buick roadmaster wagon LT1 vm-94

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pile, 16.10.2006.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No niinpäs olikin ja GM 3 nappisia kaukosäätimiäkin löytyy!
    Ja kun putiikkiin on matkaa n.3km kotoa, niin ei ois voinu paljo helpommin mennä. Ohmit tuli mitattua ja sopiva avain löyty heti.

    Hionta ei kuulu hintaan, pitää käydä paikallisella suutarilla tai lukkoliikkeessä teettämässä se ja oven normiavain.
     
  2. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tää on hyvä paikka teettää auton avaimia:
    http://www.luettelomedia.com/auto-avain ... ki-111814/

    - Jani -
     
  3. tallitonttu

    tallitonttu 1st gear

    Kerrohan sitten, millainen tuli?

    Silläkin on ilmeisesti joku merkitys resonanssien vaimentajana, kun näissä on putkien loppuosa pienempää, 2 tuumaista rööriä. Alkuosa on kai 2,25 tuumaista?

    Tulipa juuri naputeltua lohkolämmitin paikoilleen tuohon omaan, kun ei oikein tuon vanhan letkulämmittimen teho vakuuttanut. No nyt on sitten molemmat. Saa pakkaset tulla :D
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Huomenna jos tekis töiden jälkeen sen imuputkistohomman. Pakari tuninkia vois sitte tehä vaikka joulun-loppiasen aikana, jos ton blatserin tuunaamiselta ehtii. Pistetään raporttii ku jotain tapahtuu.

    Eli nyt on tehty imputkiston muutos, kolmion muotoinen imuvaimennin lähti koneen päältä ja se putsarin ja läppärungon välinen kammio poistui kans. Putsari vaihtui vapaavirtaus kartio tötteröön. Normiajelussa ei huomaa mitään eroa äänissä auton sisälle, hanat pohjassa murisee jo selkeesti niinkuin kasin pitää ääntääkkin. Ihan tyytyväinen olen ja tonhan voi palauttaa ennalleen jos mieli muuttuu ja haluaa entisöidä..
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No nyt on putkisto tehty enempi mieleiseks.

    Ekaks putket poikki etummaisten änkkäreiden edestä ja "pakollinen" kokeilu suorilla rööreillä. Aika jäte saundit vaikka katit ja valusarjat hiljentää vs. peltisarjat mitkä on yleensä ollu paikallaan näissä testeissä.

    Sitte asentelin käytetyt, ilmaseks saadut 2" Dynomax pömpelit, liitin orkkis putkiin ja eiku tulille. Liian hiljainen, vähän kuulosti enempi kasilta mutta ei piisannu ei.

    Sitte irrotin loppuputkiston ja kokeilin siis pelkkiä Dynomaxeja. Ihan selkeesti parempi, joten putkiston lopussa olevat resonaattorit sai lähteä.
    Tietty jotain kuminaa ja kierrosten laskiessa vähä pöksähteli kun ei ollu mitää rööriä änkkäreiden jälkeen. Sitte 2" suoraa putkea resonaattorien tilalle ja putkiston kasaus, hitsailu ja viimeistely. Sitä versiota en kokeillu että orkkisänkkien tilalle putkea ja pelkät resonaattorit jättäis paikalleen. Vois toimia mut hanapohjassa vois tulla aika jätteiset lätinät.

    Loppujen lopuks äänistä tuli siis ihan jees. Tyhjäkäynnillä pientä v8 ääntä, kruisaillessa ja kiihyttäessä miellyttävät pikku murinat ja maantieajossa ei kuule mitään pakoääniä. Kaasupohjassa kiihdyttäessä hyvät saundit.

    Orkkis putkisto on tosiaan 2.25" alkuosasta ja loput 2". Änkkäreiks sopis suoraan sellanen normi viripönttö jossa sisään meno ja ulostulo eri laidoissa. Noi mui pömpelit oli keskeltä sisään ja reunasta ulos, niin joutu vähän asentelee mutkia. Ja ne resonaattorit on rakenteeltaan suoraan läpi ja reikäputkea, mut yllättävän paljo ne vaimentaa.
     
  6. tallitonttu

    tallitonttu 1st gear

    Hyvä tietää !

    Onko mitä mallia nuo Dynomaxit sulla? Itsellä myös 2,25" Dynomaxin Super Turbot odottelee hyllyssä asentamista.

