C1500 454SS vaihteiston "ominaisuudet"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Chevrolet454ss, 2.6.2019.

  1. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Moro. Otsikon autoon tuli keväällä uusi pata,josta irtoaa rapiat 500 heppaa ja vääntöa n,750 nyyttonia.Peli toimii noin muuten loistavasti,mutta automaatin toiminnasta on herännyt pari kysymystä,kun en noista kauheasti itse ymmärrä.
    Kun auton käynnistää ja kytkee vaihteen D asentoon meinaa moottori kylmänä "tukehtua",mutta jos antaa hetken lämmetä ja tarjoaa sitten D:tä niin toimii normaalisti.Mistähän moinen johtuu?
    Vaihteisto toimii ajossa muuten hienosti,mutta nyt kun voimaa on mukavasti tarjolla,niin voisi vaihtaa kolmoisen päälle jo aikaisemmin mitä nyt tekee.Saakohan tuota vaihdon ajankohtaa jotenkin säädettyä?
    Auto on tosiaan toi -90 454ss pikkis ja turbiini ja laatikko orkkiksia ja edellisen omistajan mukaan laatikkoon asennettu jonkinnäköinen shiftkitti...
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Th400?


    Kaasari vai ruisku? D:llä tukkosuus kylmällä johtuu ryypyn/kierrosten ongelmasta ei laatikon. Eli vähän hienosäätöä tälle puolelle.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi orkkis turbaani on aika matalalla stallilla, siitä ja huonommasta alipaineesta toi kylmänä köhiminen johtuu. Noi lootat oli jo tehtaan toimesta aika terävästi vaihtavia, sitä kolmosta voi koittaa säätää ruuvaamalla modulaattorin säätöä pari kiekkaa auki.
     
  4. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Juu,Fitechin ruutta tosiaan koneessa....
     
  5. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Jep,tota turbaania tossa itsekkin aattelin ja moottorin rakentajakin tais tosta jotain mainitakkin.Toimii tosiaan noin minuutin lämmittelyn jälkeen jo ihan mukavasti,niin eiköhän tää kesä pärjätä tolla ja katotaan talvella tota turbaanihommaa lisää.Täytyy koittaa ruuvata tota modulaattoria,josko olisi vaikutusta....
     
  6. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Moro.Pyöräytin modulaattorin säätöä pari kiekkaa auki ja ny heittää kolmosen päälle "normiajossa" huomattavasti aikaisemmin,eli parani p....keleesti.Kiitoksia vinkistä....
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Koska kisaat sen valkoisen kanssa:odroll: .
     
    NickKane tykkää tästä.
  8. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Ei p....kele taida uskaltaa,Menee koko kesä persiilleen ja oma vaimokin vittuilee jos häviän.Siin on se pitempi lavakin....
     
  9. NickKane

    NickKane 2nd gear

    mut mulla on niin paljon roskiakin maalissa et senkin takii jään kakkoseks ellei siitä tule jotain golfpallo efektiä o_O
     
  10. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Just näin:)
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei se lavan pituus vaan miten sitä käyttää.
     
  12. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Oon noita turbaaneja tos ihmetelly ja on herännyt muutamia kysymyksiä....
    Kun auto on tosiaan toi 454pikkis ja painoa 2tonnia,tehoa se 500heppaa ja vääntää sen rapiat 700 nyyttonia,niin mites ja minkälainen turbaani tohon kannattaa laittaa?Kannaattako ostaa uusi vai muuttaa vanhasta.Minkälaiset stallit olis hyvät jne. ja tarttis toimia ihan normi ajelussa ja tietenkin kunnon "sikailussakin".......penkkilappusetkin tosta koneesta löytyy jos niistä on apua valintaan....
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tarttis kattoo minkä kokoinen siellä on nyt. "Trukeissa" on yleensä 13" limppu ja siitä ei kannata yrittää tehdä korkeastallista. Jos 12" niin siitä saa irti stallia ~2400rpm eikä silti maantiellä luista juurikaan enempää.
     

Kerro tästä muillekin!