Buick Grand National -juttu Mobilistissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PauliP, 10.5.2007.

  1. B 50

    B 50 Gearhead

    Entä jos lapsia on enemmän ku sulla? :poff:
     
  2. rrauta

    rrauta 3rd gear

    jos et hullumike parempaan pysty niin voi voi.
    ensin isi ostaa lelut ja sitten on penniä venytetty.
    mulle ei ole isi ostanu leluja eikä ole itsellänikään ollu varaa kalliita leluja ostaa....mutta ei silti vituta yhtään jos jollain muulla on.
    ja mulle on turha väittää etten tiedä miten on sitten kun asiat on huonosti, sen voin kertoa että koskaan asiat ei ole niin huonosti ettei ne voisi olla vielä huonommin.
    ja niinkuin aikaisemmin totesin, ei tollasten jätkien ottaluuhun sovi muuta kun ne omat mielipiteet ja kyllä ne sun mielipiteet on jo kaikille selvinnyt turhaan sä niitä enään täällä jankkaat.
    ilmeisesti sulla on siellä rekan puikoissa ollut liikaa aikaa ja nyt olet juuttunut sinne mielikuvitusmaailmaasi, herää jo täällä on koko maailma johon kuuluu muutakin kun sun persereikäs.
     
  3. RacingUSA

    RacingUSA 1st gear

    Se että muistan autojen hinnat ulkoa johtunee vaan helvetin hyvästä numeromuististani.
    [/quote]

    :) :) GN 320.000mk vuonna 1987. :) :) Ihan vaan päivittääkseni muistiasi. :)

    Vai johtuukohan tuo 360th.. siitä, että kun ammut vähän yli jutuissasi, niin numeromuistikin ampuu yli. :)
     
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    heh, kiihkeeta on :D
    kavin katsastamassa / ostamassa 1990 kendallissa miamin etelapuolella myynnissa ollutta gnx'saa, hinta oli muistaakseni parikymppii taaloina, ajettu oli 6k miles , en ostanu, ostin uuden -91 vetten josta maksoin $26K, olis pitany teha toisinpain :oops:
    http://tinyurl.com/2arywq
    http://tinyurl.com/2gwd2y
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Eikö Mobilistissa ole ollutkan juttua suomi-Corvetteista, kun tästä nyt tällainen äläkkä syntyi. "Älähän nyt, kyllä sä saat ostaa ihan minkä auton itse haluat" (vai mites se vaalimainos nyt menikään).

    Taisi mennä nyt harrastajaskenen nokkimisjärjestys ihan sekaisin.

    PS. Pohjanmaalaisuus ei ole lieventävä asianhaara uhkailu- eikä kunnianloukkausasioissa (en tarkoita tätä kirjoittelua)
     
  6. gn

    gn 1st gear

    Miks musta tuntuu et sun vetet ei edes toimi ku täällä päivät pitkät postailet? :rotfl: :poff:
     
  7. buick8791

    buick8791 1st gear

    No no, äläs välitä, pieniä on(jälleen kerran) silakat joulukaloiksi. Lues Pauli Antti Tuurin Pohjanmaa- romaani ja keskitypä vaikka eritoten seuraamaan Hakalan Veikon- mattokutomomiehen- elämää niin ymmärrät tämän topicin erään kirjoittajan kommentteja. Veikkohan ei pystynyt hankkimaan itselleen elämää ja kommentit ja elämänmeno oli just sen mukaisia. Ny kyllä meni vähän ohi aiheen eli puhuttais vaan GN:istä.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :rotfl: Jopas on taas juttua :rotfl: . Pitäiskö kertoa kaikille kuka noi sad miken lelut oikeasti omistaa :rotfl: .
     
  9. Zandmann

    Zandmann Gearhead

    Uteliaisuus on suuri...

    Mutta kovin on mielenkiintoinen soppa syntynyt yhden automallin ympärille. :D Silti, omasta mielestäni on yksi jormakkaimmista vekottimista mitä on koskaan valmistettu. Siinä joku joka nurkassa vastaantuleva lasikuitupulkka on paperia... kiinnostava kuin Nissan Almera.
    Mutta yhä, tämä on oma mielipiteeni ja tässä kohtaa tuntuu että on menty tunnepohjalle keskustelussa. Ei hyvä. Tai on. Miten vain.

