Cadillac 500 cid "optimointi"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  2. Oletko mittailut, että millaisella ulkohalkaisijalla varustettu venttiilinjousi noihin sopisi?
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    0.150" ohjureista pois oli Cadillachighperformancen ohje. Mitä siitä tuloo? 4mm?
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Aaaargh!
     
  5. Ups..Tätä reaktiota en osannut odottaa. Kyssarini on periaateessa sama kuin artsilla aiemmin:

     
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jousen ulkohalkaisija on nyt 31.09mm (1.204") ja jousipesän 32.62mm (1.284"). Isommat jouset kyllä mahtuu ilman koneistamista, jolleivät ihan hervottomia ole.

    Olen CadCoa pommittanut viesteillä ja s-posteilla, mutta ei ole viikkoon tullut mitään vastauksia. Perkele.
     
  7. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Summitilla oli joku antanut palautetta

    PAC-1902-16 Valve Springs
    [​IMG]Summit Racing Verified Purchase

    RSC-PAC-1902-16
    I needed 1.254" OD springs. These actually are conical springs not "standard" springs. They measure 1.254" at the top, at the retainer. They measure 1.460" at the pocket. Now I have to send my heads back to the machine shop, to have the pocket cut. Description needs to be corrected. I did not get the 1.254" OD springs that I ordered. They look like a good spring. If you need a 1.460" OD spring.
     
  8. Se siitä teoriasta sitten..Jotenkin sitä ajattelisi, että ulkohalkaisija olisi maksimi ulkohalkaisija, mutta ei näköjään. Summitin palauteesta päätellen joku muukin on ajatellut samalla tavalla..
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kyllä mulle voisi tuollainen Beehive- muotoinen mahtua. Tilaa on ihan reilusti ympärillä. Voisin ihan omilla specseillä kysellä tuolta.

    Odotellessani kasailin alakertaa. Kivasti menee nippuun ja tänäänhän se olis koottuna jos ei enempää pikkumurhetta tule: eka ongelma oli kolhittu männänrengasura. Ihmettelin, kun uusi puristusrengas niin nahkeasti pyörii urassaan. No neulaviilalla siitä selvittiin. Toinen oli hiukan työläämpi, kun piti nokkaan parannella kesken jääneitä (pilalle koneistettuja) rattaan kiinnityspulttien kierteitä. Tuli sitten insertit niihin(kin). Jotenkin sitä voisi kuvitella, että uusi nokka tulisi valmiina loppukäyttäjälle..
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ameriikantilaus nytkähti eteenpäin! Jos FedExiin on uskominen, niin jouset ovat tullin haudottavissa jo ensi viikolla!

    Odotellessa tein Silvarellot:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja "monitoimikalvaimella":

    [​IMG]

    viisteet

    [​IMG]
     
    fenix, Buick55, Kalu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Eka sävy ei sittenkään ollut kiva. Tein uusiksi.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    [​IMG]

    Jouset ja hilut tuli. Nyt aloin sitten tietysti pähkäilemään shimmausta ja jousipaineita ja venttiilien syvyyksiä ja ja ja.. Ameriikan guru sanoi, että hän mittaa vaan jousien pituuden ja jos on 0.015" toleranssissa, ni paikalleen. Jousipainemittari maksais 120€, mutta kun nokkahimmeleihin on mennyt jo 700€, niin taidan jättää ostamatta. Mulla on pylväsporakone, digitönäri ja vaaka.
     
  13. Ihan vaan uteliasuudesta, että mimmoset jouset sulle sitten tuli.
     
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    [​IMG]

    Ne mitää shimmejä ollu! Ihan vaan aluslevyt jousien alle. Olisi voinut paketin avatakin ennen vinkumista. Tuli kuitenkin jousien pituudet mitattua ja vähän epämääräisesti puristusvoimaakin. Kaikki ovat pituuksiltaan n.0.40mm. haarukassa. Samoin puristustestaus vaikutti hyvältä. Eiku paikkaan!
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tässä ne "shimmit" :rolleyes:

    [​IMG]
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    [​IMG]

    Kone alkais olemaan muuten maalauskunnossa, mutta RockAutosta oli laitettu 8 liian suurta nostajaa, enkä taaskaan tajunnut tsekata osia ennen puhdistusta ja pakettien roskiin heittämistä. No asiasta on reklamoitu ja uudet tilattu. Jännätään sitten mitä sieltä on tällä kertaa tulossa.. Voiskin katsella mittoja, josko nostajilla olisi käyttöä sportsterin Evossa..

    Venttiilijousipuristimeen piti tehdä tukevampi kahva ja asennukseen ottaa vaimo avuksi:

    [​IMG]
     
    Muokattu: 4.3.2020
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Harkintaa nostajien käytössä hurleyssa.

     
    Seevu tykkää tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kiitos Vuppe.
     
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Odotellessa lasikuulaa. Serkku oli sitä mieltä, että kannattais suojata jollain. En kyl aikonu.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!