Cadillac Eldorado Northstar?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 27.1.2004.

  1. ihd

    ihd Gearhead

    joo jos joku löytää northstar cadin jostain kahteentonniin niin tuo tänne vaan ostan kaikki mitä löytyy, voin vaikka maksaa hakupalkkaa tonnin...
     
  2. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Joopa joo, tehdas ilmoittaa 1995 STS:än kiihtyvyydeksi 6.9sek 0-100km/h ja nämä kone on susi jutut on päättyneet aina täysin perättömiksi paskan jauhannoiksi. Kyllähän joka automerkillä joka mallissa on aina jossain autoyksilössä jotain vikaa. Meitin Käkkylässä ei ole ollu muuta vikaa kun että laturi meni, autolla ajettu 188000km. Ja ETC ei todellakaan kiihdy alle kuuteen sekuntiin. Vetarit on tehty tolle koneelle= ne on ISOT, ja kestävät. Saahan mistä tahansa etuvetovehkeestä vetarit vituiks kun menee täydellä kaasulla pyörät linkussa. Itte olen Käppyrällä päästelly +200km/h eikä siinä mitään erityistä tapahdu. En tiedä mitä nimetön tarkoitti sillä että tämä auto ei ole tehty saksan vauhteihin. Rajoitin pois niin STS kulkee 293km/h (mitattu).
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    293km/h?? Saman aikakauden Impala SS 5.7 v8 (huipputehoa vähemmän,mutta vääntöä sitäkin enemmän) kelasi huippuja noin 235 km/h,ja sitä on käsittääkseni pidetty aikansa jenkki sedaneiden sporttisuuden perikuvana. sen että 250 km/h menee puhki uskon STS:stä,mutta että 300 pintaan niin eikai sentään..Siinä tapauksessa nimittäin aikansa vakio Corvetetkin ovat kevyttää kauraa näiden etuveto-Caddyjen rinnalla!
    Hyvä kone se Northstar on,hyvin samanlainen kuin Jenkki Fordin vastaava myös alumiininen 32 venttiilinen 4.6 litranen v8,mutta ei niillä nyt sentään ihmeitä tehdä niilläkään.Ja vetarit+vaihteisto on kovilla,noista ennenkaikkea vaihteisto(jos auto on saanut kenkää saksassa). Etuvetoisen autoon toi vaihteistoremppakin on hiton työläs operaatio. Lähinnähän tuolla autobahn-nopeuksilla mekaanisten osien kannalta vauroittava elementti on lämpö tai kuumuus oikeastaan.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep. Mutta lämpö ei tapa Northstaria itseään. Kun kone lanseerattiin, sillä ajettiin lehdistökeikka läpi Death walleyn ilman jäähdytysnestettä. Mukana kv-lehtimiesporukassa oli muistaakseni TM:n Jukka Sihvonenkin. Hommasta oli juttua TM:ssä.

    Ilman nesteitä ajaminen oli mahdollista kiitos limp moden, jossa tietokone tajusi tilanteen anturitietojen perusteellaja rajoitti tehot ja kierrokset, ja jäähdytti konetta välillä puskemalla läpi soppaa, jota ei sytytys sytyttänyt..

    Eli röpöttämällä 45 MPH/H ...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo ompa hirveen tarkee ominaisuus,voi ajaa ilman nestetta.Ainakin taalla Keski-Euroopassa tuo northstarin moottori tiedetaan huonoksi se hajoaa yleensa venttiilikoneistosta ja rikkoo koko koneen.Siihen ei tehda koneremppaa vaan tulee puulaatikossa kokonaan uusi moottori.Uskon etta Metro-Auton hyllyssa on
    muutama puulaatikko valmiina Venajan hajonneita Cadeja varten sen verran yleinen tuo vika on.Taalla myydaan noita vanhimpia
    vuosimalleja alkaen 1500 EUR ja se tehokkaampi koneinen on yleensa halvempi koska se hajoaa viela herkemmin.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onhan niitä halpoja autoja, mutta usein ne on lunastettuja ja paljon ajettuja. Löytyyhän suomestakin vaikka mitä halpaa, mutta niissä on yleensä jotain häikkää.
     
  7. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    On se perskeleen kumma kun ei ole oma hajonnut.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikä pitäis hajotakaan(kokemusta tosta koneesta on,toisin kuin näille muilla "besserwisser"nimettömillä jotkia huutaa ettei northstari kestä). Itseasiassa mäkin sain siitä sellasen kuvan että hiton luotettava paketti se on. Mutta uusi BMW M5:kään (100 pollea enemmän ja paria astetta kevyempi) ei pysty tonne 300 km/h rajapyykeille,niin ei sinne kyllä pysty Sevillekään,vaikka mukavan rivakka auto muuten onkin.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Varmaanhan kone laukeaa ennemmin tai myöhemmin, jos esim. nokkaketjuja ja rattaita ei vaihdeta
    kun mittarissa on 300 000 km.. Sitten revitetään Autobahnilla 200+ ja ihmetellään kun kilahtaa..

