Cadillac cts 3.2 öljyä jäähdytinnesteessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zilverado, 15.11.2015.

  1. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Kesken ajon konehuoneesta alkoi tulemaan höyryä. Pihaan oli muutama kymmenen metriä onneksi enään. Auto seis ja konepelti ylös.
    Ylävesiletku oli lähtenyt syylarista irti ja sieltä oli roiskunut semmosta ripulia aika reilusti. Öljytikussa ei näkynyt jälkeä vedestä, mutta öljyntäyttökorkissa oli hieman samaa ripulia mitä oli roiskunut konehuoneeseen.
    Tarkoittaakohan tämä automaattisesti sitä, että kansipahvi/t on mennyt rikkipaskaks? Luin jostain, että imusarjan alla sijaitsee öljynlauhdutin, jossa saattaa hajota joku tiiviste tms. Minkä seurauksena öljyä pääsee veden sekaan. kuulostaa jokatapauksessa ihanan kalliilta :mad:
     
  2. bikermouse

    bikermouse 1st gear

  3. Roc

    Roc Gearhead

    Juu ei kuulosta hyvältä. Jos öljytikku näytti normaalilta, niin pahasti viittaa tuohon käkkylä foorumin ilmiöön.
    Ootko kattonu miltä näyttää vaihteiston öljyt?
     
  4. valtope

    valtope Gearhead

    Jos en väärin ymmärrä, kyseessä Opel 3.2 hihnajakopää-motti, hae sillä lisätietoja
    Pahaa pelkään, että "kallista" on, imusarja tarvinnee ainakin irrottaa.

    vahvistan, että luulen, en tiedä.
     
  5. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Ooppelin kone on joo. Ei oo tullu kstottua vielä laatikkoöljyjä. Enkä kohta uskallakaan. Perhana ku ei oo tuo englanninkielentaito mikään täydellinen ni ei ihan koko viestiketju auennut. Mutta siis onko syylarin alaosassa laatikkoöljy kiertämässä?
     
  6. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Nii just joo. Toi ylemmän linkin cts on -06 ja tämä mistä puhun on -04. :oops: En nyt muista oliko näissä jo eroja kuinka paljon.. täytyy tutkia
     
  7. bikermouse

    bikermouse 1st gear

    Näissä uudemmissa automaatti autoissa laatikon öljyn jäähdytys on monesti osana syyläriä.Tossa linkissä kerrottiin olevan tyyppi vika,että se syylärin sisällä oleva automaattiöljyn jäähdytys kenno alkaa vuotamaan jäähdytysnesteen sisään tai päin vastoin .
     
  8. F-body

    F-body Gearhead

    Opelin myllyyn oon kaks kertaa vaihtanu kansipahvit just tuon takia. Kannentiivisteiden liekkirengas pullauttaa itsensä vesitilaan. Muuten hieno motti mut syö kansipahveja ainakin jos antaa keliä. Ihan hemmetillinen homma muuten. Mulla auto vaihtu ja jäi jakopään asetustyökalut jos kiinnostaa.
     
  9. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Kun F-BODY sulta meni se kansipahvi, niin oliko öljyt veden seassa, mutta ei toistepäin?
    Tuntuis tekevän melkosesti painetta paisariin ku hetken käyttää. Pitkään en viitsinyt käynnissä pitää. Jotenkin tuntuu et se olis kansipahvi ennemmin ku toi lootaöljy sekoilu. Auto sisätiloissa nyt niin kuivukoon siellä. Huomenna tutkailla sitten enempi.
     
  10. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Mitäs tommonen kansinahkaremppa mahtaa maksaa suunnilleen ammattilaisella? Ei taida tietotaito riittää itse vaihtamaan.. :oops:
     
  11. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Ei tohon syylariin mee muutaku vesiletkut. Aloin vertailemaan tätä konehuonetta netistä löytyviin kuviin. Ei yhtään samanlaista löytynyt. Kaikissa kuvissa mitä löysin niin oli ylävesiletku kuskin puolella. Tässä se on hantin puolella. Kuvissa näkyi myös enemmän letkuja kuin tässä autossa. Näyttäis siltä että joku vaihtanut erillisen laatikkoöljy lauhduttimen/jäähdyttimen. Syylarin alapuolella tommonen snadi jäähdytin
     
  12. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Öljynlauhdutin (vai mikä oikea nimi onkaan) on irti. Näyttäis siltä että se vuotaa. Oliskohan tämä se "paras" vaihtoehto? Tarkoitan työn määrän ja kustannusten kannalta :odroll:
     
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    eiköhän ole jo sylkyn paineet menny vesipuolelle kun letkukin lentäny ja röpöt sekaisin.kannet pois ja siitä se lähtee
     
  14. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Niin se varmaan on. Mutta tuo öljynjäähdytinkin vuotaa öljyä tuonne jäähdytysjärjestelmään.
     
  15. F-body

    F-body Gearhead

    Sylkyn puristuspaineet menee jäähdytysjärjestelmään. Noin kun ajat se hajoittaa letkut, lämppärinkennot ja syylärin. Mulla halkes ekalla kertaa alavesiletku, kun tuli pikkusen sikailtua kaasupolkimen kanssa. Eivät liikkeessä tee alle 2 tonnin. Osat noin 600e ainakin Opeliin.
     
  16. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Joo ei tullut ajettua enään sen jälkeen kun ongelmat alkoivat. Purettuna tällä hetkellä niin että saa vaihdettua sen öljynjäähdyttimen kun vaan saa uuden. Jotkut ovat ilmeisesti ohittaneet koko jäähdyttimen :odroll:
     
  17. zilverado

    zilverado 2nd gear

    Niin joo.. täytyy kertoa tännekin, jos vaikka jollekin tulee vastaava ongelma. Auto toimii moitteettomasti taas. Vaihdoin lauhduttimen ja se oli siinä.
     

Kerro tästä muillekin!