Cadillac kokemuksia, CTS & STS vm 2005 eteenpäin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ilkka2021, 21.1.2021.

  1. ilkka2021

    ilkka2021 1st gear

    Moi, autokuumetta on ja kesällä voisi mersun myydä pois ja ostaa jotain uutta. Kun ollaan jenkkifoorumilla, niin onko tietoa Cadillac CTS ja STS autoista. Vm 2005-2008, STS autossa olis 3.6 V6 tai 4.6 V8 ja tuo CTS olisi 3.6 V6. Nettiautossa ovat nuo kaikki.

    Etsinnässä olisi puoliharraste, jolla voisi talvella ajella, bensamoottori, automaatti ja 250hv tai enemmän. Takaveto tai neliveto. Varsinkin tämä miellyttää kyllä kovasti:
    https://www.nettiauto.com/cadillac/cts/11403513

    Onko Northstar koneessa enää niitä jäähdytysmurheita kun vuosimalli on esim 2008 ja onko tuossa 3.6l V6 mitään huomioitavaa? Miten tuollainen menee käyttiksenä, kilometrejä tulee alle 10k vuodessa joten bensankulutus ei ole ensimmäinen murhe, mutta voimaa saisi olla ja kivat äänet kanssa. Tuossa linkin autossa olisi 311hv joten se olisi jo aika lailla sitä mitä haetaan.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. sirkus

    sirkus Gearhead

    Taas oikeen asiantuntian vastaus. Sts ja cts ei oo mitään tekemistä saabin kaa. Eikä sen enempää ooppelin. BLS saab ja catera opel. Sts ja cts ihan oikee cadillac. Mulla oli itellä -07 sts nortilla ja upee peli, bensaa vie joo mut vissiin 3.6 vie ihan samat. Noi uudemmat nortit on parempia ton kannenpultti kierre homman osalta mut kaiketi se niissäki voi jollain ajomäärällä tulla vastaan. 3.6 on kyl sit omat vikansa mm jakopään osalta
     
    isalmela ja ilkka2021 tykkäävät tästä.
  3. ilkka2021

    ilkka2021 1st gear

    Niin, Cadillacissa kiinnostaisi siedettävä hinta, autoja on tarjolla joissa kohtuulliset kilometrit myös .Wikipedian mukaan vuodesta 2005 eteenpäin pitäisi (vihdoin) olla kannenpulttiasiat korjattuna myöskin, joka tarkoittaa kyllä, että on ihan sama ostaa auto kasilla ja unohtaa tuo kutonen. Minun käsitykseni mukaan sekä kannentiiviste että tuo pulttiasia on se isoin ongelma Northstar koneessa ja muita ei pitäisi olla?

    Neliveto näyttäisi olevan vakiona myöskin, ei se haittaa. Ketjukone on ilmeisesti tämä kasikone myös. Minulla oli Lexus LS, jonka vuoksi olen innostunut näistä paremmista autoista ja siinä oli jakohihna eikä sen vaihto ihan ilmaista ollut.

    Muitakin autoja on listalla mutta Cadillac pitänee pitää mukana messissä, nimenomaan tämä STS 4.6 Northstar malli.
     
  4. sirkus

    sirkus Gearhead

    Nortti on ketjulla joo ja tosiaan 05 > vvt versiossa on parannettu tota kannepultti/tiiviste asiaa. Sts on sekä 4 että takavetoja. Mulla oli takavetonen. Noissa sit 05-06 on 5v automaatilla ja 07- 6v. 08- on facelift malli. Suurin osa euroopassa ja myös suomessa myynnissä olevista autoista on 05-06 malleja joita on sit vaan rekattu myöhemmin
     
  5. rotax

    rotax 2nd gear

    Mistä löytyis etuiskari ku pomppas leimalla. Eli -05 4.6 awd.
    Rockautos on mut shipping sanoo et ei voi lähettää mun osoitteeseen,,,mitä helvettiä sit yritin uudestaan niin rahti 125€ ??
    onko näis rahdeissa coronalisä?
     