    Millä hitsailit orkkisputkea? Pystyykö hitsaamaan normi miggilangalla? Olen ollu siinä luulossa, että RM:n putket on rosteria, mutta nyt kun kokeilin, niin kyllä niihin magneetti tarttuu :-?. Ettei ne taidakaan rosteria olla?
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    En tiedä niistä pöntöistä enempää, ne löytyi tallimuuton yhteydestä. Jääny jostain projektista yli kun pojat laitellu isompia röörejä.

    Migillä hitsasin ja kyllähän rosteri menee hienosti normi migillä, normi langalla. Kyl ne putket on jonkinsortin rosteria koska ei ollu ruosteessa vaikka ovat 15v vanhat.
     
  8. LPV

    LPV 3rd gear

    Terve Toverit Roadmonster / Caprice / SS -Veikot!! :p

    Muutamia kysymyksiä olisi aiheesta.

    Olen ollut -95 Roadmonster Wagonin onnellinen omistaja 1½ -vuotta.

    Millaisia stereoita porukoilla on B-korisissaan?

    Onko kukaan hommannu ja asentanut jonkinlaista etuspoileria tms. huulta etupuskurin alle?
    Mielestäni se kaipaisi jotain, en vain ole löytänyt sopivaa.

    Avaimista oli aiemmin puhetta, minä tilasin omaani pian oston jälkeen Metro-Autosta avaimet ja kaukosäätimen. Maksoivat noin 200,- mutta toimivat heti, eikä tarvinnut juosta "viilauttamassa" avaimia millään suutarilla, samoin kaukosäädin toimi heti ilman mitään säätöä.

    Onko kukaan LT1-konetisen omistaja takunnut bensapumpun kanssa?
    Minä olen kahteen kertaan, vuoden välein. Vika oli kai alunperin johdoissa, tankkiin menevä johtosarja oli kärähtänyt tankin sisällä. johdot ja koko "miehistöluukku" mittariantureineen kaikkineen vaihdettiin.
    Pumppukin meni vaihtoon samalla, hajosi kai johtojen vuoksi muutaman viikon jälkeen.
    Toisella kertaa, tänä vuonna, oli johtosarja taas kärähtänyt. Uudessa johtosarjassa oli ohut maajohto mittarille ja siitä paksumpi pumpulle.
    Ohut johto oli ollut kaiketi vastuksena ja kuumentunut. Kaverini, ajoneuvosähkömies, vaihtoi johdot vahvempiin ja tinasi + suojasi liitokset. Pumppu toimii ja kuulostaa terveemmältä kuin ennen.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Orkkis stereoilla mennään ja pelaa ihan ok muuten, mutta pitkällä reissulla soitin kuumenee ja cd alkaa pätkiä ja lopuks lakkaa toimimasta. Pitäis kyllä kokeilla jollain vanhalla toimivalla levyllä, nää uudet missä on kaikkee kopiosuojaus shittiä ei toimi välillä missään soittimessa.

    Mä luulen että joku etuspoileri olis ruma, mut makuasiahan se on.

    Aikasempi omistaja oli kuulemma vaihtanu bensapumpun ja se pelaa toistaseks, mut pensamittari näyttää sikana liikaa ja siihen saaki jostain jenkeistä kalibrointisarjan että saa lukemat kohallee. Nyt loppuis matka kun kun mittarissa vielä 1/8 jälellä. Mut en oo tehny asialle vielä mitään, tankkaa vaan ajoissa.
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Mulla on kans orkkis stereot, c-kassumankalla...
    Siksi kyselen, että olisiko missään suomessa myynnissä niitä 1.½DIN mankkoja jotka sopivat suoraan tuon orkkiksen tilalle.

    Mulla on sellainen muistikuva, että olen nähnyt RM:n jossa on jonkinlainen jatke alkuperäisen puskurin alapuolella. Muistaakseni se myös näytti hyvältä...

    Bensamittari mulla toimii niin kuin pitääkin.
    Pumpun takaisin asennus oli V:mäinen homma, varsinkin saada mittarin koho sopimaan samasta reiästä pumpun kanssa, ne kun kootaan yhdeksi "nipuksi" jo ennen asennusta.
    Olisikohan asentaja taivuttanut kohonvartta että sai sen sopimaan ennen pumppua ja mittarirunkoa...
    ...Tuo voisi aiheuttaa virheen loppupäässä, tai koko alueella!
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mä löysin iipeistä alkuperäisen rarion CD soittimella -94 fliitwuudiin, eiköhän tiemestariinkin oo saanu seedee soittimia tuolloin?
    Soi muuten pirun hyvin ja näyttää oikeelta rariolta eikä miltään gameboy pelikonsoolilta niinku noi aftermarketti jenkkalaatikot näyttää.
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    mulla 1996 tiemestarissa on CD soitin kans jo alunperin, vai onko lisävaruste ollu, mut tehdasasenteinen kuitenkin.
     
