buick roadmaster wagon LT1 vm-94

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pile, 16.10.2006.

  1. tallitonttu

    tallitonttu 1st gear

    Taisin tarkistaa tuon rengaskoon jostain ja wagoonissa alkuperäinen koko oli 225/75/15. Kyllähän se vähän korkeelta näyttää tuolla tuninkiautojen keskellä, varsinki ilman valkosivua, mutta mukavuus ennen kaikkea :D .

    Mulla ensimmäistä talvea Hankookit nastoilla ja hyvin noilla tuntuu lukkoperän kanssa pääsevän.
     
  2. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead


    Mulla on semmonen tunne että tuo vesipumpun lorottelu ei sitä optia syö. Ainakin minusta se näyttää täysin umpinaiselta paketilta, ja jos vesi sinne sisälle pääsee niin silloin koko optin koppa on halki. Se hapettuminen johtuu minusta muista seikoista, tai näin luulen.

    Vesipumppu vuotaa täälläkin edelleen, se pysyi kuivana puolisen vuotta, mutta sen tiivisteet on aika helppo vaihtaa. Muistaakseen pultit pitää laittaa massalla paikalleen, menee ilmeisesti vesitilaan, ja sieltä myös ilmeisesti vuotaa.

    Tyhjäkäynnillä nypyttäminen tuli taas joku aika sitten esiin, niin ensimmäiseksi kiristin pakosarjan pultit. En ymmärrä miksi ne löystyy noin, tiivisteet on felPron semmoset paksut, mutta ne orkkis peltiliuskatkin mulla on vielä jemmassa. Tosi tarkka tuosta pakosarjan vuodosto tuo kone.

    Jakajan imuletkussa on semmoinen sininen rajoitin/suodatin, ei sinne roskia pääse sitä kautta.

    Rock autossa oli muuten tarjouksessa kokonainen opti joku aika sitten 70 Euroa... ois pitänyt ostaa hyllyyn.
     
  3. tallitonttu

    tallitonttu 1st gear

    Joo, en ole tuota vanhaa optia vielä aukonutkaan, että miltä se näyttää. Osia vielä odottelen.

    Vesipumpun pulteissa näytti tosiaan olevan silikoonit kierteissä, pitänee sitten laittaa myös kasatessa samoin. Onkohan tuossa kasatessa jotain muuta olennaista, mitä pitäis tietää?

    Mulla tuo pumppu vuoti akselitiivisteestä.

    70€ opti on kyllä halpa! Vissiin kuitenkin oli tarvikesellainen?
     
  4. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Voipi olla sekä että. Kuinkas moni on joutunut vaihtamaan lämppärin kennon sämpylään? Itse jouduin tilaamaan uuden ja mukana tuli lappu, jossa kehotettiin asentamaan uusi täsmälleen tehtaan specseillä, sekä pitämään sähköt kunnossa. Ongelmat sähköjärjestelmässä voivat aiheuttaa sähkön kulun väärää reittiä, joka voi aiheuttaa elektrolyyttistä syöpymää mm. jäähdytysjärjestelmässä. :eek: Laitoin lapun Amerikan tuotevastuulain piikkiin. Asiaa tuli mietittyä uudestaan, kun seuraava omistaja oli vuosi pari myöhemmin joutunut uusimaan samaisen kennon.
     
  5. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

  6. kippis

    kippis Gearhead

    aika tyylikäs ! ja vielä norttikoneella 8)
     
  7. pile

    pile Gearhead


    muutama vuosi sitten kun tuo oma tuotiin maahan oli siitä lämppärin kenno rikki
     
  8. tallitonttu

    tallitonttu 1st gear

    Mitähän mönjää noihin vesipumpun pultteihin kannattaa laittaa, ettei vuotais? Toimiiko siinä tuollainen normaali tasotiiviste (plastic padding gasket)?
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Perinteisessä pikkulohkossa oon laittanu normaalia moottorisilikoonia niihi pultteihin, ei kait LT1 sen suhteen eroa. Plastic padding gasketista ei ole kokemusta.

    Eilen sain omaan puikulaan talvirenkaat alle, ompahan makeeta ajella kun on pitoa verrattuna m+s luistimiin. Tuli noksun kitkat 225/70/15 mustilla sämpylä caprisen peltivanteilla. Ulkonäkökin tuli mieleisemmäks verrattuna valkosivurenkaisiin orkkisvanteilla.

    Rupesin sitten tuumailemaan perävälitystä, tuossahan on 2,56 välitys ja 80 vauhdissa on kierroksia 1100 loikkari tuvassa. Kolmosella on jo järkevämmät 1550rpm. Eli minkäslaisilla perävälityksillä porukka ajelee? vakioilla vai onko joku tiuhentanu? joku 3.54, 3.7 tai jopa 4.11 menis ton loikkarin ja korkeahkon renkaan kanssa motarivauhdeissakin. Kiihtyvyys paranis ja normi nopeuksilla olis rundit järkevämmällä tasolla.
     
