Cadillac Cts

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jus57, 2.2.2018.

  1. janiluo

    janiluo Gearhead

    Just jotain tällaista epäilin... Onko kellään mahdollisuutta tehdä tuota hommaa?
    Mulla on auto seissyt jo puoli vuotta ja kohta menee leimakin vanhaksi...
    o_O
    - Jani -
     
  2. J.J

    J.J Gearhead

    Helpoinhan olisi ostaa valmiiksi auton vin-numerolle ohjelmoitu uusi ohjainlaite, näyttää vaan että noita valmiiksi ohjelmoituja kaupataan vain käytettyjä, niissä tulee usein hankaluuksia ajoneston ohjelmoinnissa jos kyseessä export-mallin auto.

    Minäkin pystyisin tuon ohjelmoinnin tekemään Tampereella, sä taisit olla pääkaupunkiseudulta, oletko kysellyt paikallisilta jenkkikorjaamoilta onnistuisiko homma?
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo mä tilasin amerikasta boksin VIN-numerolla tammikuussa, oli kaikkea selitystä miksi boksi lopulta tuli huhtikuussa. Kun kokeilin paikalleen niin SES- valo vilkutti vaan tiheeseen tahtiin eikä lähtenyt starttaamaan ollenkaan vaikka tein avaimen nollaus rituaalit. Omalla boksilla käynnistyy kyllä heti. Sanoin moneen kertaan heille että on export-malli. Pyysivät palauttamaan boksin ja kun saivat boksin takaisin ilmoittivat ettei onnistu kun on export malli ja palauttivat osan rahoista.

    En ole kysellyt korjaamoista kun en luota että osaavat enkä halua maksaa opettelusta.
    Jos sä pystyt tekemään niin voin lähettää boksin sinne täältä Vantaalta. laita vaikka yv:tä.
    :rolleyes:
    - Jani -
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mites toi Petikon American Service? Niillä pitäisi olla aika pitkä kokemus amerikkalaisista.

    Sen joskus opin, että edelliseltä maahantuojalta, Länsi-Autolta ei oikein kannattanut kysellä mitään.

    Googlaamalla löytyi tämmönen: https://www.helsinkioptimointi.fi/
     
    Muokattu: 14.7.2021
    janiluo tykkää tästä.
  5. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    janiluo ja leivonharri tykkäävät tästä.
  6. terient

    terient 1st gear

    Pitkän pähkäilyn jälkeen päädyin nyt kumminkin korjauttamaan käkkylän. Ensiviikolla menee pajalle tutkittavaksi.

    Aluksi vaihtuu syyläri, letkut, glykolit, laatikkoöljyt ja katsoo pitääkö vaihteet korjaamomestarin suosituksesta (tuskin). Jos ei niin sitten laatikko vielä auki jonne tulisi turbiini, tiivisteet, kitkapinnat, öljyt uudet.

    Ei halpaa tämäkään mutta vastaavilla ominaisuuksilla olevissa on kaikissa tietty murheensa eikä autokauppaan menokaan ilmaista ole ;)
     
    0132 ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. terient

    terient 1st gear

    janiluo tykkää tästä.
  8. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  9. terient

    terient 1st gear

    Nyt olisi käkkylä kotiutunut.

    Huuhtelulla mentiin ja vaihteet pitää ainakin toistaiseksi. Ilmeisesti vuoto on jäähdytysjärjestelmään päin eikä laatikko ollut imuroinnut itseensä nestettä juurikaan eikä siis laatikolla tehty sitten mitään kuin huuhtelua, suodatin, nesteet. Tämän allekirjoitan siinä mielessä, että kun vian havaitsin alkoi laatikko luistamaan eli ilmeisesti öljyn vähyyden vuoksi kun työnsi öljyt jäähdytysjärjestelmään ja paisarista ulos. No saas nähdä.

    Kirjoitellaan taas tänne kun jotain uutta ilmaantuu o_O
     
    isalmela, 0132 ja juko7 tykkäävät tästä.
  10. 0132

    0132 Gearhead

    Tänään kotiutui myös minun CTS. Pääsin vihdoin ajamaan kuusi viikkoa sitten alkaneen hakureissun loppuun:D

    JM Garagella tekivät jakopään uusiksi ja nyt rokkaa. Jospa se tuon omistajuus lähtisi tästä sujumaan paremmin
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    Kiitos J.J:lle ohjelmoinnista, Rockauton boksi toimi heti etäohjelmoinnin jälkeen kun laittoi paikalleen ja käänti avaimesta. :)
     
    valtope ja leivonharri tykkäävät tästä.
  12. terient

    terient 1st gear

    Omakin CTS 2004 perä ulisee jonkin verran. Ostaessa en huomannut kun on siitä erikoinen tapaus, että tekee sitä lämpimänä eli kun autolla on ajettu ensin noin 30 minuuttia. Huomaa juuri pintakaasulla kiihdyttäessä muttei reippaamalla kiihdytyksellä. Ostaessa oli talvi ja nastarenkaat alla niin en koeajolla sitä sitten hoksannut. Jotain se myyjä mutisi että ulvoo, mutta kuulemma johtuu pyöränlaakerista. No siitä se ei ole se on ihan selvä.

