C-4 vaihto kolmoselle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja A-V8, 17.4.2007.

  1. A-V8

    A-V8 1st gear

    Mistä johtuu että vaihtaessa kolmoselle vaihde menee luistaen päälle. Mitä kovempi kaasu sen pitempään luistaa, jos päästää kaasun sopivasti niin menee nätisti päälle. Tekee saman vaikka vaihtaa kepistä. Auttaako jonkun pannan tai governöörin kiristäminen vai alanko hankkimaan uutta laatikkoa?
     
  2. tönä

    tönä Gearhead

    Tarkista ensin alipaine letkua, imusarjasta laatikkoon, jos letku vuotaa niin vaihtaa huonosti kolmoselle.
     
  3. JJ

    JJ Gearhead

    Mulla teki Mussessa samaa ja hoitui modulaattorin vaihdolla.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se on modulaattorille aivan sama jos on kaasu lattiassa tai letku poikki, lootassa maksimi paineet molemmissa tapauksissa ja niin kuuluukin olla. Tohon luistoon on yleensä syynä vanha loota jossa kumit rupee olemaan loppu tai tehoa on enemmän mitä toosa kestää. Loota remonttiin ja muuttaa sen vielä niin että kestää koneessa olevat virtahevoset :odroll: .
     
  5. A-V8

    A-V8 1st gear

    Modulaattori toimii mun mielestä hyvin, sama vika ei ole kakkoselle mennessä ja se on selkeää luistoa ennekuin kolmonen menee päälle. Auto painaa 2400kg ja 351W:tä on vähän kutitettu niin on se vakio C4 aika kovilla. Olen joskus lukennut, että sais pikkasen elinkaarta lisättyä jotain guvernööriä kiristämällä, mutta nyt en löytänyt sitä keskustelua. Jos pääsis vielä tän kesän yli. 8)
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Shift-kitin laitto ei ole paha rasti kun vaan löydät sun lootaan sopivan! Noissa on venakoneistoissa aika paljon muutoksia eri vuosimallien välillä mutta jos tiedät varmasti lootan vuosmallin niin se helpottaa!
     
  7. JJ

    JJ Gearhead

    Juu ei ollut kakkoselle vaihdossa mullakaan mitään ongelmia ja noilta vaihteistohemmoilta sain ihan samat kommentit että kumit fuskaa ja edessä olis lootaremppa.
    Oli vaan säätö sieltä modulaattorin sisältä jumissa ja vaihdoin sen takia uuden tilalle,mut samalla hävis se luistokin.
     
  8. pikkupoika

    pikkupoika 1st gear

    mites kun ei löydy kolmosta ensinkään?1 ja 2 vaihteet toimii ok mut kun tökkää d:n pykälään niin putoaa ykköselle eikä vaihda isompia.laatikko on remontin rapluun saanut eikä ole ajettu sen jälkeen.voisko olla modulaattorin letku väärässä paikkaa kaasarin kylessä?625 carter
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen törmännyt pariinkiin ceenelkkuun jotka on koottu erivuotisista osista ja oireet oli vähän tollasia.
     
  10. pikkupoika

    pikkupoika 1st gear

    vitsin siistiä! :mad:
     
  11. A-V8

    A-V8 1st gear

    Tein pikakorjauksen ja säädin alipainemodulaattoria auki päin niin alkoi toimimaan paremmin, mutta kyllä remontti on edessä. Kestäis nyt ens talveen asti.
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kytkinvikahan siinä taitaa olla. Joko paine karkaa tai pinnat loppu. Jälkimmäinen yleensä seuraa edellistä. Ehkä se kestää talveen asti, jos kiihdyttelet pintakaasulla, ehkä ei. Minulla oli aikoinaan Fairlanessa samanoireinen vika. Yksi suoran vaihteen kytkinlevyistä oli poikki ja pääsi venymään niin paljon, että sen sisäpuoliset hampaat löivät yli. Katkennut levy jyrsi myös rummun ulkopuolelta vastaavat rihlat sileiksi. Jäljelläolevien levyjen pito ei riittänyt, joten mustiksi menivät nekin. Master kitillä ja uudella (=käyteyllä ehjällä) rummulla se korjaantui.
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kuulemma modulaattorin työntötangon vaihtaminen hiukan pidemmäksi (+1mm) koventaa vaihtoja, mutta ei sekään auta jos laatikko on kulunut.

    Mutta mistäs johtuu, että rempattu C4 ei ota kuumana mitään muuta vaihdetta päälle kuin pakin. Pyörii ihan tyhjää, ei edes yritä vetää. Sitten muutaman pakillä käytön jälkeen ottaa jossain vaiheessa D:n päälle ja toimii oikein. Kolmonen on kyllä vähän pehmeä. D:llä liikkeellelähtiessä lähtee pehmeästi liikkeelle, pehmämmin kuin pakkovaihteilla. Kaikki muu toimii todella napakasti, täyskaasulähtö, kickdown yms.

    Kylmänä toimii normaalisti.

    Itse epäilen kulunutta öljypumppua (kuluma huomattu korjattaessa), mutta kai se voi olla joku kasausvikakin. Avatahan se täytyy, tarkastaa ja korjauttaa se pumppu. Onko kokemusta vastaavasta muilla?

    PS. Fordin modulaattorit on näköjään kulutustavaraa, vuotaa ja syö öljyt laatikosta pois. Sitten kuluu loota loppuun kun toistuvasti menee tyhjkäsi.

    Ostetaan uudemmanmallinen C4 öljypumppu.
     
  14. hannux

    hannux 1st gear

Kerro tästä muillekin!