Cadillac Escalade 2007 parkkivalo-ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Sartsa, 25.8.2024.

  1. Sartsa

    Sartsa 1st gear

    Moi!
    Löytyiskö täältä apuja? Kyseessä otsikon mukainen auto, Escalade vm 2007, jossa talvella esiintyi ongelma parkkivaloissa, ne siis eivät sammuneet. Piti napata rele pois, jotta saatiin valot sammumaan. Koko talvi napsittiin relettä pois, oletuksena jonkinlainen kosketushäiriö. Nyt kesän tullen ongelmaa lähdettiin lähestymään uudelleen, sillä nyt tilanne on se, että parkkivalot eivät syty enää ollenkaan. Kaikkea sähköä on nyt purettu, ja nyt pitäisi vielä löytää jostain tieto liittyen valokatkaisijan johtosarjan väreihin, eli pitäisi ymmärtää, mikä väri kontrolloi mitäkin. Netistä on löytynyt kaikenlaisia kaavioita, mutta niistä ei tähän ole ollut apua.
    Tiedän, että voi olla vähän kiven alla, mutta tämäkin kivi pitää nyt kääntää!
     
  2. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Varmaan kokeiltiin vaikka uudella releellä, mutta varmistettiinko talvella kun valot jäivät päälle, että kyse on siitä että releelle tulee koko ajan ohjaussähkö? Eikä kyse ollut siitä esim. että rele on mekaanisesti hajonnut ja kosketin jäänyt päälle.

    Ja nyt on tilanne siis se, että releelle ei tule ollenkaan ohjausta?
     
  3. Sartsa

    Sartsa 1st gear

    Kaikki tuo testattiin, rele on ehjä, eikö ohjausta sille tule. Kaikki oireet viittaa johdotukseen ja kosketushäiriöön, jota nyt ollaan korjaamassa, kunhan löytyy tieto katkaisijan johtosarjan väreistä.
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

  5. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Tuon ikäisessä autossa valojen relettä varmaankin ohjaa BCM maadoittamalla sitä. Tarkastaisin sen yhteyden ensimmäisenä ennen kuin alkaa valokatkaisijaa tutkimaan. Voihan olla että johto olisi hiertynyt maihin, jolloin rele toimi koko ajan ja sitten katkennut kokonaan. Värit varmaankin selviää tuosta Turbiinin linkin alta, itsellä ei ollut pääsyoikeuksia avata sitä.
     
  6. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    toimisiko nyt? joo bcm kautta ohjaukset kiertävät.
     
  7. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Joo nyt toimi. Jonkin kytkentäkaavan löysin, sen mukaan sulake/releboksilta menisi tummansininen johto BCM:lle, tämä siis maadoittaa releen, sen tutkisin ensimmäisenä. Ja sitten tuolta valokytkimeltä tulee vaaleansininen johto BCM:lle joka ohjaa parkkeja
     

Kerro tästä muillekin!