    -Janne-
     
  10. mhj

    mhj 1st gear

    Nojoo, minustakin GN on erittäin onnistunut ulkoasultaan ja ns. asenteeltaan. Väittäisin kuitenkin, että aika iso osa GN:n karismaa tulee sen harvinaisuudesta. Noita näkee niin harvoin, että sydän jättää aina lyönnin väliin pelkästä bongaamisen ilosta. Uudempia Vettejä nyt näkee päivittäin. Omalla kohdalla GN:n näkee muutaman kerran kesässä ja aina se jaksaa ilahduttaa.
    Mutta silti: C3-Vette tarjoaa erittäin törkeää yliampuvan maskuliinista muotoilua (etenkin 68-72) yhdistettynä muskeliaikakauden moottoreihin. Ajellessa tajuaa koko aika kurvailevansa jollain harmaan arjen yläpuolelle ulottuvalla laitteella. Näkökenttään pullistuvat etulokasuojat ja mainittava meteli cabiinissa ilman sivuputkiakin ei voi jättää ketään normaalilla tunne-elämällä varustettua heteromiestä kylmäksi. Normaali sedan/coupe ei koskaan pysty siihen. Autotallin seinältä tippuu pari avainta ja hylsyä yleensä lattialle, kun isolohkon päräyttää käyntiin, tallista ei raaskisi millään peruuttaa ulos kaiuttomaan ulkotilaan.
    Ihan tunnepohjalta suollettua Vettemiehen tuubaa, myönnän :D
    Jos tilaa olisi enemmän ja sopiva GN sattuisi kiikariin, en tiedä pystyisinkö vastustamaan kiusausta.
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Offtopic.
    No kerro jos TOSIASIAT paremmin tiedät!
    Ja ihan ostohetkistä nykypäivään.
    Ja alunperinkään se et ole ollut muuta kuin kuulopuheen varassa.
    Ja lopeta ajoissa kun et parempaan pysty.

    Sen mitä taasen sinusta tietää koko suomi on kylmää faktaa.
    Tervesin Kolme sinun tekemää vaihdelaatikkoa viikon aikan vaihtanut..kaikki meni takuuna. Tällaisten tapahtumien jälkeen taisitkin saada option sanoa itsesi irti...
    Kai sinä vielä hakkat ruostetta Luonnonmaan korjaustelakalla?

    Takaisin topicciin.
    Kuten täällä monesti on todettu GNän erikoisuus johtuu siitä että niitä ei ole ja harva niillä on ajanut, mielikuvat saa siis suuren vallan kuten aina.
    Täällä on jo useampi GNää ajanut kirjoittanut kuten Moblan artikkelikin että leppoisa auto se on jossa huonoa on jarrut mittaristo ja jonkun mielestä jousitus on liian pehmeä.

    Ihmettelen suuresti amerikkalaisten autotehtaiden hitautta reagoida maailman menoon koska tarjosivat 1987 autoa jossa on huonommat jarrut kuin 1967 mallisessa tekniikan ja suorituskyvyn muuten ollessa identtinen ja 67 saivat nekin muskelijenkit ajo-ominaisuuksista täystyrmäyksen jenkkilehdistössä.
    On se jumalauta kumma että muutama todella typerä ja lyhytnäköinen ekonomi johtaa autotehtaita sillä seurauksella missä jamassa ne nyt on.

    Corveten suureen lukumäärään suomessa on selvä syy, ei niitä olisi muuten uitettu enempää kuin mitään muuta jenkkiä ellei ne olisi jotain.
    Jos niitä ei olisi yhtä paljon "arvostus" olisi takuulla korkeammalla.
    Kuten se 20v sitten oli.
    Corvette on suomen yleisin Urheilu-auto hyvänä kakkosena on Porsche.
    Joskus muinoin Porsche oli nr 1.

