Buick 401 ja 425 Nailhead-moottorien osien saatavuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mikael K, 15.10.2010.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Lumppulaikka rules! Ihan pöytäsmirkelissäkin. Otto mitä mömmöjä käytit ennen Autosolia tossa kiilloituksessa? En muista sen aineen nimeä mikä oli tarkoitettu rosterin kiilloitukseen lumppulaikalla? Tankokamaa niin kuin mäntysuopa. Välillä pyörivään laikkaan näytettiin vähän tuota tankokamaa ja taas kiilloitettiin. Aikaa se vie paljon ja mustaa räkää tulee nassusta pitkään sen puuhan jälkeen. Myös Farecloilla jynssättu alumiinia ja toimii. Autosol viimeistelyyn, mutta se ei mielestäni ole hyvä lopulliseen pintaan vaikka vahaa siinä onkin. Nyt en muista minkä nimistä se vaha oli, mutta suosittelen vetämään vielä vahan Autosolin jälkeen kun teette tuommoista show room viimeistelyä.
     
  2. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

  3. Otto

    Otto Gearhead

    Ennen Autosolia käytin juurikin tuota tankokamaa joka on tarkoitettu rosterin kiillotukseen. Sitten on sitä mustaa suttua pöydässä ja paidassa... ja kaikkialla muuallakin.

    Eilen kiillottelin 57:n ikkunalistoja, rosteriahan saa hangata vaikka kuinka kauan ja silti tuntuu ettei tapahdu mittään...
     
  4. Otto

    Otto Gearhead

  5. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mä jätän ton ruutan väliin, ja tän, mutta se johtuu puhtaasti taloudellisista syistä.
    http://www.ebay.com/itm/RARE-LATHAM-SUP ... es&vxp=mtr

    Onhan siinä kieltämättä nostalgia shitillä hintaa,mut ei ois joka jannulla :lol:
    Rotteloon laittaisin kyllä noi pystyjen adapterit,ois paljon paremman näköinen, joskaan ei niin erikoinen sitten enään.
     
  6. Otto

    Otto Gearhead

    Hoksasin kans ton pumpun jälkeenpäin, aina sillontällön yllättyy mitä kaikkea palikkaa tohon myllyyn onkaan tehty.

    Mielenkiintoinen artikkeli naulapään rakentamisesta
    http://www.centervilleautorepair.com/Na ... lhead.html

    jossa kerrotaan mm että;
    "The 1953 322 is a separate motor, with a special block, heads and pistons, etc. There were three (plus high and low compression models) 364 engines made from 1957-1961, with 3 different blocks, different con rods, heads and timing cover, rocker arms, and even starters! Buick made four different 401 engines, three of which have different blocks. Plus, there were two different 425s.”
     
  7. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    mä oon kanssa joskus tavaillut tota samaa artikkelia.Ihan kaikkea noita Martinin juttuja en kyllä allekirjoita,vaikka se guru onkin. Silläkin on nimittäin pikkasen se amerikkalainen omalehmä ojassa...
    I have the correct size high performance valve springs in several spring pressures including a special spring for stock cams,” says Martin. “The spring pockets in the heads must NEVER be made deeper or enlarged, because doing so will put the spring into the push rod hole!”

    Mulla on TA-Perfiltä ostetut kaikki yläkerran ja alakerran romut,joihin sisälty mm.stage 3 venajouset jotka on tarkoitettu isonostoiselle rullanokalle.Mitään haittaa ei ole ollut aikamoisesta kiljutuksista huolimatta,vaikka venajousien taskuja on jouduttu hieman syventämään,oikean asennuskorkeuden saavuttamiseksi.Ei se jousi sinne tönärin reikään ole mennyt...
    Martin tietysti haluaisi mielellään myydä omia jousiaan joka vessaan :lol:
    Sällillä on nimittäin ebay täynnä korkeammin hinnoiteltuja uusia osia kuin mitä muilla myyjillä :lol:

    Enkä ole myöskään huomannut mainittuja öljyvuoto ongelmia,vaikka oon käyttänyt jostain´90-luvun puolivälistä saakka ihan tavallisia fel-pron monikerros massa tivareita. Tosin niillä rutut hieman putoo,koska ne on .045 paksuja kun taas orkkispeltiset on ainoastaan .015
     
  8. tequila

    tequila Gearhead

    Moro kaikille naulapää-guruille :D Ostin ensimmäisen naulapään kuukausi sitten, olisi tarkoitus tehdä siitä ehkä himppasen vakiota räväkämpi motti. Autoa koneen ympärille ei ole vielä, ajastaan kait sekin löytyy. Eli 322 on kone. Mieluusti neuvoja,opastusta yms. otetaan vastaan 8) Juuri nyt on teon alla -58 Oldsin 371 motti mutta siinä samalla Buickin tekniikkaakin syvennyn. Näin äkkipäätä sanottuna , on tosi hieno ja kiehtova moottori :) Öljypohja taitaa olla ainut osa mikä puuttuu, että jos sellainen joltain löytyy....Dynaflow-laatikko taasen jää minulta ylimääräiseksi jospa jollain on semmoiselle käyttöä?
     
