Cadillac 500 cid "optimointi"

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. puna niska

    puna niska 3rd gear

    Turvallisia ohituksia varten;)

    Jokainen laittaa tai pitää omassa kotterossaan just sen motin mitä haluaa.

    Mutta on toi ls vanhan auton keulalla vähän semmonen stondiksen tappaja jo nykyisin vaikka onkin monestakin syystä järkivalinta kai?
    Samaten chevyn pikkulohko rodin keulalla yäk.....
     
    saresks, Seevu ja Inlinee tykkäävät tästä.
  2. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Hissukseen saanu tuon omankin häkkyrän loppusuoralle.
    Monenlaisia V8-koneita ropannut mutta näköjään uutta ihmeteltävää ja ratkaisuja vaan tulee vastaan ,mitä ei oo ennen nähny ;)
    Tähän ei mitään hipo osia tullut,ihan vakiopalikoilla päivitetty mukava cruising motti:cool:
    [​IMG]
     
    Concarne, big t ja Seevu tykkäävät tästä.
  3. Seevu

    Seevu Gearhead

    Hieno!
     
  4. Herje

    Herje Gearhead

    Tähän ei voi muuta sanoa kun,
    Johan on mylly :odeek:
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Joo, siinä on korkeedekkinen "mountain block" 4.6" porauksella ja 5.3" (!) iskuisella kampuralla.
    Kansiksi 385cc AFR:t. Tiimikaverin projekteja.
     
    puna niska ja Herje tykkäävät tästä.
  6. Herje

    Herje Gearhead

    Jotenkin arvasin.:rotfl:
     
  7. Seevu

    Seevu Gearhead

    Olisko Salon suunnalla joku asiantunteva henkilö, joka ehtis tulla katsomaan tuon koneen käynnistysvalmiiksi? Ihan vaan brainstorming. Kaksi tai useampi päätä on tyhmempi kuin yksi..

    Bensanpaineet ok (s-pumpulta säätimen kautta 750cfm. Edelbrockin kaasarille sopiva), ö-paineet (priming) laitetaan työkalulla valmiiksi, sytytys säädetty 8 astetta ennakolle, HEI-jakaja kevyemmillä keskipakopainoilla ja -jousilla, rajoitettu alipainesäädin, öljy sinkkilisäaineella+ RedLinen sisääanajolisäaine. Jäähdyttäjässä nesteet.

    Mitä muuta?
     
  8. max

    max Gearhead

    Oliko sulla jotkut ylimääräiset luotettavat mittarit joista jompi kumpi jampoista voi pitää silmällä ö-paineita ja veden lämpöä nokan huudatuksen aikana?
    Joo,on siinä tosiaan hyvä olla pari kaveria tuota tekemässä.
    Vaihtelevilla kierroksilla 2000rpm. molemmin puolin.
    Hyvin se menee,ota liikkuvaa kuvaa operaatiosta!

    Edit. Letukan kanssa olen huomannut sen että joissain tapauksissa saa työkalulla junnata tosi pitkään että kaikista keinuista öljy tursuaa.Porakone huutaa armoa.
     
    Muokattu: 27.4.2020
  9. Seevu

    Seevu Gearhead

    Mittarit ok. Ei oo siitä kiinni. Kyllä mä itse noi mittarit tsekkaan ja pidän kierrokset ja lämmöt kohdillaan.

    Lähtiskö se vaan noilla specseillä käymään? Pelottaa, että nokka paskana turhan startin jälkeen.

    Chevyn 327:n tein rempan 100v. sitten ja se vehje vieläkin pelittää (Tuleva AmerikanRauta-lehti). Juurikaan tienny konerempoista.
     
    Jummijammi tykkää tästä.
  10. SauliK

    SauliK 2nd gear

    Kunhan ennakkoa on varmasti tarpeeksi ja ryyppyä niin tärähtää tulille ihan tuosta vaan. Termarin toiminta jos jännittää niin oon sen joskus jättäny ensi startista pois kokonaan, hyvähän siinä on tiimiä olla henkisenä tukena ja kattelemassa mahdollisia vuotoja jos itse suoritat mittari lentoa hytästä
     
  11. Seevu

    Seevu Gearhead

    Termari on ok. Lämmöt ei jännitä, vaan koneen käynnistyminen heti.

    Caddyn koneeseen normaalisti mekaanista ennakkoa toi 8. Jakajan pitäis olla alueella. Pitäiskö käynnistyksessä ottaa alipaine pois?

    Perkele. Harrikassa, fordissa ja chevyssä vaan sinnepäin ja menoksi..
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Anna alipaineen olla paikallaan, käy nokan sisäänajossakin kevyemmin.
     
  13. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Mites muuten taannoin kun oli se laakerihaaveri siinä seevun eka versiossa,selviskö se syy?

    Ei muuten mutta tuli vaan mieleen kun murjoin tuohon omaan mottiin nokkalaakerit paikoilleen,ei ollut öljyreijät ns.linjassa niinkuin yleensä mitä on tullut vastaan.

    Onneks tuli syynättyä runkolaakerin reijistä,osa oli edestäpäin katsottuna n.klo:11 ja osa n.klo:1 asennossa,saattoihan tämä jo olla siellä tiedossa mutta ajattelin varmistaa?
     
  14. Seevu

    Seevu Gearhead

    Mitään "virallista" syytä ei löytynyt. Nokkalaakeritkin oli ihan ok. Ilmeisesti konetta "kiusattu" liikaa. Tein paljon testauksia kaasarin säätöjen, sytkän ajoituksen, modulaattorin, governorin ja flektien termarin (säädettävä) kanssa. Varsinkin governorin painojen ja jousien kanssa piti testata rajujakin polkaisuja. Oikeastaan koko kesä oli pelkkää säätöä.
     
  15. Silvarello

    Silvarello 3rd gear

    Mites Seevun projekti? Onko Cad kestäny läjässä?
    Itse oon vaan naatiskellut ja ajellut. No öljyt jopa vaihdoin. Toimii sen verran ok että annetaan rakenteluhimon yltyä ja jatketaan sitten. Kulutus n. 15 ja reippaasti alle 10s sataseen. Eikö se oon ihan ok tuommoselle 2300 kiloselle ruotsinlaivalle.
     
    leivonharri ja Inlinee tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!