Cadillac 500 cid "optimointi"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. puna niska

    puna niska Gearhead

    Turvallisia ohituksia varten;)

    Jokainen laittaa tai pitää omassa kotterossaan just sen motin mitä haluaa.

    Mutta on toi ls vanhan auton keulalla vähän semmonen stondiksen tappaja jo nykyisin vaikka onkin monestakin syystä järkivalinta kai?
    Samaten chevyn pikkulohko rodin keulalla yäk.....
     
    saresks, Seevu ja Inlinee tykkäävät tästä.
  2. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Hissukseen saanu tuon omankin häkkyrän loppusuoralle.
    Monenlaisia V8-koneita ropannut mutta näköjään uutta ihmeteltävää ja ratkaisuja vaan tulee vastaan ,mitä ei oo ennen nähny ;)
    Tähän ei mitään hipo osia tullut,ihan vakiopalikoilla päivitetty mukava cruising motti:cool:
    [​IMG]
     
    Laxonet, Concarne, big t ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hieno!
     
  4. Herje

    Herje Gearhead

    Tähän ei voi muuta sanoa kun,
    Johan on mylly :odeek:
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Joo, siinä on korkeedekkinen "mountain block" 4.6" porauksella ja 5.3" (!) iskuisella kampuralla.
    Kansiksi 385cc AFR:t. Tiimikaverin projekteja.
     
    SBChevy, puna niska ja Herje tykkäävät tästä.
  6. Herje

    Herje Gearhead

    Jotenkin arvasin.:rotfl:
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Olisko Salon suunnalla joku asiantunteva henkilö, joka ehtis tulla katsomaan tuon koneen käynnistysvalmiiksi? Ihan vaan brainstorming. Kaksi tai useampi päätä on tyhmempi kuin yksi..

    Bensanpaineet ok (s-pumpulta säätimen kautta 750cfm. Edelbrockin kaasarille sopiva), ö-paineet (priming) laitetaan työkalulla valmiiksi, sytytys säädetty 8 astetta ennakolle, HEI-jakaja kevyemmillä keskipakopainoilla ja -jousilla, rajoitettu alipainesäädin, öljy sinkkilisäaineella+ RedLinen sisääanajolisäaine. Jäähdyttäjässä nesteet.

    Mitä muuta?
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Oliko sulla jotkut ylimääräiset luotettavat mittarit joista jompi kumpi jampoista voi pitää silmällä ö-paineita ja veden lämpöä nokan huudatuksen aikana?
    Joo,on siinä tosiaan hyvä olla pari kaveria tuota tekemässä.
    Vaihtelevilla kierroksilla 2000rpm. molemmin puolin.
    Hyvin se menee,ota liikkuvaa kuvaa operaatiosta!

    Edit. Letukan kanssa olen huomannut sen että joissain tapauksissa saa työkalulla junnata tosi pitkään että kaikista keinuista öljy tursuaa.Porakone huutaa armoa.
     
    Muokattu: 27.4.2020
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mittarit ok. Ei oo siitä kiinni. Kyllä mä itse noi mittarit tsekkaan ja pidän kierrokset ja lämmöt kohdillaan.

    Lähtiskö se vaan noilla specseillä käymään? Pelottaa, että nokka paskana turhan startin jälkeen.

    Chevyn 327:n tein rempan 100v. sitten ja se vehje vieläkin pelittää (Tuleva AmerikanRauta-lehti). Juurikaan tienny konerempoista.
     
    Jummijammi tykkää tästä.
  10. SauliK

    SauliK 3rd gear

    Kunhan ennakkoa on varmasti tarpeeksi ja ryyppyä niin tärähtää tulille ihan tuosta vaan. Termarin toiminta jos jännittää niin oon sen joskus jättäny ensi startista pois kokonaan, hyvähän siinä on tiimiä olla henkisenä tukena ja kattelemassa mahdollisia vuotoja jos itse suoritat mittari lentoa hytästä
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Termari on ok. Lämmöt ei jännitä, vaan koneen käynnistyminen heti.

    Caddyn koneeseen normaalisti mekaanista ennakkoa toi 8. Jakajan pitäis olla alueella. Pitäiskö käynnistyksessä ottaa alipaine pois?

    Perkele. Harrikassa, fordissa ja chevyssä vaan sinnepäin ja menoksi..
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Anna alipaineen olla paikallaan, käy nokan sisäänajossakin kevyemmin.
     
  13. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Mites muuten taannoin kun oli se laakerihaaveri siinä seevun eka versiossa,selviskö se syy?

    Ei muuten mutta tuli vaan mieleen kun murjoin tuohon omaan mottiin nokkalaakerit paikoilleen,ei ollut öljyreijät ns.linjassa niinkuin yleensä mitä on tullut vastaan.

    Onneks tuli syynättyä runkolaakerin reijistä,osa oli edestäpäin katsottuna n.klo:11 ja osa n.klo:1 asennossa,saattoihan tämä jo olla siellä tiedossa mutta ajattelin varmistaa?
     
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mitään "virallista" syytä ei löytynyt. Nokkalaakeritkin oli ihan ok. Ilmeisesti konetta "kiusattu" liikaa. Tein paljon testauksia kaasarin säätöjen, sytkän ajoituksen, modulaattorin, governorin ja flektien termarin (säädettävä) kanssa. Varsinkin governorin painojen ja jousien kanssa piti testata rajujakin polkaisuja. Oikeastaan koko kesä oli pelkkää säätöä.
     
