Cadillac 500 cid "optimointi"

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. Seevu

    Seevu Gearhead

    Laipoista ei ole kiinni. Ne on jo Marteliukselta hommattu. Eikä metallimiehestäkään (mää itte). TIGin lainaaminen voi olla haaste. Putket ja kollektorit on se pahin homma, kun maksaa ihan törkeästi.

    [​IMG]
     
  2. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Kyllä ne putket lajinsa maksaa ja varsinkin jos ostaa merged kollektorit. Pv-motors suonenjoella sieltä ostin ite ja ainakin välillä on ollu vaikka minkälaista mutkaa ja kollektoria.
     
  3. Herje

    Herje Gearhead

    Onko Pv-motorssilla mergejä myynnissä?
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Onkohan ne merge-kollektorit kuinka tarpeelliset tuollaisessa melko matalan vireen koneessa? Niin näkisin että jos sellaset kollektorit laittelee niin sais olla muutenkin peltisarjojen mitoitus viimesen päälle kohillaan kys. koneeseen, että niistä kollektoreista on hyötyä? Näin kustannusmielessä.
    Onhan ne toki nätin näköiset, jos se on se juttu.
     
  5. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Tuskin on kovin tarpeelliset.
     
  6. Seevu

    Seevu Gearhead

    Halvemmaksi tulisi ostaa eBaysta pari settiä valmiita halpoja pakosarjoja ja silpoa niistä.
     
  7. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Itse kun noita pyörittelin niin totesin kannattavaksi itse väsätä nuo mergetkin. Loppujen lopuksi homma ei ollut niin iso kuin ensin vaikutti ja siinä pääsi ihan palkoillekin.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  8. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Oli ainakin joskus, luulisin että vieläkin.
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Viel tota 472:n dynotusta mähkien. Yleensä jos on hyvä moottori(kombinaatio) niin se tuottaa sellanen 100 nm vääntöä per tilavuuslitra. Sit vähän lurumpi siin luokkaa 85 ja sit oikeen hyvät menee yli sadankin. Toi anto 89nm/litra. Se on hyvä luku 8.2:1 puristeiselle motille, vastaavia muita mitä on tullu dynottua on ollu siin 80:n pinnassa.
     
    FeV-8, sdfsd, SauliK ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Seevu

    Seevu Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Karpov tykkää tästä.
  11. Seevu

    Seevu Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    max, big t, Camino'79 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Seevu

    Seevu Gearhead

    Pieni ropleema öljypohjan kumitiivisteen kanssa:

    [​IMG]

    Meneekö tuo ensin lohkoon vai ensin öljypohjaan? Kandeeko laittaa jotain mömmöä väliin? Oon viimeks kasannu sb-chevyä ja siitäkin on hitosti aikaa. Toisessa päässä pohjaa on samanlainen tiiviste, mutta "knööleillä" jotka menee lohkon ja laakeripukin väliin.

    [​IMG]


    Kuivaharjoittelin asennusta, mutta kumpikaan tapa ei oikein tuntunut toimivalta.
     
  13. Karpov

    Karpov Gearhead

    Onkos tuo kumilirpake parempi kuin hyvä silikoni?
     
  14. JC5IEDM

    JC5IEDM 2nd gear

    Kolmesti olen tuollaiset tiivisteet laittanut siten, että olen ensin vedellyt pihdeillä nuo "tapit" öljypohjan rei'istä läpi.
    Ja kuivana, ei mitään töhniä väliin.
    Ei ole tuosta kohdasta tullut öljy ulkoilemaan, ainakaan vielä.
     
    xarper ja Seevu tykkäävät tästä.
  15. Seevu

    Seevu Gearhead

    No samaa aattelin, että jos kumilirpake ei helpolla uppoa, niin poikki ja silikoni kulmaan.

    Kiitos vastauksista!
     
  16. Seevu

    Seevu Gearhead

    [​IMG]
    Kevät yllättää harrasteautoilijan..
     
    rotax, Vuppe ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  17. VooDoo

    VooDoo 3rd gear

    Tommosia kumitappeja kun tarvii vetää jostain läpi, tai melkein mitä vaan kumista tai silikonista (tulpanjohdot) kun asentaa paikalleen eikä saa / voi käyttää mitään liukastetta, niin jarrukliineri tekee kumista hetkeksi liukkaan ja haihtuu täysin pois jolloin kumi jysähtää kiinni tukevasti. (Vähän offtopic)
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. Silvarello

    Silvarello 3rd gear

    Kohta se on Seevullakin se nokan sisäänajohässäkkä. Aivan kauhia hetki. Kone huutaa, omat korvat käy ylikierroksilla, toinen silmä katsoo öljypainetta ja toinen jakajaa, kaikki savuaa ja samalla kaadetaan vettä suoraan flektiin.
    Pääsin eilen ajamaan oikeesti tuolla lossilla kun käytin rekisteröinti katsastuksessa. Kone tuntus toimivan odotetunlaisesti. Tyhjäkäynti seilaa hieman- taitaa olla odotettavaakin. Yllättävän kierrosherkkä tuli ja vetää hienosti jo alhaalta. Kasuri sanoi että tuon minun optimoinnin kyllä kuulee...
    Laatikko toimii niinkuin Suomalainen mies sekstaa: Laiskasti ja tulee liian aikaisin. Tämä oli tiedossa, kun ei ole kyse urheiluauton laatikosta. Saa nähdä tarviiko sille vielä tehdä jotain.
     
    Seevu, esu79, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Gearhead

    Kerrohan Silvis oma nokan sisäänajokonstisi. Viimeisimmästä omasta tapauksesta on jo yli 10v. ja tapoja tuntuu olevan yhtä paljon, kun tekijöitä..
     
  20. Silvarello

    Silvarello 3rd gear

    No ite teen näin: Termari pois (Ilmaantuu helpommin) Lämpimät vedet koneeseen. Mineraali öljyt extra sinkillä (sisäänajolitkuja saa vaikka motonet) sisään. Yleensä saa starttailla sen verran jo muutenkin että öljynpaine valo sammuu. Starttailen niin pitkään että hörähtää. Sen jälkeen tyhjäkäynti n. 2500 ja parikytä minuuttia vettä flektiin kaadellen ja korvat kuin dumbolla. Katse kuin veturilla lämpö ja öljynpaine ilmaisimissa.
    Vehkeet sammuksiin, uudet öljyt ja termari paikoilleen. Samoin pakkasnesteet. ajoitukset ja säädöt sille tontille ja mööttöri valmis sisäänajoon. Tai purkuun...
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!