    Noilla vanhimmilla on ikää yli 10 vuotta ja varmasti ajokilometrejä takana tuo 250 000 - 400 000 km , jolloin kuluvia ketjuja pitäisi vaihdella. Kyllä muissakin vakio koneissa ketjulla on vaihtoikä, ei se ole ikuinen..
    Mutta jos järkeä eiole päässä tai luottamus auton matkamittariin on sinisilmäisen suuri siellä mittarinruuvauksesta kuulussa Nixmanlandiassa, ei konetta voi pelkästään syyttää.. Neljä nokkaa isossa koneessa liikuttelemassa 32 venttiilia käy pitkän päälle ketjujenkin terveydelle. Tilanne on sama kuin ajaa 60 000 vaihtovälisellä nokkahihnalla 120 000 ja sitten itkeä "paskaa konetta" kun se sitten huoltamattomuuttaan kosahtaa..

    Taitaa huoltoohjelmassa olla vaihto jossain 250 000 km tienoilla..
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ok.Se on helvetin hyva kone.Taytyy kertoa taalla kaikille.Taa ensimmainen kaveri kysyi
    kokemuksia,ma kerroin.Sitten toi huippunopeus
    viela,se on kylla lahempana 400km/h.Kasselin maessa nain kerran kun caddy meni 570 km/h kun oli pieni alamaki.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Älä! Mäkin oon ajanut Kasselissa +220 km/h , mutta jätin naimisen sillä kertaa väliin..
     
  12. JR

    JR Gearhead

    Jaa hä? Pitikö tämän nyt olla vitsi, vai kuinka? Seuraavaksi siitä Caddystä kai aukeaa siivetkin automaattisesti kun aktivoi sen takakontin rakettimoottorin? Ja kai sillä voi liikkua ajassakin niinkun kuulemma kaikilla DeLoreaneilla ainakin voi. Olen ihan itse elokuvissa nähnyt, ja naapurin Fiba ja Skuggiskin on.

    Voitaisko pysyä kuitenkin ihan asialinjalla, kun minuakin kiinnostaisi vielä joskus tuommoinen Caddy ihan oikeasti hankkia...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin varmaan niin, mutta viestissä puhuttiin Saksanmaasta. Eli, mistä saksasta saa kahdella tonnilla northstarilla varustetun Cadillacin. Haen oitis itselleni sellaisen. Ja vaimolle.
     
  14. Muki

    Muki Gearhead

    http://www.cadillacforums.com/forums/

    ja sieltä Northstar Forum ;

    http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... 303_north/

    Hot-Rod aikeisiin ;

    http://www.vipmedia.com/northstar/caddy.html

    joku meinaa jopa lentää sellaisella.

    Toisaalta monet ovat valitelleet taipumusta öljyvuotoihin, ja aivan erityisesti ao. vian korjauskustannuksia. GM:llä on ilmeisesti jokin "Leak Fix Parts Kit" jopa tarjolla, joten ei liene ihan tuulesta temmattu. Taisi olla about $1800 se tilkesatsi vaihtoineen..ehkä jonkun pennosen voisi säästellä tekemällä itse.

    Tää taitaa olla vähän niin kuin 5.7D ; mielipiteitä, uskomuksia ja arvauksia riittää. Totuus on kai siellä jossain takavasemmalla -

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Muki 2004-02-04 15:55 ]</font>
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voisihan noita saksastakin löytää. Mobile.de:ssä oli nytkin northstar koneinen 139tkm ajettu 4k eurolla. Lunastettu ja enempi ajettu löytyy varmaan reilulla 2k:lla.

    Noissa saksan ilmotuksissa tosin on myös aikapaljon autoja jotka onkin jenkeissä.

    Muutenkin kannattaa harkita noita halvimpia kahteen kertaan, ne ei kuvaa alueen normaalia hintatasoa eikä auton normaalia laatua, vaan niissä on usein jotain hämärää. Löytyyhän suomessakin halvalla autoja, mutta niissä on jotain hajoomassa, ne on lunastettu tai niissä on jotain muuta hämärää. Tollasessa uutena kalliimmassa autossa on myös kalliit korjaukset, vaikka sen olisi saanutkin 2k eur.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    http://www.sccoa.com/articles/scversus.php


    "All data is from Car and Driver Magazine" ja tiedoksi sinulle joka sanoit Sevillen ottavan vauhtia 293 km/h että 141 mp/h=tasan 235 km/h. Jotain tolkkua ettei nyt mennä ihan suomi24.fi-tuuning-tasolle näissä hehkutteluissa...
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kannattaa ehkä pitäytyä kuitenkin siinä perus Eldoradossa,koska ETC:ssä käytetty Seville STS:n kireämpi kone on yllättävän janoinen pakkaus,ainakin Sevillen painoisessa autossa. Niin ja ei sitä tehoeroa edes huomaa(onhan siinä 275hp motissa muuten nimelliset 10 jalkapaunaa enemmän vääntöä:D).
     
  18. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Puhuinkin mielestäni että rajottimet pois, rajotettuna se ottaa 240, ainakin omani, olen kokeillut. Ja menee niin perskeleen ilosesti vielä siihenkin.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Camaro75 2004-02-05 23:42 ]</font>
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

  20. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Toihan on kolarivaurioinen, halvin "ehkä"
    ehjä 4800 ja todennäköisesti ehjä 6900
     

Kerro tästä muillekin!