    Sanon että itselle esim SS396 Caminoni (Huom mutajotain Tässäkin sanamuoto) ensireaktio autosta oli aikanaan erittäin positiivinen..aito muskelijenkki ja reagoi kivasti kaasuun.
    Noh ostohuuman jälkeen sillä ajellessa ei se ollutkaan niin hirveän mulistava taikka edes nopea mutta aito muskeli eikä mikään replica ,sama pätee GNään T-Typeen mutta pitää muistaa että parempiakin on.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Uskon että suoraselkäisenä pohojanmaalaisena kerrot ite mikä on totta ja mikä taas lomaa pilvilinnassa :poff: .

    Eikös olekkin hienoa että takuu toimii päiväunissakin :rotfl: .

    Faktahomma :rotfl: taas se alkaa . Joo haloo valvojat joko pian tänne saadaan apinasuodatin??
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Offtopic suodatinta tosiaan kiitos.
    Matti on hyvä vaan ja tonkii lempiaiheitaan itse..(toisten asioita) mutta SUORASELKAISENÄ vastaan sanoistani jopa livenä muista se.

    Mitä tulee päiväuniin niin sinullahan päiväuni on yksikin korjauksesi johonkin ilman reklamaatiota. :wc:
    Terveisin kolma vaihdelaatikkoa turhaan vaihdellut.
    Sinun kanssa on turha jatkaa keskutelua.

    *Mökämatti Valiant Center
    F-uck Ups guaranteed since birth.

    PS eikös se sun viimesin moparisi maksanut peräti 100€... haetkos sen koska pois...eilen sitä vaan myyjän kanssa virnuiltiin (vai olikos se myyjän ostohinta..sori jos lipsahti).
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Miksi päädyit moiseen ratkaisuun..kerroppas se nyt täällä näille kaikille viisaille ja tuntuikos heti ensimetreistä asti että teit väärän valinnan vai koska alkoi tulla suru puseroon.

    Huom. Jälkiviisaus ei helpota yhtään eloa, itekkään en kadu sitä että ostin itse GTAn aikanaan vaikka ensin katselin ja koeajoin GNiä...targakattoista GTAta en ostanut.
    Ja Mökamatille...lue pari kertaa pieteetillä.
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Hupsista..hyvä huumorin kukka saatiin tästä aikaan :poff:
    Minä ammun yli?
    JOO-O siinä että G-bodystä ja A-Bodysta olen monesti sanonut että siitä saa Corvette pieksijän mutkaradalla jos jaksaa duunailla.
    tosin vaatiihan se sitten myös kuskia ja onnistumista..mutaturvan kaltaiset tunarit älkööt vaivautuko.
     
  16. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos nyt topicin aloittajana vielä kommentoisin:

    Henkilökohtaisuudet olisi varmaan hyvä jättää muilla foorumeilla käsiteltäviksi. Tämä topicci oli kirjoitettu siitä Mobilistin jutusta ja autoa ihan oikeasti kunnioittaen. Kirjoituksesani ei ollut tarkoitus provosoida muita autoja eikä vähätellä niiden arvoa. GN/Corvette ominaisuuksia ja paremmuutta/huonommuutta voisi varmaan vertailla jossain muussa ketjussa.

    Kaikissa autoissa on puutteita, onneksi, ihan niinkuin meissä harrastajissakin.
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Juuh henkilökohtauksiin en mene ennenkuin toinen antaa siihen aiheen.
    Valitettavasti näitä paskanärhiä riittää.

    En tarkoita yllämainitussa sinua PauliP mutta kaivoit kyllä verta nenästäsi tällä ihan ensimetreillä :


    GN/Corvette vastakkainasettelu on turha.
    Siinä osoitti jenkkilehdet jopa oman typeryytensä kun yleensä lähtivät moiseen aikanaan.
    Ja sama jatkuu täällä 20v jälkeenpäin vielä.
    Pistin vaan alkumetreillä heti muutaman asian pöytään.
    Uskon että Venäjälle/Neuvostoliitton myös olisi saanut GNän halutessaan jos se vaan on niin triviaalista kuin rahasta kiinni, kuten kaikki elämässä on.
    Suomenkaan Vette kanta ei paljoa Metroauton tuonnilla lisääntynyt kyllä sen hoiti massiivinen harmaatuonti.

    Moblan artikkeli oli paras GN juttu suomalaisissa lehdissä ja siinäkin ilmeni moni seikka miksi GN ei ollut Suomessakaan myyntimenestys ja sen GM hyvin tiesi jo etukäteen sekä sen seikan että auton ajo-ominaisuudet on rajalliset erityisesti laatutietoisessa Euroopassa.

