Cadillac 1959 Coupe De Ville - Bolts & Nuts resto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja EVO X, 28.11.2012.

  1. EVO X

    EVO X Gearhead

    Tervetuloa vaan. Mulle tuo on ollut 1. päämäärää saada auto ACS:ään keväällä. Tosin sitä kevättä on odoteltu nyt muutama vuosi :oops:
    Toukokuussa vappuviikonloppuna olis tarkoitus viedä auto myös Gasolineen Seinäjoelle.

    Autosta puuttuu edelleen penkit ja kaasarissa on jotakin häikkää kun kone ei tahdo ottaa kierroksia. Sen verran sais toimia pääsiäisenä että sitä pystyy ajamalla siirtämään. Pohkeet on aika tulessa kun tuota punnaa lihasvoimalla. Verhoiluhommat on siinä mallissa että jos tänä vkl ei ole valmiit niin lähtee toisaalle tehtäväksi. Pinna ei enää kestä tyhjiä lupauksia aikataulun suhteen. Sitten sais alata tekemään viimeisiä fiksauksia ja odotella tuota lumen sulamista.
     
  2. EVO X

    EVO X Gearhead

    Neitsyys meni, nimittäin Cadillacilla ajamien suhteen! Aivan mielettömän mahtava fiilis. 6 pitkää vuotta tätä on odottanut ja auto on tainnut odottaa sitä muutaman kymmenen vuotta. Blogissa juttua lisää!

    http://garage59.blogspot.fi/
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onnittelut! Lopputulos on jotain uskomatonta :)
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onnittelut.
    Toivotan antoisia maileja käkkylän ratissa. 8)
     
  5. hevimies

    hevimies Gearhead

    oli kyllä mukavaa luettavaa! Hyvä että se on vihdoinkin valmis ja se seuraava kysymys oiskin, että mikä seuraavaksi? :D
     
  6. EVO X

    EVO X Gearhead

    Kiitos paljon!

    Mitä seuraavaksi?
    - No Cadillac vaatii vielä hieman viimeistelyä ja sen takapenkin. Kaasaria pitää vielä säätää tai kokeilla toista vastaavaa siihen jos saataisiin tuo käynti ihan tiptop kuntoon. Ens vkl tulee Myllärin Mika Vaasasta tekemään autosta kiiltävän yhdessä velimiehen kanssa. Sitten paneudutaan näyttelyyn ja sen jälkeen siihen, että auto saadaan kilpien väliin.
    Blogin osalta kirjoittelut jatkuu sitten tapahtumien läpikäynnin ja muiden juttujen parissa toistaiseksi. Mercuryä pitää hieman fiksata, joten siitä varmaan pientä jutuntynkää.
    Autorintamalla seuraava hankinta on pakko olla tuoreempi käyttöauto ettei tuo vanha rouva lahoa aivan täysin tuonne 4. tien varteen. Sitä ennen kuitenkin pitäisi alata kattelemaan josko sitä saisi harrastetilan myös tänne Etelän päähän. Helpottaisi kummasti :rotfl:

    Mutta varmaankin Hevimiehen kysymys tarkoitti "mikä" seuraavaksi, ja sitä tässä onkin tuumailtu jo tovin :oops: Itseasiassa pihassa odottaa isän vanha -86 200D Mersu joka ostettiin takaisin perheeseen viime kesänä. Tuo 920tkm ajettu helmi pitäisi nyt sitten entisöidä museoautoksi veljesporukan voimin. Vähän lupasin itselleni etten ala tekemään tällaisia savottoja enää..muuuttta ehkä se kuitenkin menee siihen että jotain väännettävää on hankittava kun rahkeet siihen jossain vaiheessa riittää. Varsinaista kohdetta ei vielä ole, linjaan sopisi kyllä vuoden -59 tuote, mutta taidampa päätyä vanhempaan kalustoon. Ehkäpä 30-luvun LaSalle tai muu loppupään lokarillinen tuote kiinnostaisi, mutta myös alkupään Foortit. Toisaalta taas 50-luvun alkupään Caddy herättää mielenkiintoa. Yksi asia minkä kuitenkin olen jo päättänyt on se että seuraavasta projektista ei museoautoa tule! Haluaisin käyttää enemmän omaa osaamistani muotoilun osalta ja käyttää hyväksi 3D-CAD taitoja ja ihan oikeasti suunnitella sen auton uudelleen. Tyylisuunta tulee olemaan Kliini High end tyyppinen Retro Mod totetus.. mitä siitä sitten tuleekaan. :D
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Loistavaa!!! :)
    Aivan mahtavan hieno Cadillac!!!
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vaikka tuo oma 1960 ei likimainkaan vastaa viimeistelytasoltaan EVO X:n 1959:ä, niin voin allekirjoittaa saman. Cadillacin jälkeen ei vain ihan hetki jaksa tehdä toista yhtä laajaa ja monimutkaista autoa museokuntoon. Onnittelut hienosta työstä! Tuo auto (ja blogi) kelpaavat kyllä CV:ksi ihan minne vain! :)
     
