Buickin putkikardaanin kulma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Morbidelli, 7.1.2019.

  1. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Mulla rakentelun alla Buick super -51. Tarkoitus asentaa ilma-alusta ja madaltaa ajokorkeutta alkuperäisestä jokunen "tuuma".
    Onko Buick harrastajia kuulolla? Tuleeko ongelmia madaltamisen seurauksena, kun putkikardaanin ja perän asento muuttuu vaihteiston pääakselin suhteen. Tuossa Buickin putkikardaani systeemissä kun on vain yksi ristikkonivel vaihteiston (dynaflow) takapäässä ja mitä syvemmälle jousitus painuu, sitä enemmän putkikardaanin ja perän "kulma" muuttuu. Seurauksena voisi olla tärinää yms.
    Onko kokemusta raskaammin kuormatusta (laulukuoro+laulujuomat):D, jouset pohjassa kulkevasta putkikardaani Buickista?
     
  2. Jebulis

    Jebulis Gearhead

    Mulla kans ilmapussit eteen ja taakse suunnitteilla '53 Buick Specialiin. Orkkis tekniikalla ja alustalla. Miettiny kans tota putkikardaania, asettaa rajotteita mataluuteen.
     
  3. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Tilaa Buick Superin madaltamiseen takana on ihan kohtuullisen hyvin, esim runkoa ei tarvi paljoakaan muokata. Mutta jos vaihteistoa joutuu hieman nostamaan ylöspäin paremman kardaanikulman takia, joutuu koko kardaanitunnelin ja pohjapeltejä leikkaamaan irti ja nostamaan ylöspäin.
    Luulisi, että alun perin on suunniteltu siten, että kardaaniputki on noin samassa linjassa vaihteiston pääakselin kanssa ajokorkeudessa. Sitten kun nostetaan tai lasketaan alustaa, kulma muuttuu ja jossakin vaiheessa alkaa ristikko hälyttämään oireilemalla.
    Specialissa ja Superissa voi olla ja onkin alustassa pieniä eroavaisuuksia.
    Sammakkoiskunvaimentimet toimiessaan helpottaa ilma-alustan rakentelua.:)
     
  4. Jebulis

    Jebulis Gearhead

    Caprisen / Malibun taka-akseli, kardaani ja laatikko. Suoraan kasiin saa transmission adaptereita letukan laatikoihin. Mun tapauksessa varmaan järkevin kun jo dynaflown korjauttaminen / huollattaminen maksaa jo em. Osat.
     

Kerro tästä muillekin!