Cadillac Seville STS ilmakompressori ei toimi C1738

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja miksu99, 6.1.2021.

  1. miksu99

    miksu99 1st gear

    -98 Cadillac Seville STS antaa koodia C1738.
    ”Exhaust Solenoid Valve”. Perä ei istu maassa eikä liian korkeella, tosin tuntuu paljon jämäkämmälle mitä etupää. En ole ikinä kuullu kompuran käyvän. Sulake oli palanu kun ostin auton ja sen vaihtamisella ei ollu vaikutusta. Nollauksen jälkeen antaa koodin aina kun moottorin kierrokset nousee yli 5000rpm. Ilmeisesti ilma kompressori pitää vaihtaa? Voiko autolla ajaminen vahingoittaa ilmaiskareita? Saako ilma kompressoria korjattua itse?

    Millanen toi -98 Sevillen jousitus järjestelmä on? Onko edessä olevat iskarit sähköiset? Näyttää perus iskareilta päällisin puolin. Olen yrittäny selvittää, mutta vähän on tietoa miten ”Road Sensing Suspension” toimii. Takana on ilmeisesti pelkästään tasonsäätö ilmaiskarit ja perus rautajouset? Vai onko iskareissa kenties joku ”älykäs” ajotapaan reagoiva jäykkyyden säätö?
     
  2. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    98 vuotuisessa on tavallinen rautajousi

    Takana on ilmaiskarit ja niissä iskareissa on vielä tuo äly.

    Kompura löytyy sieltä vänkärin takavaimentimen päältä.

    Mulla oli kompurasta kulunut se "venttiili" Soikeaksi eikä enään pystyny tuotetaan ilmaa kun se karkasi aina takaisinpäin.

    Auton käynnistää nii kompura surisee aina jonkun aikaa ja lopettaa sitten.
     
    miksu99 tykkää tästä.
  3. miksu99

    miksu99 1st gear

    Uskaltasko lähtä tilaamaan uutta kompuraa. Tullu jo laitettua paljon rahaa huoltoihin
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Kannattaisko ekana tutkia nykyisen ilmakompressorin kunto enneku tilaa uutta? Sähkövika? venttiilivika? Tasonsäätökytkin jumissa jne......
     
    miksu99 tykkää tästä.
  5. miksu99

    miksu99 1st gear

    Ainut pelko on et jos lähtee irrottelee kompressoria niin ilman karkaa iskareista. Vai onko niissä joku lukko venttiili ettei tyhjene jos kompressorin irrottaa? Tyhjät ilmaiskarit särkyy ajossa käsittääkseni.
     
  6. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Jos se kompura on sökö, niin ne ilmat on jo karanneet.
     
    miksu99 tykkää tästä.
  7. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Ja jos vaihdat alkuperäiset iskarit normi iskareihin,säästä ne vanhat niin niistä saa rälläköityä ne anturit irti ja kytkettyä ne autoon iin ei tule vikakoodia/speed limit varoitusta.
     
    miksu99 tykkää tästä.
  8. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Itselleni vaihdettiin uudet alkuperäisiskarit ja uusi kompura. Vähän ne iskarit lompakossa kirpaisi, mutta hyvä tuli ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.
     
    miksu99 ja Mr Banner tykkäävät tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Toi vikaakoodihan on siis se solenoidi oikosessa maihin, eli rikki tai johtovikaa.

    Se kompressorihan on sit varsin kivassa paikassa ja kannattaa alottaa ruuvien öljyily jo kauan ennen irrotusyritystä. Siitä vähän kirjottelinkin tonne uuteen "kellariin".
     
    Mr Banner ja miksu99 tykkäävät tästä.
  10. miksu99

    miksu99 1st gear

    Joo, selvis eilen kun oli ekaa kertaa matkustajia kyydissä. Aika matalalla perä.
     
  11. miksu99

    miksu99 1st gear

    Täytyy tutkia mitä uutta tarvii vaihtaa. Harkinnassa noiden normi iskarien laitto tilalle.
     
  12. miksu99

    miksu99 1st gear

    Moottorin vikavalosta selvis sen verran, ettei liity mitenkään perän säätöön. Kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet menee vaihtoon.
     

Kerro tästä muillekin!