Buickin 455:stä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 20.4.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osaako kukaan kertoa, minkälaisia vempeleitä ovat? Lähinnä kiinnostaisivat moottorit noin vuodelta -72. Onko kuinka helppo istuttaa -78 Deltan konehuoneeseen 350:sen tilalle? Käyvätkö kiinnikkeet vai joutuuko "säätämään" paljonkin. Vaihteistojako lienee kuitenkin se sama Oldsin kanssa. Miten on osien (viritys- ja vakio-) saatavuuden ja hintojen kanssa? Paino verrattuna Oldsin 350/455:seen? Ominaisuudet ja kestävyys? Eli siis: Kannattaako kyseinen vaihdos toteuttaa ja onko parempi kuin Oldsin oma 455?
     
  2. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Sen verran osaan sanoa että vara-/viri-osat on hinnoissaan, eli ei kovinkaan halpoja. Ja eikös 455 ole 455 eli sama minkä konehuoneesta se tulee kunhan vaan on GM.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo Buicissa ei tartte kurotella sinne taakse sytkiä säädellessä, kun jakaja on eessä.. Jos kone on ehjä, ei juuri eroa. Osia Oldsiin löytyy helpommin, kuten myös tietotaitoa.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei tosiaankaan ole sama.

    Biuck 455: poraus 4.31, isku 3.90, bore spacing 4.75, deck height 10.57
    Olds 455: poraus 4.13, isku 4.25, bore spacing 4.625, deck height 10.625
    Pontiac 455: poraus 4.15, isku 4.21, bore spacing 4.62, deck height 10.25

    Biuckissa on jakaja edessä, Pontiacissa ja Oldsissa takana.
     
  5. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Just
     
  6. B 50

    B 50 Gearhead

    Pystyyks Oldsin 403:een laittaan 455:n kampuraa? 505 c.i.
     
  7. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Taitaa tulla laakeripukkien kans ongelmia. 455 on 3" ja 403 2,5" runkolaakeripukkien leveys! Ja semmonen hauska juttu, et 455 runkolaakereita ei ainakaan viime vuoden puolella saanut 0.40 alikoossa, valmistus oli lopetettu... Mullahan sattu oleen kampuran kaulat hoittuna juuri tuohon alikokoon ja koneistamossa hukku yksi liuska, laakeriliuskat ei ollu kovin paljon ajetut. Nyt vaan USA:sta odottelen huutokaupasta löytynyttä kampuraa. Ei löytyny firmaa joka ainakaan järkihinnalla valmistais sen yhden liuskan... Tietysti jos jollakulla sattuis hyllyssä olemaan liuska tai koko setti, niin olisin kiitollinen yhteydenotosta.
     
  8. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Miksi se kampura piti jenkeistä asti ostaa, kyllä niitä on vielä ehjiä täällä kotimaassakin?
     
  9. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    350D lohkosta saa aika veikeitä kombinaatioita kun veivaa 425:n kampuran sisään, tai vaikka jonku pikkulohkon kampuran spacereillä.
     
  10. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Kotimaan kysely tarkastetuista kampuroista (eli ei banaani ja ei säröjä) hintapyynti 900€, USA:sta rahteineen 350-400€. Tietysti jos jollakulla on myydä halvempi (alle 900€)kampura ja takuu sille, niin en pane pahakseni. En kyl ollu viel löytäny siinä vaiheessa näitä sivuja, tuli hätäpäissään sitte tilattua. Se on oikeata vuosimallia eli `70 455:sta.
     
  11. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    No johan täällä palstalla myydään esim. 455 kone 1000€. Sitä paitsi, ihan yhtä riskialtista se ostaminen on sieltä veden takaa, kampura kun matkaa aika monen kovakouraisen käden kautta ennenkuin sä sen näet. Toivotaan että saat ehjän. Menipäs taas ohi aiheen :smile:
     
  12. Jem77

    Jem77 Gearhead

    En tartte koko konetta, muutenkin alkaa nurkissa pyöriä ylimääräisiä. Tolla koneella oli ajettu niputtamisen jälkeen n. 7000 km, se on kasattu jollain amerikan reseptillä, mm. 396 Chevyn 0.60 männät (kevyemmät) Hi vol öljypumppu jne. Kannet havaittiin kieroksi, muuta vikaa siinä ei ollu ostettaessa. Uus kampura on 0.10 alikoossa ja uudet laakerit taisivat? tulla mukana. Jos se on paska ei mun tartte maksaa, myyjän takuu. Itsekin mietin tuota stroukkijuttua, sen voi tehdä vanhemmasta bensa 350:stä, mulla on yks `71 aihio kesken. Mut hinnoissaan näyttävät stroukkisetit olevan (Mondello). Olishan tuo 350D:stä 440 pikkulohko aika rouhea tilavuudeltaan... Mut joo, aihe ohitettiin oikein kunnolla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jem77 2004-04-21 18:26 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jem77 2004-04-21 20:38 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jem77 2004-04-21 20:40 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!