    Mutta niihän se kaikkien jenkkien kanssa on että ei ne tehtaalta ikinä ole loppuun asti ajateltu, parantamisen varaa on ja hyvä niin muuten ei olisi mitään harrastamista.

    Se että tälläkin aletaan menemään siihen turbovirittämisen helppous halpaan kertonee paljon kirjoittajista...harva kehtaa myöntää samalla romun määrää mitä saanut aikaan.
    Ja kun GN pata kilahtaa niin sillä rahalla rakentaa helpostikkin parikin yhtä tehokasta pikkulohkoa, ihan vaan tiedoksi.
    GN on näemmä saanut samanalisen illuusiomaineen kuin Nissan Skyline GT-R.
    Molemmat erittän mielenkiintoisia harrastusaihioita mutta jos niistä aletaan kaivamaan tehoja kunnolla niin saa olla massi kunnossa.

    Mitä tulee siihen että kaikkiin maihin ei GNiä saanut.
    *Ranskassa aikanaan näin Cannesin GM diilerillä Niin uusia GNiä kuin Sycloneja ja Typhooneita myynnissä ja kaikkia sai auliisti koeajaa.
    Kun muu väki seurueesta marssi aamulla rantabulevardille marssin minä autoliikkeisiin.
    En myöskään osaa sanoa oliko ne virallisesti maahantuotuja mutta jos se on jotain juolukuuseen ripustamisen arvoista niin autokantamme olisi auttamattoman köyhä ja ei pärjäisi edes Kuuballe joten Who Cares.
    *toisaalta oltaisiin säästytty leppäkyljiltä...
    Myyntilukuja en tiedä mutta voin kuvitella että siellä ostopotentiaalista se ei ainakaan ollut kiinni kuten Suomessa.

    Se että tänne ryssien kusilaariin on yleensäkkään tullut mitään amerikkalaista on suomen poliitikkojen perseennuolennan tulosta jolla on hetkeksi ryssän valvonta saatu sumutettua.
     
  18. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mulle riittää ihan vakio 245HP@4400rpm, 355lb.-ft@2200rpm.

    Nehän saa sillä vakiopaketilla. Hintaa tuolle tulee tässä tapauksessa sellainen 1000-1500€ jos sen saa toimimaan Mega Squirtilla. Ei se minun mielestä kovin kallista ole.
     
  19. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kaikella kunnioituksella, kirjoitukseni oli vastaus sinun aikaisempaan väittämääsi niinkuin tuosta näkyy. Ei itse aloitettua veren omasta nenästä kaivamista.
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Niin perustat väittämäsi Vaan yhteen testiin vuodelta 87 jossa GN meni niukun naukin alle 14sec ja autoa on testaajat ja moni muukin epäilleet ns. ringeriksi (dealerin preppaamaksi yksilöksi autolehtiä varten esimerkki diilereistä Royal Oak Pontiac ja Holman & Moody 60 luvulta).
    85 jo L98 Vette (rautakantinen eli sama mosa kuin F-bodyissa) meni 14.1 ja loppunopeutta 97mph eli noin 10mph enemmän kuin GNät normaalisti.
    Ehkä tuokin yksilö oli ns. ringer ?
    87-89 GTAlla taasen oli myös 90+mph loppunopeudet aina jota vakio GNllä ei ollut ikinä.
    Eli All in all GN olikos se nyt loppujen lopuksi niin erikoinen vakiona?
    Koska ETn vaikuttaa niin moni seikka, erityisesti ajotaito itse tuijotan enemmän loppunopeuksia koska ne kertoo sen totuuden toimiikos vekotin.

    Juu tuo alku ei ollutkaan nenänkaivamista mutta se loppu oli.

    Huom! kun puhutaan pärjäämisestä se tarkoittaa että pysyy mukana ei että voittaa GN pärjäsi loppunopeudessa aionana sedanina GMn muulle urheilutarjonnalle.
    GN ei piessyt yhtään mitään mutta pärjäsi kyllä mittelössä vakiona.
     

Kerro tästä muillekin!