buick roadmaster wagon LT1 vm-94

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pile, 16.10.2006.

  1. barquero

    barquero 1st gear

    lämmityslaite

    automaatti ilmastointi sekosi,ei sammu off nappulasta,puhallin puhaltaa täysillä kokoajan,sammuu vasta kun ottaa sulakkeen pois, onko kokemuksia
     
  2. J10

    J10 1st gear

    Blower motor control module on hajonnut, sijaitsee hantin jalkatilan puolella lämppärikotelon alapinnassa, taisi olla kiinni 3 tai 4 ruuvilla.
    Rockautosta AC Delco 1571971 $67. Siinä alkuperäsessä näkyi tuo gm numero 12368388. Ja ei ollu ainakaan vuosi sitten hyllyssä Suomessa millään osakauppiaalla.
     
  3. tallitonttu

    tallitonttu 1st gear

    SWT:ltä löytyi tuo hyllystä 2010 kesällä! Silloin jouduin itse uusimaan sen.. Tyyppivika kuulemma/näemmä :-? .
     
  4. LPV

    LPV 3rd gear

    Onko kellään muulla ollut sellaista vikaa (ominaisuutta) että välillä, kun yrittää käynnistää, startti ei lähde pyörimään?

    Sitten kun useamman kerran (1 - 20) "rämppää" virtalukkoa edes - takas, päälle ja pois, starttaa niin kuin ei mitään vikaa olisikaan.

    Joskus lähtee käyntiin ekalla, joskus vasta 20:nella...

    Startti on uusi, tai ½-vuotias, virtalukon "pohja", ignition switch, samoin.
    Maadoitukset on tarkistettu, lämpöanturi vaihdettu.
    Laturikin on uusi, kun meni hiilet loppuun, vanha on korjattuna hyllyssä...

    Kertokaa joku, jos on ollut samoja oireita tai muutenkin, mikä voisi auttaa?
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Onko sulla kepin säädöt kohdillaan P/N?
     
  6. LPV

    LPV 3rd gear

    Ei tunnu kepin liikuttelu vaikuttavan tuohon, kokeilin oikein erikseen.

    Ainakin vaihteet menee päälle ihan kohdallaan, rattikarahkahan näissä on.

    Koitin, kun ei startannut, auttaisiko kepin siirtäminen.

    Ei tuntunut vaikutttavan mitenkään.
     
  7. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Onko jollakin varmaa tietoa, mikä laakerinumero kävisi 96-rm:n ilmastoinnin kompuraan, siihen hihnapyörään? Ostin National numeron 907257 laakerin, joka meni lt1 camaroon, ja rock auton lista sitä tarjoaa, mutta ulkokehä on 62 milliä, kun pitäis olla 59mm. akseli on sama 40mm, ja leveys myös. Kompuran mallia en tiedä.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites näihin kilsoja kertyny? 400tkm ajettua tarjottiin. Googlella löyty pari enemmänkin ajettua. Kysymys aukasemattomasta koneesta. Lienee pian valmis?
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites näihin kilsoja kertyny? 400tkm ajettua tarjottiin. Googlella löyty pari enemmänkin ajettua. Kysymys aukasemattomasta koneesta. Lienee pian valmis?
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Ei nuo nykykoneet ole vielä "valmiita" 400 tuhatta ajettuina.
    Tässä yksi esimerkki, Popular Hotrodding teki muutama vuosi sitten jutun.
    http://www.popularhotrodding.com/engine ... ewall.html
    Hommasivat vastaavan koneen jostain loppuun ajetusta pick-upista tms.
    Kone ei tarvinnut kuin pesun ja hoonauksen ennen kuin sitä ruvettiin kiusaamaan penkissä ja virittämään...
    Meidän vanhanmallisella -91 SBC 305 TBI:llä on nyt jo ajettu liki 400 eikä edes pölläytä sinistä käynnistäessä, uudet on vielä parempia.
    Noilla 305:llä on taksissa ajettu yli 600 tuhatta ilman kummempia ongelmia.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hmm jännä juttu! Uskon ajomäärän kyllä mutta mikä tekee esim uudesta 305 paremman kuin jostain 80-luvun?

    Mersun ja volvonkin koneet alkaa jo 400tkm kohdalla vaatia huomiota.

    Mut pitää kyl toden teolla funtsia kun tollasta tarjottiin...