  15. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Mites Seevun projekti? Onko Cad kestäny läjässä?
    Itse oon vaan naatiskellut ja ajellut. No öljyt jopa vaihdoin. Toimii sen verran ok että annetaan rakenteluhimon yltyä ja jatketaan sitten. Kulutus n. 15 ja reippaasti alle 10s sataseen. Eikö se oon ihan ok tuommoselle 2300 kiloselle ruotsinlaivalle.
     
    -Skeletor-, Seevu, J.J. ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vähän oli motivaatio hukassa etäopetuksen ja muun shitin takia, mutta otin itteeni niskasta kiinni ja nythän tuo käy!

    Alkuun olin kyllä taas ihan romuna, kun nokan sisäänajon jälkeen koneesta alkoi kuulumaan kolkutusta. Kahteen mieheen kaverin kanssa kuunneltiin ja ihmeteltiin, möngittiin auton alla ja kuunneltiin lisää. Ö-paine jees, lämmöt jees ja öljy oli puhdasta. Letkulla ja tangolla/meisselillä kuunnellessa kone tikitti todella siististi.

    Kaveri oli sitä mieltä, että pakkohan se on taas kone pois kaivaa. Hippasen hermostuin ja annoin koneelle pari reippaampaa polkaisua. Ja kas, ääni hävisi. Oisko sitte ollu nostaja täyttymäti.. Kun kävi kaasarilla nätisti ja nokka oli saatu ajettua sisään, niin mehän sitte päätettiin, että samointein snaipperi paikoilleen! Ja laitettiin kanssa! No siinäkin pari pientä asentajista johtuvaa ongelmaa alkuun, mutta hölmöydet selvitettiin ja heräs se ruiskullakin!

    Sniperiä opetettu jonkin aikaa, mutta siinä kikkaillessa tönäisin jakajaa (jonka kiristys tietty unohtunut) ja nyt ei taas herännyt henkiin. Huomenna koitetaan taas, kun akku on täynnä ja miehet virkeitä :rolleyes:

    [​IMG]


    [​IMG]

    Tulihan Impalaan siis tosiaan vielä uusi akku, Holleyn in-tank-pumppu ja kaikkea muuta pientä.
    Tallin lattia on pesty jäähdytysnesteellä, kun alavesiletku irtosi.

    Starttikin "simahti" pariin kertaan. Kuvassa ensimmäinen simahdus (lähtenyt itsellään jotenkin tuo. Startti toki kiinasta). Toinen oli perinteinen herätevirtapiuhan irroittautuminen.

    [​IMG]

    Mut nää pienet kommellukset ny on tätä..

    -Jake-
     
    Muokattu: 6.6.2020
    Herje, Roberto, -Skeletor- ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tänään päästiin jo hyvinkin pitkälle! Snipua on opetettu tavoille ja tielle päässee, kunhan fiksaan vielä vuotavan jarruputken ja laitan johtoja nätimmin.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    esmi, big t, teippi-mikko ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kävin leimalla! [​IMG]

    Pari vuotta sais sitten ajella

    [​IMG]

    Konttorilta piti työntää auto pihalle, kun ministartti ei kuumana enää pyörittänyt (katastusmies käytti liian kuumaksi, vaikka asiasta erikseen mainitsin) ja piti hetki jäähdytellä. Sniperin väliaikaisesti tukitusta paluulinjasta oli pullahtanut tulppana ollut pultti mäjelle, niin piti tulpata jatkovarrella, että pääsi kotiin.

    [​IMG]

    Paikallisesta hydrauliikkaliikkeestä löytyi myöhemmin just sopiva tulppa.

    Kotiin päästyäni vaihdoin vakiostartin paikoilleen ja se pyörittää kuumanakin kuin unelma!

    Ennen kuin alumiinikennolle löytyy hitsaria (saa ilmoittautua/ilmiantaa) pitää vakiolla jäähdyttimellä tulla toimeen. (Tai jos joku haluaisi vaihtaa kalliin uuden Frostbiten alakulmastaan lovettuun jäähyyn, niin vaihdan vaikka suoraan päikseen!)
    Tänään siis flektijumppaa.

    -Jake-
     
    esmi, Kalu, toyopet ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ristus perkele on komia laitos, justihinsa sopivan härski tolla scoopilla.
    Mustat peltivanteet pillereillä kruunaa :odcool::pinup:

    ..Suttaako? :odeek:
     
    Seevu tykkää tästä.
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Thanks. Kyllä potkua ainakin tuntuu olevan enemmän kuin viimekesänä, mutta en uskalla yhtään poljeskella (vielä), etten taas särje sitä.

    Normi fuc*ing GM starttivikahan siinä on! Ei inahdakaan kuumana. Voi kirosana! Huomenna startti taas pois, hyllystä uusi solenoidi paikalleen ja jotain lämpöeristyksen tynkää. Voisko solenoidin voidella sisältä vaikka kuparitahnalla, vai mikä tuohon auttaa? Akku on uusi ja kaapeli ranteenpaksuista. Maat kunnossa.

    Kaksi flektiä (motonet) sinne tuli tänään laitettua, mutta lämpimäksi menee silti paikoillaan käyttäessä tai hitaassa ajossa (cruising). Tutun roparin kanssa juteltiin ja hän ehdotti koittamaan ennakon siirtämistä 10-20. Vois koittaa. Ei siinä mitään menetäkään..

    -J-
     
    Inlinee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!