Cadillac -59 Perän kunnostus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja EVO X, 11.3.2010.

  1. EVO X

    EVO X Gearhead

    Perämurikka olis tuossa työn alla, ja noviisina tarttis hieman jeesiä. Velimies sitä on tuossa pyöritellyt ja mitannut välyksen (kuivana) joka on 0.035mm ja "rasvajälki" on aivan aavistuksen verran sivussa keskilinjasta. Kysymys siis kuuluu: Kannattaako tehdä mitään? Shimmit on kait tuossa laakerin takana, joten laakeri menee uusiksi jos alkaa koplaamaan. Missään rattaissa ei näkynyt yhtään kulumäjälkiä.

    Asia2: Mistä saa tohon perään uudet tiivisteet? Eipä ole ebaystä löytynyt, jollain Suomessa??

    a.asunmaa@gmail.com
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos ne ovat samat kuin 63-mallissa, mulla on laakerit ja tiivisteet, jäivät yhdestä projektista. Kuoren tiivistettä ei ole, sen voi tehdä itse. Poistomyyntihintaan joutavat tarvitsijalle.
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Pystyikö noihin periin edes vaihtamaan poskilaakereita? `59:n perä oli viimeksi nenän edessä levällään pari vuotta sitten ja silloin oli jotain toteamuksia siitä, että sitä ei ole oikein tehty korjattavaksi... Tarkkaa muistikuvaa ei ole. Pinionin stefan ja vetareiden uloimmat laakerit pystyy vaihtamaan ja niitä löytyy.

    Voi olla, että `63:n osat eivät sovi, koska jotain muutoksia perään tuli kesken vuotta 1960.
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    ^vähän samasta syystä ne poskilaakerit ja tiivisteet jäivät vaihtamatta sekä siitä syystä että välitys oli niin kulunut ettei laakeroinnista olisi ollut mitään käytännönhyötyä.
    Ymmärsin että nuo poskilaakerit saa vaihdettua, mutta vaatii ilmeisestikin sopivan ulosvetäjän laakereiden sisätumpeille.

    Nuo laakerit ja tiivisteet ainakin ovat jotain vanhaa varastoa, ainakin paketeista päätellen. Ne tilattiin Western Partsin kautta ja tulivat ihan kohtuuajassa.
     
  5. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Olen rempannut yhden -64:n perän ja jos -59 on samaa sukua niin poskilaakereiden ulkokooleja ei saa murikan sisältä ehjänä ulos millään keinolla ja lisäksi ne ovat eri kokoiset, joista toinen on huomattavasti harvinaisempi koko kuin toinen (= se jossa on epätavallisen paksu ulkokooli) ja siten hankala löytää

    laakerien löytäminen oli todella vaikeaa ja remontti tavallista suuritöisempi -> jälkeenpäin ajatellen en alkaisi hommaan uudestaan ainakaan ns. "varmuuden vuoksi" mutta jos alat niin hanki ne laakerit ennen kuin alat hommaan

    voin antaa jotain lisätietoja laakereista mutta nyt ei ole tietoja tässä käsillä
     

Kerro tästä muillekin!