C4 levahti!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 29.5.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laatikko levisi kun otti normaalia rivakamman lähdön. Taisi olla ykkönen päällä.
    Pannat palaneet vai mikä vikana? Veto ei mene päälle. Kun laittaa käyntiin niin hetken toimii, Pakki ehkä paremmin, eteenpäin kylmänä(öljyt) vetää hetken mutta luistaa jo siinä vaiheessa. eikä pääse kuin joitain metrejä niin luistaa vaan koko ajan.
    Ykkönen manuaalisesti päällä , niin ei vedä tyhjäkäynnillä, hiemna kun kierrättää niin nykäisee hieman mutta ei vetoa päälle
    Öljyt norm punaiset, ei metallilastua , ehkä hieman epänormali haju.(pannat?)
    Koneen käydessä kuuluu sellainen naputtava ääni jostain laatikon tienoilta.(Turbiini?)
    auttaisiko pelkästään öljyjen ja suodattimen vaihto? Tai säätäminen?

    Panin lisää öljyä litran verran ja nakutus loppui. Mutta kun veto hetkeksi päälle niin vikinä alkoi. eikä vedä!
    Mikä...?
     
  2. country sedan

    country sedan Gearhead

    Kuulostaa ihan sille, että öljyjen ja suodattimen lisäksi täytyy vaihtaa ehjät levyt ja tiivisteet(master kit). Toivottavasti öljypumppu on vielä ehjä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Noniin. Laatikko auki pöydällä ja havaittiin seuraavaa: Toisessa kytkinpakassa oli yksi levy kulahtanut normaalia enemmän. Toisesa pakassa levyt suht norm näköisiä(oranssinpunaiset) ehkä hieman oli kulumaa ruutupinnassa.
    Pannoissa ei paskaakaan pintaa, löysänä pöydällä ollessaan ison puolen pannassa näkyy murtumia.
    Öljypumppua en avannut vielä, mutta saas kattoo huomenna...
    Ajattelin kasata laatikon erään toisen laatikon kytkinpakoilla ja pannoilla joiden tiedän olevan alle 100 kilsaa ajettuja. Tuosta puuttuu vain venttiilikoneisto ja se on hieman uudempaa mallia(1972) mutta kytkimet ja pannat pitisi soveltua...??
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä kannattaa tarkistaa nyt kun laatikko on pöydällä paloina?
    Laatikossahan on näitä governor , sitten kytkinpakoissa nämä männät vai mitkä ovat, sitten nämä servo-systeemit,jotka ovat yhteydessä pantoihin jne.
    Ja mitä tuo governor tekee?
    Apu olisi todella tarpeen.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kannattaako venttiilikoneistoa purkaa? Kuulemma tulee jousia ja kuulia silmille ja niitä saa sitten etsiä joka paikasta...
    Jos vain puhdistaisi...

    Entä Öljypumppu? Onko jotkin välykset, jotka voi tarkistaa ovatko kunnossa?
     
  6. Sumu

    Sumu Gearhead

    Oli pumppu ehjä.
    Kytkimet uusiksi.
    Oli palanut toinen pakka aika totaalisesti.
     
  7. Sumu

    Sumu Gearhead

    Noniin!
    Laatikko kasassa! JA toimii taas!
    Kytkinpakat,tiivisteet , etupanta, öljyt ja suodatin tuli vaihdettua! Mukavasti toimii-ei enää kuminauhavaihtoja eikä koneen ryntäämistä 2-3 vaihdon yhteydessä! Eikä tullut pahan hintaiseksi...1100mk suunnilleen.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Sumu 2002-07-01 20:41 ]</font>
     
  8. Sumu

    Sumu Gearhead

    No laatikko ollut kiinni ja käytössä hetken aikaa ja seuraavaa: vaihteella jarruttaessa ulvoo aika raakasti mikämikä?...sitten 1-2 vaihto vispaa edestakas jos enemmän antaa kaasua.
    Öljyä kyllä taitaa olla hivenen liikaa...muuta?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ettei olis unohtunu planeetoista päittäislaakeri/t pois.
     
  10. Sumu

    Sumu Gearhead

    Ei.
     

Kerro tästä muillekin!