    Amerikanfoorumeilta tuota ongelmaa löytyy todella paljon ihan uudesta asti ja osalle on vaihdettu 4 kertaa perä takuuseen. Ilmeisesti jokin lisäaine myös osaltaan auttanut ongelmaan?

    Itse olen nyt tuolla ulvovalla perällä sen pari vuotta ajellut. Harmittaa kyllä jonkin verran kun muuten hiljainen ja mukava auto ajella.

    Mikähän tuossa on ns. juurisyy? Samaa vikaa näyttää olevan myös uudemmissa ja muualla mallistossa SRX, ATS nyt ainakin.

    Minusta tuntuu, että tuo perä on ulissut tuossa omassakin yksilössä jo kauan kun maahantuodessa (6-7 vuotta sitten) oli juuri vaihdettu peräöljyt ja ilmeisesti toivottu että ääni loppuu sillä :p

    Vajaalla parillakympillä saisi tuota uudempi korisempaa tosiaan omaksi, mutta ei varmaan tule laitettua seuraavaksi kärryksi jos niissäkin sama ulvominen on "ominaisuus".
     
    Muokattu: 8.11.2021
  13. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Mitä kustansi jakopää remppa teetettynä?
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Osat ei ole kauhean hintaisia (muista vaihtaa vesipumppu!!!), mutta operaatiota varten piti muistaakseni irroittaa aika paljon kaikkea siitä koneen päältä.
     
  15. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Viidellä sataa saa osat Rokista,purkamaan joutuu paljon.Sillä tämä kiinnostaa kun mulla -05 STS:ssä rallattelee ketju jo jonkun verran,sama 3,6 konehan näissä on ja vanhemmiten ei tuo ropaus enää niin huvita vaan persaukisena joutunee vaan ite tekemään.
     
  16. 0132

    0132 Gearhead

    Rapiat puolitoista tonnia se kustansi.
     
    mopo-ukko tykkää tästä.
  17. 0132

    0132 Gearhead

    Ja 5000 km toimi kuin unelma. Sitten alkoi samat oireet. Tällä kertaa vaihtoivat tuossa paikallisella pakonokan VVT-solenoidin. Nyt taas rokkaa.
     
  18. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    On sillä hintansa,veikkasin kyllä mielessäni vielä suurempaa summaa.
     
  19. arttu

    arttu Gearhead

    Tuossa nyt linkki mun peräremontista.
    https://photos.app.goo.gl/ktoakf6maiR7sQVe9
    En tiedä onko mitään arvoa kenellekään, mutta noi poskilaakerit on samat kuin vanhan Ducaton etupyörän laakerit (FAG 713650310), joten sain ne näppärästi Keuruun Ykkösvaraosasta (duunipaikalta siis) :) Stefat on alkuperäis GeeÄm Rockautosta (#291341). Toi rikkinäinen lukon belleville laatta löytyy myös Rockista GeeÄm #19132817 (joka on siis Corveten jäykempi kiekko). Levypakkaa en tilannut, mutta edelleen Veten versio saattaisi käydä GeeÄm #19132906.

    Happy times.
     
    Muokattu: 13.11.2021
    janiluo tykkää tästä.
  20. Köyhäpoika

    Köyhäpoika 1st gear

    Nyt on alkanut CTS-kuume ja sillä ajatuksella, että auto olisi harrastepeli satunnaiseen kesäiseen ajeluun. 4000 eurolla näemmä pääsee jo aika pitkälle, eikä kulut päätä huimaisi.

    Ja se kuume on aika lailla tämän kuvan näköinen. Kromigrilli, mustat vanteet ja tumennetut etuvalot.

    http://momentcar.com/image-modelYear/3062-cadillac-ctsv-2005-7.jpg.html

    Onko liian ruusuiset kuvitelmat, jos ajattelen pääseväni helpolla. Olen tottunut harrasteautopuolella enemmänkin 1960-luvun kuplaan, jonka kanssa elo on ollut helppoa ja yksinkertaista. Purkaa osaan, ja vaihtaa perusjuttuja, mutta mekaniikko en ole.

    Ajatuksia?
     

Kerro tästä muillekin!