Cadillac 500 cid "optimointi"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. Minun mielestä toi mitta on ilmoitettu puristuneena. Korjatkoon joku, jos olen väärässä.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos jotain pitää heittää, niin ehkä joku 11:1 vois pitää tuossa tapauksessa ylärajana, silloin dynaaminen olis tuolla sun nokalla noin 8.5 paikkeilla.

    Kannentiiviste on 10cc, mäntä jää todennäköisesti muutaman kympin alas, venttiilikolot muutaman cc, jolloin 76cc palotiloja täytyis saada avartamisen ja seetien koneistuksen myötä ehkä 4-5cc isommiksi.

    Nää on suurpiirteisiä mutta tarkkoja arvailuja! :D
     
    Concarne tykkää tästä.
  3. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Täytyy palata aiheeseen kun on osat käsillä ja tarkka tieto kaikesta. Voisin kerrankin tehdä jonkun projektiketjun näistä mutta ei ole selvinnyt miten tänne saa kuvia liitettyä. Kuvan linkistä kun painaa niin kysytään kuvan osoitetta eli eikö noita saa muuten kuin jonkun pilvipalvelun tai vastaavan kautta?
     
  4. Tässä on mun vanhat ohjeet:

    https://www.overdrive.fi/forum/thre...alle-ym-viritykset.307925/page-2#post-3523143
     
    Concarne tykkää tästä.
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Pitkään hiljaista täällä mun osalta ollut. Excursion oli ja meni, Cadillac jäljellä. Nyt näyttää siltä, että tulisi 1958 Coupeen 500 cid Cadillac. Tavoitteena mahdollisimman iso alavääntö. Nyt kiinni olevassa 390 koneessa kiinni pakasta vedetty Holley 600, tuo tulisi kaasariksi. 500 cid on ei-saastekauden kone, joskaan ei 1970 malli. Kantta hieman koneistetaan. Olisi kai hyvä vaihtaa askiksi TH400, nyt on HydraMatic 315(orggis). Mekaanikko on meikäläisellä viimeisen päälle, joten en oikein edes tiedä,mitä täällä kyselen, kai jotain vinkkejä mahtavan cruisailu-koneen tekemiseen :)
     
  6. fenix

    fenix 3rd gear

    Halutunlainen nokka-akseli ja siihen stemmaava puristussuhde.

    Moderni imusarja ja passelit pakosarjat.
    Kansista virheet pois.
    Ei tuo resepti koskaan vanhene.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ahdin :D
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Just ja ”liian pieni ahdin”, niin pääsee alueelle heti tai ei edes koskaan sieltä pois ollutkaan.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  9. Miten tämä meni taas tähän..:rolleyes:

     
  10. SK

    SK Gearhead

    Olisi hyvä ja käytännössä myös pitää vaihtaa laatikko.

    Hydramatic ei suoraan sovi tuohon uudempaan lohkoon. Ja tarjolla olevat adapterit ovat poikkeuksetta toisin päin: uudempi laatikko vanhaan lohkoon.

    Kaikenhan saa toki sovitettua, mutta kaikessa ei ole järkeä.
     
  11. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Paketissa nokka tällainen:

    Hydraulic Flat Tappet. Torque monster for 500 c.i. daily driven street performance vehicle. Excellent torque and HP production with heavier emphasis on the low to mid range. Will work in 472 c.i. engines with lighter weight vehicles. Fair idle.; Advertised Duration (Int/Exh): 262/268; Duration @ .050 (Int/Exh): 213/219; Gross Valve Lift (Int/Exh): .515/.530; LSA/ICL: 112/108; Valve Lash (Int/Exh): Hyd/Hyd; RPM Range: 1000-5200
     
  12. fenix

    fenix 3rd gear

    Ihan hyvän oloinen nokka.
    0.050 ja 0.006 asteiden välinen ero kun on vain 49°, niin ei ole mikään loiva profiilinen ramppi nokassa.
    Modernit nokat on tämmösiä ja tekee voimaa jo aiemmin.
     
    Muokattu: 6.4.2024
  13. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Onko joku koneistanut tuota vakio imusarjaa paremmin virtaavaksi? Pakosarjat saa varmaan pysyä vakiona, semminkin että tilaa ei tuolla viiskasin konehuoneessa jää liikaa.
     

Kerro tästä muillekin!