Cadillac 331cid kaasarin adapteri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sami, 17.5.2006.

  1. sami

    sami Gearhead

    Jotain tartteis keksiä.
    Olis ylimääräsenä uusi edelbrockin kaasari ja pitäs laittaa se vuoden -54 cädin 331:seen. Ongelmana on vaan adapterin löytäminen tuon nykykaasarin ja alkuperäisen imusarjan väliin.
    Imusarjassa olevien kaasarin pulttien väli on huomattavasti normaalia pienempi ja tavallinen Mr.Gasketin adapteri ei käy.
    Ameriikoista tuli jo oikealla pulttijaolla oleva edelbrockiin käyvä adapteri mutta kurkkujen reijät oli liian isot ja päivä paistaa imusarjan ja adapterin välistä.

    Josko jollain olis ollu vastaavaa ongelmaa niin ei muuta ku avautumaan.
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Onko siinä cädissä Rochester 4GC kaasutin alunperin, '54 on ollut Carteria ja 4GC:tä. Mikä aiheuttaa vaihtotarpeen?

    Oma kokemus on että hyvinkin kuluneet läppäakselit sinällään ei ehjässä kaasuttimessa haittaa jos kone ja kipinäpuoli on muuten hyvät. Tuollaista oli yritetty vaihtaa yhteen '63 cädiin, huonolla menestykselllä. Laitettiin takaisin alkuperäinen, jakopäänremontin (käyntihäiriöiden aiheuttaja) ja polttoainesysteemin paluulinjan takaisinrakentamisen (tulvintaongelma) jälkeen toimii mainiosti, jopa rikastin.
     
  3. rodhot

    rodhot Gearhead

    Omaani tein adapterin alumiinista. Saakohan tohon lainkaan tehdastekosta?
     
  4. sami

    sami Gearhead

    Vanha on 4GC.
    Vaihtamassa koska olisi tosiaan tuo uusi ylimääräsenä ja vanhan läppäakselit melko väljät sekä valuttelee tiivisteistä bensaa.
    Toinen koho vaihdettu jostain muusta kaasarista ja korjaussarjatkin tuntuu olevan kiven takana sekä törkeen hintaisia, viime kesänä ostin US-Partsista viimeisen sarjan eikä siitä juurikaan tuntunu paljoa apua olevan muuta kuin et kiihdytyspumppu lähti toimimaan
    Tossa ei kyllä ole mitään paluulinjaa.

    Täytyy tehdä varmaan alumiinista kans ite adapteri.
     

Kerro tästä muillekin!