Buick-48

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja teehoovee, 17.8.2019.

  1. teehoovee

    teehoovee 2nd gear

    Eilen purin moottorin ja näytti ihan hyvältä vaikka kaasari/ bensabumppu ovat sulaneet . Melko kuumaa siis saanut. Nokkaketju kuivunut/ruostunut jumiin ja nokkaakseli ei pyörinyt kun osa kupeista jumissa.
     
  2. teehoovee

    teehoovee 2nd gear

    [​IMG] Tämän Janne Kutjan piirroksen suutaan pyritään menemään rakentaessa.
     
    jariha, Gary Grand, 12345678910 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Hyvinhän tuo on projekti lähteny etenemään. Aika karuun kuntoon oli palanu, kun tutkailin sitä keväällä sinne etelään kun kuljeteltiin tuota.
     
    Gary Grand ja teehoovee tykkäävät tästä.
  4. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mukavasti rupesi kuvat näkymään. Iso projekti, mutta hieno siitä tulee :cool:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. teehoovee

    teehoovee 2nd gear

    Joo pahasti palanut ja romua tippunu auton päälle niin paljon että aika mykkyrällä konepeitto ja katto.
     
  6. Hyvä syy laittaa konepeltiin louverseja..;)

    Onko tässä tämmöinen ilmiö:

    [​IMG]

    Ensin oli piirustus ja sitten tuli auto..:D
     
    Gary Grand, falcon1 ja teehoovee tykkäävät tästä.
  7. teehoovee

    teehoovee 2nd gear

    Itseasiassa olen tämän fingerporin auton tekemistä harkinnut vakavasti pari vuotta sitten kupla alustalle :):)
     
  8. Huh huh..Sillä olis kyllä saanut julkisutta, kun pienoismalilllakin sai.

    Hiukan putkikäyrää ja loihtii jotain tämmöistä:

    [​IMG]
    [​IMG]
    Ja sitten kinuskeista uudet mehumaijat:

    [​IMG]
     
    teehoovee tykkää tästä.
  9. teehoovee

    teehoovee 2nd gear

    Tonnin maksaa tillanen imusarja, sitä jo kuolasinkin. Mutta juu saahan tuon itsekin tehtyä, kaksi tai jopa 4 kaasarin version :)
     
  10. Joo.Hiukan googlasin noista 2GC -malleista:

    1 1/4" flange, 1 7/16" throttle bore, 1 3/32" venturi - 278 cfm
    1 1/2" flange, 1 11/16" throttle bore, 1 3/16" venturi - 352 cfm
    1 1/2" flange, 1 11/16" throttle bore, 1 1/4" venturi - 381 cfm
    1 1/2" flange, 1 11/16" throttle bore, 1 5/16" venturi - 423 cfm
    1 1/2" flange, 1 11/16" throttle bore, 1 3/8" venturi - 435 cfm

    Oliskohan tuo kinuskien tuo 352 cfm malli. Niitä varmaan vielä kärsisi sen pari laittaa. Silloin niiden virtaus olisi luokkaa 700 cfm 2-kurkkuisten asteikolla tai jos sen jakaa 1,414:llä, niin noin 500 cfm 4 -kurkkuisten asteikolla.
     
    teehoovee tykkää tästä.
  11. Rusty

    Rusty Gearhead

    Hieno homma että nousee tuhkasta, kirjaimellisesti.
     
    LPV, palontie, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!