -56:seenkin, on vaan liian pitkä, mutta kait sinne sitä ylimääräistä mahtuu, kun tohon uudempaankin mahtuu....
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    57-58 on ihmeen pitkä mittarinvaijeri. Käy vanhempiinkin. Miksi vaihtaa jos vanha nykimättä toimii? Jos paat uuden niin ei yhtään tiukkaa mutkaa muuten ei pelitä kauaa nykimättä. Mitä maksaa etupään osat 56 ja vanhempiin? 57 tuli kalliit ja niitä vähän muutettiin viiskasiin ja hinnat laski vähän ollen silti sikakalliit. 59 palattiin normi Buick/Caddy hintoihin.
     
  9. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Siis vaijeri poikki, nyt voi vaihtaa kun ei oo kansi tiellä.
    En oo etupäähän katsonut, paitsi vakaajankumit ja tangot about 20 ekee ja kingpin jotain 70 luokkaa jos en väärin muista
     
  10. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Löytyykö sulta vai onko joku www linkki ?

    Muokattu, pelkkä vaijerikin käy kuori näyttää olevan ehjä
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    US partsista löytyi hyllystä. Niillä oli kolmea eri pituista vaijeria eli mittaa vanha. Siitä helppo vaihtaa pelkkä sisävaijeri jos ulkopuoli täysin mutkaton. Käy muistaakseni kaikkiin vanhoihin GM autoihin.
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No perskules, unohdin linkin, löytyy hyllystä, oma nettikauppa joo: http://www.jamant.fi/vaijeri-fsjcj-pioc ... -1024.html
     
  13. markoaa

    markoaa 1st gear

    Noihin saa myös leveitä valkosivurenkaita teräsvöillä ja on kyllä hieno auto ajaa kun kaikki säädöt kohdallaan !
    Buick 57
     
  14. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    UsPartsista löytyi mittarinvaijeri, GM kortilla 15 Ekee, kuka sano että siellä on korkeet hinnat ? Olisi löytynyt myös pelkkä sisäosa,mut otin ton kun oli noin sopivan hintainen

    Jotain pitäisi keksiä pyyhkijöille,josasin vaiheessa laitan orkkis bensa/alipaine pumpun paikoilleen josko se jotain auttais

    markoaa mistä ?
     
  15. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Status tsekkiä: Mittarin vaijerin katkeamiseenkin löytyi syy mittari jäi jumiin ja vaijjeri lootan päästä päreiksi.
    Piti sitten ottaa mittari irti (ei ihan tunnin homma) ja purkaa osiksi. puhdistus säätö ja 30 Tml matkamittarista pois :) (piti purkaa kun jumitti ja eihän sitä saanut samaan asentoon tai nollille) Porakoneella testausta ja toimii taas kuin se kuuuluisa Buick.

    Mulla on muuten GM mittari huolto manual jos joku tarvii vuodet 56-67


    Tänään pissapojan asennus, mittari kiinni ja alipaineletkujen vaihto, olis kyllä kiva cruisaillakin, enkä sitten illemmalla
     
  16. Naketti

    Naketti 2nd gear

    Onko se mittarimanuaali ihan manuaali- vai digidigi-muodossa? :) Kiinnostais se!
     
  17. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    laita Yv:llä maili os niin nakkaan sinne PDF:n
     
  18. Bruno59

    Bruno59 2nd gear

    Vanne tietoja yrittänyt etsiä, vihdoin löytyi, tiedoksi teillekin
    Pulttijako 5x127 tieto TeamBuick.con/forum

    In metric, that would be 5 lug by 127mm for the bolt pattern; and 381mm x 152.4mm for the wheel dimensions.
     
  19. J-peg

    J-peg Gearhead

    Joo, eli 5x5. Mutta se napa on jotain n. 86mm, eikä moisia vanteita ihan hirveästi ole tarjolla. Mutta esim. Torq Thrust SL vannetta saa teetettyä omilla mitoilla, hinta toki hieman pompsahtaa.

    Omalle Buickille en oo ehtinyt mitään tekemään, liikaa pihahommia jne. ja pian alkaa duunissa sesonki.
     
  20. J-peg

    J-peg Gearhead

    Onkos kukaan huoltanut noita ovien "Flipper flappereita"? Mulla on kuskin puolella hajalla ne osat joihin tulee jouset kiinni. Mitä nyt nettiä oon selannut, niin oldsissa ja chevyissäkin suht samanlaiset osat, vaan ei löydy kuin noita jousia. Tietääkö joku mistä löytäis? Lisäksi vielä kovempi tarve etujarrurummulle, oisko kellään?
     

Kerro tästä muillekin!