  9. Visa

    Visa Gearhead

    -59 asuntovaunu perään tietenkin.
     
  10. EVO X

    EVO X Gearhead

    Kiitoksia!

    Pakko myöntää että munavaunu on käynyt mielessä, mutta en mä taida raaskia koukkua tuohon asentaa.
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kaukalosta tuli mykistävän hieno!
     
  12. EVO X

    EVO X Gearhead

    Kiitoksia Bowtielle.
    Viime perjantaina tuli se takapenkkikin sieltä verhoomosta joten tänä viikonloppuna saadaan auto ihan oikeasti valmiiksi.
     
  13. EVO X

    EVO X Gearhead

    Auto sai paikallisen myllärimestarin käsittelyn ja kiiltoa saatiin aikaiseksi kiitettävästi. Viikonlopun aikana asentui myös takapenkki ja loput viimeistelyosat. Kaasari vaihtui toiseen Carteriin ja käyntiongelmat katosivat sen siliän tien. Jarrujen uudelleen ilmauksen jälkeen myös pitoa alkaa olla.
    Kiillotusoperaatiosta lisää blogissa: http://garage59.blogspot.fi/
     
  14. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Miten tuolla uskaltaa/raskii tien päälle lähtä?
     
  15. EVO X

    EVO X Gearhead

    Helaposti, korjaa sitten jos jotakin tulee. 20 mailia testiajoa on takana ja synnytystuskat alkaa olla hoideltu. Pyöränkulmien säätö vielä ja sitten katsastukseen.
     
  16. EVO X

    EVO X Gearhead

    Jep ja hep!

    3 päivää American car shouta takana ja huominen olis viimeinen päivä. Blogissa vähän juttua mielenkiintoiseksi ainakin säiden osalta muuttuneesta katsastusreissusta sekä tuosta ACS matkasta.

    Http://Garage59.blogspot.fi
     
  17. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Hyvä meininki ja upea auto! Tosta sun kuvailemasta konehuoneesta kuuluneesta mystisestä vinkunasta tuli mieleen, että tohon omaan viisysiin kun joskus vaihdettin uudet tuplaputket ja samalla remontilla uusittiin vuotava kampuran takativari, niin auto alko pitään tosi kovaäänistä vinkunaa / ulinaa jostain konehuoneen tienoilta. Ääntä ei silloin saatu kunnolla paikallistettua ja pari kertaa ilmettyään loppui itsestään :eek: Ei oikein osannut korjata vikaa, kun ei sen koommin esiintynyt enään ja kaikki paikat vaikutti ehjiltä. Arveltiin oudon ulinan kuuluneen pakosarjojen ja putkien liitoksista ja loppuneen, kun karstottuivat tiiviimmiksi mutta ei pysty varmaksi sanoa. Ihan yhtä kaukaa haettu arvaus, kuin kaikki muutkin silloin :lol:
     
  18. EVO X

    EVO X Gearhead

    Kiitosta! Ja tulihan se TOP-10 pyttykin sieltä!
    Tuota vinkumista itse tuumasimme että jokin pultti jossakin olis liian pitkä ja se hankas johonkin.. Mutta kuten sanoit tseitsei ei voi tietää mikä se lähde lopulta oli.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    OD:lle kun kirjoittaa, aina joku alkaa vinkumaan ;-)
     
  20. EVO X

    EVO X Gearhead

    Ilikiää jos autokin rupiaa foorumin takia vinkumahan..! :rotfl:

    Blogissa vähän juttua ACS:stä ja palkinnosta ja lopussa kiitos seisoo kaikille mukana olleille.
     

Kerro tästä muillekin!