Koneen kasaus alkanee lähipäivinä ja öljyhomma mietityttää. Nokkaan tietty nokkarasvat ja asennukseen lisään STP lisäaineen öljyn sekaan. Mutta minkä öljyn!? Netti on täynnä mutua ja jenkkiöljyjä. Caddy tuntuu olevan hankala ö-paineiden suhteen, niin onko suodattimella millainen merkitys?
Eikös se sinkki sais olla siinä alkuvaiheessakin mukana ja kun öljyt vaihdetaan melkeimpä sen nokan sisäänajon jälkeen, niin joku halpa semmoinen? Vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/592062/British-Classic-Motor-Oil-20W-50-5l Parempia vois olla Gulffin ja Valvolinen tuotteet sitten jatkossa. Talvikäytössä mihin tuo omakin välillä pääsee, käytin ainakin siinä Moparin 493 strokerissa Valvolinen Racing 10w60. Muistelen että joskus sattui (tästä on aikaa...) Että Cadillac 429 ei suostunut nostamaan öljynpainetta ennenkuin "tiivisteli" öljypumpun vaseliinilla. Sitten toimi ihan ok. Tää saattoi olla ihan väljyyttään. Tein saman jo valmiiksi tuolle omalle kasatessa. Eli lähinnä rasvasin, en täyttänyt. Täähän auttaa vaan siinä ekassa startissa. Suodattimia en oo ikinä miettinyt muuta kuin että vaihdan- ei kai sitä poiskaan saa ja vaikee korvata millään muullakaan Kone on nyt kasassa ja maalattu mustaksi. Pitäs vähitellen ruveta kuorruttelemaan oheislaitteilla tuota. Auton päällä on puol metriä valkoista paskaa, joten ei oo taas yhtään intressiä ruveta asentelemaan.
Tuota "brittiöljyä" olenkin käyttänyt ja parhaimmalta on vaikuttanut. Jatkanen sillä. Sisäänajoon laitan öljyn sekaan myös RedLinen lisäaineen. Suodattimesta lähinnä mietin sitä, että onko joku tietty merkki virtaavampi? Impalan konehuoneessa kun ei ole järin paljon tilaa, niin suodattimen joutui siirtämään letkujen nokkaan. Mahtaako olla vaikutusta?
Niinno.. Oma koneistamokeikka oli 1250e ja joutu viemää viel uuestaa ku deckit niin kierot et purkas eroa puol pinnaa, ja kiertokanget hirttää alakauloistaan kiinni.. Siihe vielä tasapainotus sit ja kansihommat ni johan sitä alkaa hintaa kertymään.. Se on sitä amerikkaa.. Maa ei ehkä o suuri mut toleranssit näyttäs paikkaavan sitäki..
Kiinan tupla turbo setti maksaa noin 1000€ kaikkine tykötarpeineen ja toimii ja ne soundit. Kaveri on tuon swtin tehnyt ja on huima. Halvat hepat
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/351338979037 Ebaysta löytyy niinkin vaikealla hakusanalla kuin twin turbo kit. Tosin ei nyt käkkylän 500:seen osunut ekaksi silmään, mutta tollasesta varmaan muokattavissa?
Ei tarvii. Nää on väkeviä moottoreita. Hehheh. Kone keulilla ja savut otettu. Öljynpainevalo ei toimi. Siks se oli varmaan edellinen moottori jauhettu niin paskaks. En antanut käydä kuin pari sekuntia. Purin kojelaudan ja löysin vian. En kuitenkaan kehdannut käydä nokkaa sisäänajamaan pakosarjoilla näin sunnuntai-iltana kymmeneltä. Oon tainnut tulla vanhaksi... Mittatikku valehtelee. Sitähän vaan mietin että miten se pystyy, kun sama putki ja tikku kuin ennenkin. Viis ja puol litraa ja sissäänajolitku sisällä ja vain kärki kastuu. Pikkuvikoja. Heleppo korjata.
Mulla on kanssa mittatikkuongelma. Tai sen putkiongelma: särjin sen kun koitin irroittaa. Pitäisi jostain kehittää uusi, että pääsee hommassa eteenpäin:
Onkos käkkylän koneessa vastaava peltiputki kun oldsin koneissa? Koska ne ainakin jää herkästi liian ylös jolloin em. Kaltainen "ongelma" ois mahdollinen