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Koita syöttää se rock-auton varaosakoodi US-Partsin varaosahakuun. Kun logistiikkakustannukset on niin pirun korkeita, niin alkaa kotimainenkin kivijalka pikkuhiljaa pärjäämään.
     
    rotax ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mulla oli pari vuotta/40tkm 2004 CTS 3,2l. Ajoin kilsat 130t-170t.

    Pirun kiva auto, vähän vieläkin ikävä sitä.

    Toi pienempi veekuus oli sukua jollekin Alfan koneelle ja ulkoapäin aika saman näköinen mitä Omegan kutonen, uudempi saattaa olla jo eri designiä.

    Tietyt jutut oli ehkä huollon kannalta hankalasti toteutettu; jakohihnan vaihtoa varten piti purkaa koko throttle body, ajovalon umpioon pääsi käsiksi vain etupuskurin irroittamalla, rekisterikilven valoa varten piti purkaa luukun verhoilua...

    Jarruista kannattaa pitää huolta, vähänkään tarraavat jarrut suututtaa luistoneston jne. Samoin akku kannattaa pitää virkeänä, moni "sähkömurhe" poistui akkua vaihtamalla.

    Lisää noista umpioista. Omassani oli aika naarmuiset ja vuotavat. Koska Xenon, niin umpiossa pitää olla sekä pesuri että automaattinen tason säätö. Kaikennäköisiä bemun "angel eyes" tuning-rimpuloita löytyy edullisesti, mutta siistejä orggiksia noilla vermeillä ei mistään. Tilailin muutaman yhtä huonon (kalliin) umpion, korjailin edellisen sepän "tiivistämisiä" (oli sotkenut jotain mustaa töhkää umpimähkään) ja sain tällä lailla jotenkin välttävät. Eli osta sellainen auto, jossa on ehjät umpiot.

    Kuskin oven lukon aktuaattori simahti, oli huoltomiehen mielestä hankala vaihtaa lukon ollessa jumissa.

    Nojoo, kun laski uudet renkaat jne mukaan, niin kahden vuoden aikana meni korjauksiin keskimäärin 100e kuussa, aika paljon teetin pajalla ja muuta tyhmyyttä.

    Keskikulutus kehäkolmella ruuhkassa madellen 11,5 litraa satasella. Vaikutus mielenterveyteen ilmeinen, hymyillen katsoa, kun naapurikaistan tojotassa joku miekkailee vitutuksen hikikarpalot otsalla. Automaatti-ilmastoinnin toimintaa ei huomaa mistään muusta kun miellyttävästä lämpötilasta ja laadukkaista Bosen rokkikoneista sulosävelmät soi. Eli suosittelen!
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. rotax

    rotax 2nd gear

    Joo,,,oon katellut noita cts:iä Ruotsista blocketista jonkun aikaa
    niin alkaen pyynnöt 8-9 kiloeuroo ja alle 150tkm ajettuja.
    Verot -08 n:4-4,5 tonnia ja siihen noutokulut kats. etc niin jää
    halvemmaksi ku kekkosslovakiassa.
     
    leivonharri tykkää tästä.
  9. rotax

    rotax 2nd gear

    Toi linkin cts on näköjään myyty. Paljo oli pyynti?
     
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  11. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    No niin tuli sotkeuduttua STS 3,6 2005 GM:n insinöörien tuotokseen.Pientä vaivaa on kun pari satkua ajettu,mutta ei mitään isompaa ole vielä löytynyt.Apparin puolen ovilukko mykkä,sen saa Rokista uuden kohtuu hintaan.Mutta ne umpiot,yhtä huonot tai hyvät kuin muissakin.Tuossa on Xenonit,niitä saa käytettynä yhtä huonoja,kysymys on käykö halogen umpiot suoraan tilalle,lähinnä se että onko liittimet samat ja onko valaisin tyyppi jotenkin kytketty Ecuun.Halogen umpioita saa nimittäin vielä jopa uutena,toki aika suolaiseen hintaan.
     