  13. starcraft

    starcraft Gearhead

    Joskus vuosia sitten kyselin isoa mankkaa jostain autohifi liikkeestä ja ainakin silloin olisi saanut uusia suoraan jenkkiautoon sopivia yhden cd:n mankkoja tilaamalla. Huono puoli vaan että hintalapussa oli jotain 1000 €. Jäi ostamatta.
     
  14. LPV

    LPV 3rd gear

    Pitää varmaan käydä paikallisessa autohifi-liikkeessä katsomassa, olisko niillä sopivia.
    Toisaalta Tampereen näyttelyssähän on myös se JUMP-JUMP -osasto, jospa siellä esiintyvistä firmoista joku tietäisi jotain...
    Vieläkö nykyisin on olemassa niitä antennilinjaan kytkettäviä CD/DVD-vaihtajia???
    Sellainen omalla kaukosäätimellään ohjattava sopisi mulle hyvin.
    Isossa autossa on kyllä tilaa mihin sellaisen laatikon laittaa.

    Pesin autoa sunnuntaina, takaovesta oli vähän puu-teippi irronnut, osuin painepesurilla siihen ja sain aikaan "de-wooding:in".
    Piti sitten pestä koko loppuovi että olisi tasaisen samanlainen,
    n. 15min oli koko ovi pesty teipittömäksi.
    Alla oli onneksi ihan suht-siisti maalipinta.
    Pitäisi vain jollain vielä poistaa maalipintaan jäänyt liimakerros.
    Onko ideoita?
    Millä olette poistaneet auton maalipinnasta teippi-liimat, ilman että maali menee pilalle???
     
  15. propelli

    propelli 3rd gear

    Moi,

    Osaatteko kertoa mistä kannattaisi alkaa ensimmäisenä tutkimaan kun tiemestari LT1 koneella vie 16L/100km sievällä ajolla josta puolet matkaa, kaikki toimii sievästi ja ei ole vikavaloja, kokemusta ei ole vielä kuin kolmesta tankillisesta mutta tuntuu että hiukka liikaa vie. Samalla reitillä 305 oldsin koneella ja rokkiorkesterilla oleva caprice vei 12L.
     
  16. Rabantti

    Rabantti Gearhead

    Buick Roadmaster

    Joku nerokas amerikan tee-se-itsemies oli ottanut vanteen irti poraamalla
    mutterin ympäriltä alumiinin. :mad:
    Olisiko kellään myydä -96 Roadmasterin alkuperäistä vannetta? Vaikka 1-4kpl?

    Yv tai 050-4106364 Seppo
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Onkos kukaan poistanu -96 mallisesta LT1 koneisesta sitä lisäilmapumppua? Mulla jotain häikkää sen venttiileissä ja koko systeemihän on tarpeeton, mutta poistamisen jälkeen tarvitsisi ohjelmoida tietsikkaa uusiks, muuten palaa vikavalot. Missäköhän tämä ohjelmointi onnistuisi. OBD2 systeemi siis tänikäsessä.

    Eli tästä olis kyse, gm:n ohje dealereille.
    http://www.impalassforum.com/tech/engine/air_pump/air_pump.htm
     
  18. propelli

    propelli 3rd gear

    löytyykö keneltäkään joutilasta alkuperäistä katalysaattoria Buickiin apumiehenpuolelle? Nykyinen saanut joskus kolhun, kennosto irti ja putki tukossa. Nyt katti on tyhjennetty, mahtaa vaan katsastusmies haistaa että toisesta putkesta tulee raakaa joten jos kattia pyörii jaloissa niin soitelkaa.
    Autohan oli Buick Roadmaster estate -94

    Timo: 040-5539728
     
  19. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    ei oo kauhean paha homma hitsata tarvike kattia siihen tilalle, kun putki lähtee niin mukavana pätkänä pois. kattikin maksaa about 70-80 euroa.
     
  20. tallitonttu

    tallitonttu 1st gear

    Tulipa kesälomalla käytyä ajelemassa Buickilla pitkä reissu pohjois-Norjassa. Mittailin siinä samalla bensan kulutusta. Niillä vuoristoteillä, 6 henkeä + reissukamat kyydissä soppaa paloi 9,7 litraa satasella :eek: .

    Siinäpä faktaa kulutuksen kyselijöille :odroll: . Kysyä soppii, mikä saman kokoluokan euro- tai muu auto olisi mennyt vähemmällä :wink: .

    Bensarosvoko?
     

Kerro tästä muillekin!