Buick 350 imusarjan vesikanavat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Skylark70, 19.3.2011.

  1. Skylark70

    Skylark70 2nd gear

    Tuli vaihdettua otsikon mukaiseen pataan 2-reikäisen imusarjan tilalle 4-reikäinen imusarja. 2-reikäisessä imusarjassa oli vain imusarjan etureunassa yksi vesilähtö, johon tuli letku lämppärinkennolta. Samoin vesikanavat oli auki vain molemmista etureunoista. 4-reikäisessä imusarjassa on kaksi lähtöä toinen etureunassa (niin kuin 2-reikäisessäkin) ja toinen takareunassa. Vesikanat on auki molemmista etureunoista ja sieltä toisesta takareunasta, jossa se toinen lähtökin on.
    Eli kysymys kuuluu onko käytännön merkitystä kumpaan lähtöön lämppärinkennolta tulevan letkun laitan eteen vai taakse? Ajatus olisi laittaa sinne takimmaiseen lämmärinkennonletku ja etummaiseen (termostaatinkotelon viereen) lämpömittarin anturi. Eli alkuperäinen lämpöjen merkkivalon anturi olisi vanhalla paikallaan termostaatinkotelon toisella puolella.
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuskin sillä on käytännössä juurikaan merkitystä. Etureunasta mullakin '80 Buickissa se lämppärin tuloletku on, mutta vastaavasti esim. Oldsissa se on aina imussarjan takanurkassa apparinpuolella.
    Voishan sitä jeesustelle että apparinpuolen kannessa virtaa vettä vähän vähemmän jos liitäntä on takaa kun osa siitä virtaa lämppärin kautta vesipumpulle, mutta ei varmaan oleellisesti haittaa.
    Eli edestä otettaessa koneen jäähdytys toimii tasaisemmin.
     
  3. Skylark70

    Skylark70 2nd gear

    Kiitos Pauli vastauksesta. Noin sitä asiaa itsekin arvailin. Oli vaan tuossa imusarjassa, jonka ostin valmiina takakulmassa letkulähtö ja etukulmassa tulppa. Eli voisi olettaa, että siinä autossa josta imusarja on otettu olisi lämppärin tuloletku ollut takakulmassa.
    Olkoon siis noin, kun tuli jo lämpömittarin anturikin ruuvattua siihen etukulmaan.

    Käypä muuten Pauli antamassa vinkkiä myös proportionaaliventtiili ongelmaani tuolla jarru osiossa.
     

Kerro tästä muillekin!