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Noiden kanssa taistelin oman CTS:ssän kanssa. Ostin käytetyn umpion netistä kalliilla ja se oli vähintään yhtä huono, noista yhdistelemällä sitten sain ainakin sellaisen, ettei vesi mene enää sisään.
    Xenonin kanssa pitää huomioida lampun pesin ja korkeussäätö.

    Halogeni muutokseen en lähtenyt kun en tiennyt ECU-asiaa, tarvikeumpiot oli hirveitä bemari-angeleyes-teiniviritelmiä eikä luonto antanut periksi "huonontaa" varustelutasoa.

    Ei siitä kauheen hyvä tullut lopputuloksen suhteen.

    ...ja se saatanan puskurinirroitusjumppa joka kerta kun asian kanssa sääti.
     
  13. J.J

    J.J Gearhead

    Kyllä tuo halogen umpioiden vaihto kohtuullisen helpolla pitäisi onnistua, valot kytkeytyy releiden kautta päälle, joten Ecu ei tuohon vaikuta. Liittimet ovat xenon ja halogen umpioilla samat, mutta liittimen pinnien paikkoja pitää liittimeltä vaihtaa jos vaihtaa halogen umpiot xenonien tilalle.
    Mulla on muuten tuollainen käyttämätön apparin puolen ovilukko osanumero 19210217 myytäväksi jos tarvetta.
     
  14. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Pahus kun kerkesin jo lukon tilata kun en uskonut että niitä on täälläkin jonkun jemmassa.Onko sulla tietoa miten tuo valojen kytkentä pitää muuttaa,jos tuota autoa meinaa pitää niin jotain on valoille tehtävä.
     
  15. J.J

    J.J Gearhead

    Umpiolle menevästä liittimestä pitää pinnien paikkoja vaihtaa, kytkentäkaaviosta/liitinkuvasta tuon näkee miten ne laitetaan.
     
  16. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Taidan yrittää tiivistää nuo vanhat umpiot,mikä tiiviste massa olisi parasta.Siellähän on takana huohotusletku mutta ei taida riittää.Mietin että tekisi toisen reiän taakse ja siihen kanssa kulmaletkun pätkä,jos saisi ilman jotenkin kiertämään umpiossa.Tai sitten vetää huohotukset letkulla ilman putsariin.
     
  17. J.J

    J.J Gearhead

    Mä tiivistin monia vuosia sitten tuollaisista umpioista ne "polttimonvaihtoluukut" niiden tiivisteet vuotivat, sen jälkeen ei ole ollut kosteusongelmaa, käytin tuota tiivistenauhaa:

    https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/B...oup-Wuerth-3106&SelectedFilterAttribut=%5B%5D
     
  18. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    -05 STS,miten tuosta navi näytöllisestä saa vaihdettua päivän,kuukauden ja vuosiluvun.Kellon ajan muutokselle löytyy valikko mutta päivämäärälle ei.Käy nyt vuotta -02 eli aikaa ennen auton valmistusta,tää on taas näitä ärsyttäviä juttuja
     
  19. saresks

    saresks Gearhead

    Ei mitenkään. Sama vika Rahikaisella navilla varustetussa 03 sevillessä. Kuulemma joku bugi ohjelmistossa - ekan akunnavan irroituksen jälkeen ei osaa enää siepata satelliittidatasta päiväystä. Koskee kait noita Sevillejä ja 05-06 STS:ssiä. Tämä tieto Cadillacforums.com tonkien.
     
  20. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Pitäs tuohon STS-05 vaihtaa jarruletkut ja nesteethän sieltä tulee pihalle,ilmaantuuko tuo ihan normaalisti,paineilma kannulla meinasin yrittää ekaksi ja loput vanhan liiton tyyliin.
     

Kerro tästä muillekin!