Cadillac DeVille / Fleetwood Coupet 1980 - 1984

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Vilkuna, 6.2.2012.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  2. A/C

    A/C 1st gear

    Jaa. Minä taas olen lueskellut ja todennut, että noita on jenkeissä edelleen pilvinpimein saatavilla. Hyväkuntoisia on kuulema suht helppo löytää ja hinnat kohdallaan.

    Ainut miinus joka noissa taitaa olla on surullisen kuuluisa HT-4100 moottori joka tulikin vuodesta 1982 eteenpäin. Moottori on aneminen ja on jo syntyessään ollut täys paska. Edelleen noita näkee olevan liikenteessä mutta on aivan tuurista kiinni, että sattuuko kohdalle huollettu yksilö vaiko ei.
    Itseä kiinostaa eniten vuodet 1977-1979 (Cadillac 7.0L V8 ) ja 1980-1981 (Cadillac 6.0L V8 ). Olivat niitä viimeisiä isolohkoja joissa vielä riitti vääntö noiden "valaiden" liikuttamiseen ja kestävyys puoli oli kunnossa.
    Vuosi 1981 olisi mielenkiintoinen koska silloin oli käytössä se V8-6-4 järjestelmä jossa sammuteltiin sylintereitä maantiellä jotta bensaa säästyisi. Useissa se on ohitettu toimimattomuuden vuoksi, jotkut toimivat edelleen.

    Ikävä kyllä tänne Suomeen taitaa päätyä jostain syystä vain noita neekerimalleja joissa on poikkeuksetta aina kangasverhoilu ja varusteita minimaalisesti. En ymmärrä, miksi ei voi kerralla hankkia kunnollista kun tuskin ne varusteet vaikuttavat verotukseen enää mitenkään?

    Hienoja ovat ja toivon joskus tuollaisen hankkivani...
     
  3. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Meikäläisellä on -67 Coupe Deville siinä on nätti auto... :lol:
     
  4. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Minä taas olen antanut itselleni ymmärtää, että varsinkin 1984 mallit ovat harvinaisia ja haluttuja. Onkos sulla käyttökokemuksia tuosta moottorista? Naapurin sedanissa on hyrissyt ainaki 30 vuotta ihan jees...En tiedä sitte - täytyy varmaan olla valmiiksi rikki, kun ei tunnu menevän rikki...
     
  5. A/C

    A/C 1st gear

    Lukaise vaikka ajankuluksi cadillacforums.com sivua.
    Siellä on oma osio kyseiselle HT-4100 moottorille.

    Tässä olisi lainaus Wikipediasta (HT-4100 moottorista):
    " In 1982 the HT4100 was the standard engine for the longitudinal front-wheel-drive Eldorado and Seville. It was also placed in many rear-wheel-drive DeVilles, and was available for the Fleetwood.

    The HT4100 was prone to failure of the intake manifold gasket due to scrubbing of the bi-metal interface, aluminum oil pump failure, cam bearing displacement, weak aluminum block castings and bolts pulling the aluminum threads from the block. It may not have been the most successful engine to sit under the hood of a Cadillac, but potential buyers were no more satisfied with the other two engines available at the time, the V8-6-4 and the Oldsmobile 5.7 L Diesel. Reliability issues soiled the reputation of the HT4100. As a result, the V8 Oldsmobile gas engines were a popular and straightforward conversion. "


    Lisää infoa löytyy kun vaan kirjoittaa Googleen "HT-4100"
     
  6. flw-65

    flw-65 3rd gear

  7. A/C

    A/C 1st gear

    Epäilisin kirjoitusvirhettä. Tuossa on kuvien perusteella ihan se Cadillac'in 7.0L

    Siisti muuten, mutta ikävä kyllä puuttuu se nahkasisusta joka on mielestäni MUST noissa Cadillac'eissa :)
    Tuohan on ollut jo ainakin vuoden myynissä. Kävisin katsomassa mutta on perkeleen kaukana. Lisäksi kuvissa näkyy maalin sävyeroja lokarissa. Kuvat voi tietysti valehdella... :-?
     
  8. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  9. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Kuskin oven alareunassakin näyttäis olevan rupea.
     
  10. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Mun mielestä "nahkasisusta" on epämiellyttävän näköinenkin, tunteesta puhumattakaan...
     
  11. A/C

    A/C 1st gear

    Olikos noissa muuten plyysi vai velour sisustamateriaalina?
     
  12. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Mulla on tuollainen -84 Coupe DeVille.

    Ostin sen vuonna 1996 henkilöltä joka oli tuonut sen muuttoautona tänne.
     
  13. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Varmasti hieno auto! Kuvia? Millä tekniikalla?
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Täys paskahan tuo on. Mattamusta pintaan ja laulukäyttöön. Juhannuksena voi leikata katon pois ja syksyllä paaliin.
     
  15. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    on tuo pohjoisen auto siistikuntoinen,eihän se uusi ole mut ei hintakaan,jenkeistä löytyy tosi vähän ajettuja 13 t mile,ei ole oven alareunassa patinaa,hinnat 35-40 t,siitä vaan ostamaan,on lokaritkin samanväriset.tietysti rahti,alvi ja tulli päälle.aina vähän ihmetyttää tämä auton osto tapahtuma,vanhaa autoa ollaan ostamassa ja aletaan pikku asioihin puuttua,uusissa autoissa on järjestään erivärisiä luukkuja,hinta 25 t.itsellä ollut nahkalla ja plyyssillä sisustoja,jos ajaa reilusti plyyssi mukavampi käytössä,jos taas vappu ajaja ei luulis olevan väliä missä yhden päivän istuu nissanin jälkeen ja ennen. :lol:
     
  16. A/C

    A/C 1st gear

    Mitäs sanot tästä: Fleetwood 1977

    Hintaa 4 500$ jos ostaa heti. Löysin tuon 1 minuutin etsinnällä...
    Luulempa, että kun rahdit ja verot on maksettu niin päästään jotakuinkin samoihin hintoihin kuin mitä tuo nettiautossa oleva tai vähän allekin.

    Kyllä niitä helmiä joskus näkee Suomessakin myytävän mutta ne menevät hyvin nopeasti kaupan...
     
  17. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Nyt olikin puhetta kaksiovisista....
     
  18. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    No sehän on sillä parjatulla 4.1:llä, mutta menee mulla kun on tullut ajettua reilussa 15 vuodessa 5tml.

    Voin laittaa vähän stooria ja muutaman kuvan kun ensin skannaan ne vanhimmat.
     
  19. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Kotipaikkakunnalla Nivalassakin pyörii kaksi Caddyä parjatulla 4.1:lla ja kaksi vielä parjatummalla 5.7 D:llä...
     
  20. A/C

    A/C 1st gear

    My bad...
     

Kerro tästä muillekin!