  9. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ihan samat perusjutut kuin millä tahansa muullakkin motilla.
    Aika paljonhan ratkaisee minkälaiseen koriin meinaa joskus motin laittaa,että minkälaista palikkaa siihen tunkee.
    Rajumpi nokka vaatii luonnollisesti tiheämpää välitystä ja korkeempaa stallia turbiinilta,jos meinaat automaatilla mennä.
    Kannet on tukkoiset,niitä pitäisi siivota sen mitä järkevästi pystyy.Ainakin ajaa kanavista istukoita alas ja kaivaa vähän taskuja.
    Ja jonkinlaisia peltisarjoja pitäisi kattella.En noista pienemmistä molopäistä tiedä,mutta isompiin saa ainakin Ebaystä ja TA-Performancelta.Ja periaattessa ne käy kyllä pienempiinkin. En sit tiedä että meneekö niiden hyöty erimuotoisiin kanavan portteihin.322:ssa ovaalit kun isoimmissa neliskanttiset.
    Soppaa voi sitten hämmennellä erilaisilla kaasari ja imari kombinaatiolla->
    3x2, 6x2, 2x4.

    Jos yhdellä nelikurkkuisella ajattelit ajella,niin kurkkujen väliset kannakset kannattaa ajaa pois:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Otto

    Otto Gearhead

    Jossain varmaan myydään naulapään vakio nokka-aksiloita..? Ainakin TA Performance oli, mitäs muita? Summitista ja Ebaysta toki sais virijuttuja.
     
  11. rötvä

    rötvä 1st gear

  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ajat muuttuu ja hyvä niin. Tossa 25 vuotta sitten ei saanut kuin vakio nokkia ja jotain älyttömiä nokkia 60 luvulta jostain nitrovehkeestä. Keinuvivut oli silloin kiven alla. Oih, nyt noihin saa mitä vaan eikä 425 osien hinnat ole 426 Hemin tai 427 Fordin hintaisia.

    Tequila Mika, hae Rautapää Iirolta se 2X4 imusarja!
     
  13. Otto

    Otto Gearhead

    Tänks! Olinkin jo unohtanut Kanterin. Joskus maailman aikaan se tuntu olevan ainua paikka josta sai vanhain ritsain osaa.
    On houkuttelevan kattava valikoima kaikkea palikkaa mitä vois laittaa uutta, eikä oo edes mhadottoman hintasia!
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kanterin katalogit on ollu aina osaa täynnä. Silloin kun niiltä tilasi ne rupesivat niitä palikoita vasta haalimaan muualta. Toivottavasti niillä nyt on hyllyt täynnä mitä ilmoittavat ja toimitukset sujuu nopeasti ja että sieltä tulee juuri se oikea osa.
     
  15. Otto

    Otto Gearhead

    Saman oon kuullut, monestakin suusta. Tosin se tieto ei oo kovinkaan updated... Muitakin pajoja saa ehdottaa.
     
  16. Otto

    Otto Gearhead

  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Älähän nyt viitti Carb-Otto! Kerro mitä tilasit ja mihin? Ja onko se ultra rare hot rod rat rod american national treasure 6X2 patteri jo vihdoin tulossa johonkin rotteloon?
     
  18. Otto

    Otto Gearhead

    Kyllähän sä Simo tiiät että mulla on molemmissa kiuluissa '57 364. Toisessa Dyna, toisessa ST-400. Mä saan tilailtua kerralla palikkaa molempiin kikottimiin!
     
  19. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

  20. rakkari

    rakkari 3rd gear

    oiskos jollain jääny vm-59 puikin 401cid ehjää starttia nurkkiin? oma rupiaa temppuilemaan sen vertaa et hermot menee.. :x paiskaa vaiks yyveetä jos joutilaana nurkis pyörii oisin semmosen halukas ostamaan.. 8)
     

Kerro tästä muillekin!