Buick 350 öljypumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GM1986, 15.1.2026.

1. GM1986

GM1986 1st gear

Mites kun buickin öljypumppuun tulee uudet rattaat ja jouset niin tarviiko sitä rattaiden pesää täyttää jollain hyvällä vaseliinillä kun kahtoo noita jenkki videoita niin siellä ne laittaa sen täyteen vaseliiniä? Onko siitä jotain hyötyä ensikäynnistyksessä?

2. Bluestone

Bluestone Double Gearhead

Itse laitoin kun samanlaisen pumpun Buickin V6 koneessa käytin auki. Se rasva tiivistää sen pumpun ja varmistaa että pumppu alkaa imeä heti oikein ennenkuin se saa öljyä. Ei siitä rasvauksesta ainakaan haittaa ole. Buickissa se imuputki pumpulta sihdille on melkoisen pitkä...

3. GM1986

GM1986 1st gear

Ok,täytyypä sitten tehdä niin. Kiitos vaan

4. artsiracing

artsiracing Double Gearhead

Olen kuullut tapauksesta että vaseliini on jopa estänyt öljynpaineen nousun, kun sitä on lykätty pumppu täyteen. Öljy lähtenyt nousemaan vasta kun rasvat oli poistettu.
    En näe mitään järkeä täyttää pumppua vaseliinilla, korkeintaan voidella sillä, ja itse oon aina käyttäny ainoastaan jäykähköä öljyä. Vaseliini ei kuulu moottorin voitelujärjestelmän kanaviin!

cdv70 tykkää tästä.
  5. Hai

Hai Double Gearhead

Lisäksi Buickin pumpun kuori on osa alumiinista jakopäänkoppaa.
    Seurauksena paljon ajetuissa rattaat kaivaa paikkaansa toisistaan ulospäin.

6. Bluestone

Aivan totta tuokin, ihan mahdollista. Mulla kyllä lähti toimimaan ihan heti normaalisti.

7. Holtiton

Holtiton Gearhead

Buickin 340 service manualissa luki että ei vaseliinia vaan Petroleum jellyä pumpun rattaisiin ja nimenomaan kaikki kolot täyteen. En tiedä tarkkaan mitä eroa tuolla on vaseliiniin. Pyöritä ainakin porakoneella paineet järjestelmään ennen käynnistystä.

8. nimat-13

nimat-13 Gearhead

Roverin 3,5 tuo vaseliinijuttu on ihan sääntö et alkaa imemään öljyä.Joskus jopa öljynvaihdon yhteydessäkin vaseliinit kun ei ala nostamaan painetta.

9. GM1986

GM1986 1st gear

No taidanpa tyytyä öljyämään pumpun rattaat hyvin niin eiköhän se siitä.

10. taunusstyle

taunusstyle Gearhead

Mites ois jos rasvailis öölipumpun stp:n liisterillä, ite ainaki saanu sillä öljynpaineet heti ylös rempatussa mosassa. Ei ois niin paksua ku vaseliini rasva eikä niin lirua kuin öljy

artsiracing tykkää tästä.
  11. GM1986

GM1986 1st gear

Eikös siihen kävis nokka-akselin asennurasva? Sehän on sopivan jäykkää

artsiracing tykkää tästä.
  12. Bluestone

Varmaan käy tuo asennusrasvakin. Rasvan tarkoitus on tiivistää kuiva pumppu että se muodostaa imua siihen buickin koneen pitkään ö-pumpun pick-upiin, eikä tukkia koko pumppua.
    Rasvoissa ja rasvoissa on eroa; eräs jo edesmennyt harrastaja laittoi aina kaasarin tiivisteisiin erikseen juuri mansikan makuista huulirasvaa. Niin kun oli jossain rochesterin korjausmanuaalissa ohjeistettu. :D

Kerro tästä muillekin!