Cadillac 500 cid "optimointi"

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. Pietsi

    Pietsi 3rd gear

    Tuon lisäksi kannattaa ilmata kaasari.
    Ei tarvii Startilla nostaa bensoja. Sähköpumpulla onnistuu helpoiten. Tai vaikka ruutalla ainetta kohokammion ilmastusrei-istä.
    Hankalasti ilmaantuva jäähdytin tottelee paremmin kun kohottaa keulaa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. Seevu

    Seevu Gearhead

    [​IMG]

    Aletaan olemaan kohtuullisen lähellä. Uutta bensaa ja tilkka ATF:a vielä hakemaan, niin saattais uskaltaa huomenna hajottaa.. Juu ja jakajaan on hyllyssä mustat hilut :D
     
  3. Seevu

    Seevu Gearhead

    Sunnuntaina starttailin muutaman kerran. Pistin ensin porakoneella ö-paineet ja kaasarin täyteen uutta polttoainetta. Kiihdytyspumppu toimii normaalisti.

    Starttailin lyhyesti ja aina kun sai desin verran bensaa suoraan kurkkuihin, hörähti lupaavasti, mutta ei herännyt henkiin. Paineet nousee öljylle ja polttoaineelle. Vanha akku kyykkäsi about viidennen starttauskokeilun jälkeen.

    Nyt on uusi akku ja odotukset korkealla.. Uskaltaiskohan tuonne holauttaa suoraan kaasariin jenkkityylillä oikein "vit*sti" bensaa?
     
  4. Seevu

    Seevu Gearhead

    Saatana kippasin kaasarin kurkkuun litran tai pari käyttöainetta! Heräs! 30min.+ 2500rpm. nokan sisäänajoa ja kaikki paineet ja lämmöt ok. Pari kiinan AN-liitintä vuotaa, mutta se nyt on pieni ongelma.

    Joku PRO noita tekee 2-20 päivässä, mutta tällaselle tallirakentajalle tää on kova juttu!
     
    sleepercooler, atobee, Silvarello ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Hieno kuulla että lähti skulaamaan! Toivottavasti tuottaa paljon nautintoa kuluvana kesänä :cool:
     
    Seevu ja sdfsd tykkäävät tästä.
  6. SauliK

    SauliK 2nd gear

    hyvä hyvä! otan kulauksen saunajuomaa tämän iloisen tapahtuman kunniaksi
     
    Seevu ja Herje tykkäävät tästä.
  7. Silvarello

    Silvarello 3rd gear

    Huomaa että on kevät. Ite maksoin verot ja kävin kilvet. Lunta tuloo niin että asennus jääköön kun saan auton halliin.
     
    Seevu ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. Seevu

    Seevu Gearhead

    Tohkeissani en kiitellyt Silvarelloa ja muita projektissa avustaneita. Kiitos.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Hieno homma!
     
  10. Seevu

    Seevu Gearhead

    Mjaa. Lueskelinkin jostain voorumeilta, että näin vois joskus käydä:

    [​IMG]

    Onneksi varastosta löytyi vastaavan näköinen sb-chevyn startti:

    [​IMG]

    Katsotaan pelittääkö ja kuinka kauan..

    Meneekös nuo startit vanhuuttaan, vai olenko tehnyt jotain väärin? Pari viikkoa tuota on jo käynnistelty ihan normaalisti. Tänään tein kyllä vaihdevivustoon hienosäätöä.
     
  11. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Tuolleen olen nähnyt menneen kaverilla sillä oli vetolevyssä pystyheittoa vaikka startin shimmas niin se jossain kohtaa aina iski startin päätyyn.
    Shimmaamattomat startit voi mys tehdä noin
     
  12. JC5IEDM

    JC5IEDM 2nd gear

    Oliko startin "takatuki" paikallaan?
    [​IMG]
     
  13. atobee

    atobee 3rd gear

    Onko toin lukitusrengas joka estää bendix-rattaan ylilyönnin ehjä?
     
  14. Seevu

    Seevu Gearhead

    Shimmausta ei ollut, kun startin irrotin, joten ei käynyt mielessä sellaista laittaakaan (enkä osaisi edes :oops: ). Pultit on samat. Tosin nyt on uusi vetolevykin.

    Tuota kiinnikettäkään ei ollut! Hyvä tietää, että sellainen tarvitaan.

    En tarkistanut tarkemmin lukitusrengasta, mutta ehjältä näytti.

    Kosketusjäljet bendixin rattaassa ja vauhtipyörässä olivat "kulmissa".

    Chevyn startti pelitti ihan hyvin alkuun, mutta öljynvaihdon jälkeen ei enää startannut. Nappasin sen uudestaan irti ja testasin toimivuuden. Vikaa lienee huonossa maadotuksessa tai liikkuneessa neutral safety switchissä. Herätteelle tulee virta kun starttaa ja uusi virtakaapeli on 50m2 "piuhaa". Huomenna jatkuu..
    (taidanpa googlailla sen shimmauksen).

    Kiitokset vinkeistä!
     
  15. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Mulla hajosi startti noin.

    Tarkista myös sytytysennakot, joku takapotku halkasi sen mun startin.
     
  16. Seevu

    Seevu Gearhead

    Tuokin on mahdollista. Sytytyksien kanssa olen myös temppuillut.
     
  17. Seevu

    Seevu Gearhead

    Hain shimmilevyt ja tsekkasin välyksen, mutta ei ollut tarvis edes aukaista levypakettia.

    Tuen tein lattaraudasta ja tsekkasin maadotuksen. Starttausten perusteella toimii ihan jees.
     
  18. Seevu

    Seevu Gearhead

    Nyt muistankin miksi chevyn startti aikanaan vaihtui 327:a uuteen. Lämpimänä ei startannut, kuin pienen odottelun jälkeen.
    Tänään "neitsytmatkalla" jäi huoltsikan pihaan, mutta sain käymään meisselillä. Seuraavaksi auto kuitenkin sammui ajosta ja meisselitemppu ei enää onnistunutkaan. Startti taisi vetää oikkariin ja akku kyykkäsi samalla. Kotiin kuitenkin päästiin..

    [​IMG]

    Ketjun aiheeseen liittyen: kone toimii mainiosti!! Pieni viritys tuntuu toimivalta (tehot eivät vähentyneet entisestä).
    Muita huomioita testilenkistä: vaihteita TH400:a löytyi eteenpäin yksi. Tuntuu, että sekin luistaa. Toivottavasti pieni öljymäärän vähennys ja B&M-modulaattorin säätö auttaa..

    [​IMG]
     
    Vuokralainen, Buick55 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  19. Silvarello

    Silvarello 3rd gear

    Näyttää että muillakaan ei ihan kommelluksitta mee käyttöönotto.
    Tulipa pyörähdettyä Acs:ssä ja rupes vuotamaan öljyä moottorin takapäästä. Ilmesesti se Fordin takastefa ei ollukkaan niin hyvä juttu... Fepro bs30135.
    Mitäs sinne nyt laittas? En tykkää siitä koiranpaskasta.
    Ehkä ärsyttävin stefa ikinä vaihtaa. Just ja just saattaa vaihtua alakautta. Tuossa kun on tuo laatikko kietastu motin ympärille.
     
  20. JC5IEDM

    JC5IEDM 2nd gear

    RockAuto näyttää ainakin listaavan MAHLE JV600, joka näyttää olevan alkuperäistyyppinen tiiviste.
    Ei ainakaan heti tullut herjoja loppumisesta ostoskoriin laittaessa.
     

Kerro tästä muillekin!