  10. pile

    pile Gearhead

    todennäköisesti myös kulutus hiuka kasvaisi, mutta sillä ei vissii olisi merkitystä
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei välttämättä edes nousis mun ajoilla ja ajotyylillä. Ja ei se ainakaan nousis niin että olis merkitystä. Pitää tutkiskella asiaa.
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Astrossa mulla oli 3,42 välitys vortec kuutosella ja 4L60E lootalla. ei huutanut vielä 120 vauhdissa ja kulki jopa tuolla reilulla 200 hepalla ihan jees.
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Niinpä. 2300kierroksella menis 120 todellista 3.54 välityksellä, nyt samassa vauhissa 1650rpm. Ja lähtis paikaltaan aika lailla paree kuin 2,56 ruuvilla. Tai sit sutis dorkana, mut ei sekään oo huono juttu yleensä. :rotfl:
     
  14. tallitonttu

    tallitonttu 1st gear

    Joo, kyllähän se harvanpuoleinen on tuo vakiovälitys. Käynyt myös mielessä, että vois vähän tiuhempikin olla. Onko kellään kokemusta, paljonko nämä kelaa vakiovälityksellä huippunopeutta, jos sen rajoittimen poistaa?

    Äänenvaimentimien vaihdosta oli tuolla aiemmilla sivuilla juttua. Kiinnostaisi, minkälaisia kokemuksia niistä? Impala1968 oli laittanut Flowmasterin vaimentimet, tuliko kuinka rämäkät äänet niillä?

    Tuossa googlailin valmiita cat-back -sarjoja, niin lupailevat 15-20 hp tehoa lisää niillä (löytyi ainakin Dynomax, Pypes, Jegs). Käytännössähän noissa näyttää olevan erona alkuperäiseen vain 2,5 tuuman putkikoko ja keskivaimentimet on vaihdettu vapaammin virtaaviin. Eli ne "tynnyrin kokoiset" orkkisvaimentimet taitaa jonkin verran ahdistaa? Jos vaihtais pelkästään ne?

    Eikä tuo haittais, vaikka tulis samalla vähän ääntäkin lisää. Oikeestaan tuo on nykyisellään liiankin hiljainen :lol:
     
  15. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mun mielestä ss impalan perä on vakiona kans tuon 3,42 tai niillämain.

    Jenkit on usein poistaneet noi isot pöntöt kokonaan, sattaa jytistä jo liikaakin mut jotkut paremmin virtaavat olis varmaan hyvä vaihtoehto? Ehkä jopa jotkut glasspack tyyliset?
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mulla ruostunu puhki noi isot vaimentimet, pikkasen vasta tuhisee mutta loistava tekosyy kokeilla änkkäreiden korvaamista suoralla putkella. Amerikan buick foorumilla kirjoittelivat että yllättävän hiljainen, katit, valusarjat ja ne takavaimentimet pitää mölyt kurissa pikkukaasulla kruisaillessa. Ja läpät levällä pitäis kuulua sitten enempikin.

    Mites onkos kukaan täkäläinen buikittaja ottanu veke imuputkistosta niitä törkeitä vaimentimia, se kolmion muotoinen asia koneen päältä ja se loota läppärungon ja ilmaputsarin välimaastossa. Pitäis kait vähän kulun parantua ja jotain ihania säveliä kuulua kun uruttaa kaasu pohjassa... En mä kuvittele että tosta mikään raketti tulis, mutta mites ne äänet? vaikka äkkiähän ton kokeileekin.
     
  17. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mä otin Capricesta sen ikävän muovikolmion ja sorvasin reikään POM:sta sopivan kiekon. Johtosarjankin sai siirrettyä kiertämään imusarjan takaa kun purki haaroja irti teippauksista ja sai imusarja siistimmin näkyviin. Kone mulla on tosin se pienempi 4.3 mutta mä en huomannut mitään eroa äänissä tai tehossa. Korkeintaan suuttimien naksuttelu voimistui.
    Se että moni narisee liian harvasta perävälityksestä johtuu pelkästää siitä moottorille tyypillisestä puuttuvasta alaväännöstä mutta sitähän ei todellinen LT-moottorin palvoja helposti myönnä...
    :wink:
    - Jani -
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Siihen imuröörin reikään käypi jääkiekko, on kuulemma niin sopivan kokoinen että pysyis vaikka ilman klemmariakin. En vaan viittiny ostaa eilen reebok merkkisiä kiekkoja kun oli vaan kolmen paketeissa. Aito KOHO kiekko siihen pitäis laittaa. Ja sen toisen imuvaimentimen tilalle riittäis 3" suora rööri. Putsariks joku vapari törsäke tai sit orkkis.

    alaväännöstä ny niin tiiä, enkä varsinkaan LT moottorin palvonnasta, mut ainakin tolla välityksellä saa palloihin vauhtia kun rupee sudittaa!
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ai niin, meinas unohtua. Tarttis teettää lisää avaimia, mutta virta-avaimessa on se siru. Mistäs saapi sopivan avain aihion, normi suutareilla noita tuskin on. Pitääkö kysellä metroautosta vai kuinka?

    Ja toinen juttu on keskuslukon kauko ohjain, mulla on koodien mukaan kaukoohjattava keskuslukko, mutta mukana ei tullu kuin pelkästään yhet avaimet ilman kaukoa. Käykö joku yleismallin kake vai pitääkö hommata aito buick kauko?
     
  20. kippis

    kippis Gearhead

Kerro tästä muillekin!