    E: tuo valmis sana ehkä turhan karkea. Kunhan meinasin sitä että kauanko voi ajaa ilman koneen aukasua joka kallis pieti kaikesta huolimatta,,.
     
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    Hmm jännä juttu! Uskon ajomäärän kyllä mutta mikä tekee esim uudesta 305 paremman kuin jostain 80-luvun?

    => Ruiskutekniikka, koneistustarkkuudet, öljyjen kehitys...
    -Toisaalta myös 80-lukuisilla 305/350 TBI/TPI -koneilla on ajettu paljon...
    -Nuo koneet tulivat kai 86 -87 malleihin.
    -vanhemmissa ja uudemmissa kaasarikoneissa ainakin rokkiorkesterin ryypyn jatkuva päälle jääminen kuluttaa konetta.
    -Faijalla on -90 viimeisen mallin kantikas, joka on ollut meillä uudesta asti.
    Siihen tehtiin porautus /laakerointi remontti vuosi sitten +300 000 ajettuna.
    Yläkerrassa ei siinäkään ollut mitään vikaa, kun on hydraulirullanokka yms.

    Mersun ja volvonkin koneet alkaa jo 400tkm kohdalla vaatia huomiota.

    Mut pitää kyl toden teolla funtsia kun tollasta tarjottiin...

    E: tuo valmis sana ehkä turhan karkea. Kunhan meinasin sitä että kauanko voi ajaa ilman koneen aukasua joka kallis pieti kaikesta huolimatta.

    -Koskaanhan ei toisaalta voi tietää kuinka kauan mikin yksilö kestää...
    -Kannattaa tutkia kuinka kuinka on huollettu, huohottaako runsaasti, onko jäähdytysletkut paisuneet, vuotaako öljyä...
    Tuolla topikissa 91-94 Caprice käyttöautoksi tms.
    on muutama yli 400 tuhatta ajettu, koita kysellä omistajilta kokemuksia...
     
  13. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

  14. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Hinta on minusta aika kohillaan, tuolla rahalla saa 2 tonnia rautaa, mikä ei ole ruosteessa. Tommosella on ite tullu kurvailtua kohta 100 tuhatta kilsaa, tyyppivikoina sanoisin että nuo sivulistan mustat muovit lähtee yks kerrallaan lepikkoon, ja lasinnostimen rullat on alunperin huonoja, mutta halpa vika korjata.
    Sitten varmaan tän ikäluokan laitteissa imusarjan ja pakosarjan tiiviys olisi syytä varmistaa. Ja lämmityslaitten kennon kunto. Muuten on kyllä aika edullinen peli huoltaa ja ajaa, maantiellä vie 9-10 litraa kun ajaa 90-120kmh.
    Tuossa kuvan autossa näyttäis olevan viskoflektillä elikkä siinä on towing kitti, ja siten tiheämpi, 3,11 tms. välitys. (lähtee rivakammin, ja loikkari pysyy päällä maantiellä+lukkoperä.) obd2 systeemi ei ole liian hankala, osaa kyllä kertoa missä vikaa jos sitä tulee. Alustan palikat on täsmälleen samat kuin 80 lukulaisissa, joten törkeän halpoja. Noista fendereistä en sano mitään...
     
  15. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Joo ei vaikuta minustakaan kalliilta ja pikku lommot ja ruosteet ei minua haittaa. Kiitti vaan tiedoista ja tulihan tuo lukastua topikki läpeensä. Kavereillahan näitä vehkeitä on olluna talviautoina, joten jos itsekin uskaltas kokeilla välillä tällasta uudempaa.

    Tuo on tosi nätti korimalli ja etenkin farmarina. Kyl siihen fenderit käy kun alustaa tiputtaa. Siihen kaposet mustakylkirenkaat mustilla peltivanteilla ja pillerikapseleilla ni avot! :p
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mitäs noissa on ollu verot viimeaikoina ? Omassa oli 6ke verot :(
     
  17. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    mulla oli verot 3 vuotta sitten 4400 euroa ja siitä palautettiin tonni. oisko verot nyt 2-3 tonnia.
     
  18. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :eek: Vai nuin on verot kovat? Enhän minä tuommosta ajatellukaan.
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tammikuulta löytyi viimeisin verotuspäätös.

    BUICK ROADMASTER ESTATE 5.7 5D STW AUT 191KW N 20110127 19940101 216 3685.03

    Verot 1477.69
     
  20. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    No tuohan olis jo siedettävissä lukemissa.
     

Kerro tästä muillekin!