-98 Cadillac Seville STS antaa koodia C1738. ”Exhaust Solenoid Valve”. Perä ei istu maassa eikä liian korkeella, tosin tuntuu paljon jämäkämmälle mitä etupää. En ole ikinä kuullu kompuran käyvän. Sulake oli palanu kun ostin auton ja sen vaihtamisella ei ollu vaikutusta. Nollauksen jälkeen antaa koodin aina kun moottorin kierrokset nousee yli 5000rpm. Ilmeisesti ilma kompressori pitää vaihtaa? Voiko autolla ajaminen vahingoittaa ilmaiskareita? Saako ilma kompressoria korjattua itse? Millanen toi -98 Sevillen jousitus järjestelmä on? Onko edessä olevat iskarit sähköiset? Näyttää perus iskareilta päällisin puolin. Olen yrittäny selvittää, mutta vähän on tietoa miten ”Road Sensing Suspension” toimii. Takana on ilmeisesti pelkästään tasonsäätö ilmaiskarit ja perus rautajouset? Vai onko iskareissa kenties joku ”älykäs” ajotapaan reagoiva jäykkyyden säätö?
98 vuotuisessa on tavallinen rautajousi Takana on ilmaiskarit ja niissä iskareissa on vielä tuo äly. Kompura löytyy sieltä vänkärin takavaimentimen päältä. Mulla oli kompurasta kulunut se "venttiili" Soikeaksi eikä enään pystyny tuotetaan ilmaa kun se karkasi aina takaisinpäin. Auton käynnistää nii kompura surisee aina jonkun aikaa ja lopettaa sitten.
Kannattaisko ekana tutkia nykyisen ilmakompressorin kunto enneku tilaa uutta? Sähkövika? venttiilivika? Tasonsäätökytkin jumissa jne......
Ainut pelko on et jos lähtee irrottelee kompressoria niin ilman karkaa iskareista. Vai onko niissä joku lukko venttiili ettei tyhjene jos kompressorin irrottaa? Tyhjät ilmaiskarit särkyy ajossa käsittääkseni.
Ja jos vaihdat alkuperäiset iskarit normi iskareihin,säästä ne vanhat niin niistä saa rälläköityä ne anturit irti ja kytkettyä ne autoon iin ei tule vikakoodia/speed limit varoitusta.
Itselleni vaihdettiin uudet alkuperäisiskarit ja uusi kompura. Vähän ne iskarit lompakossa kirpaisi, mutta hyvä tuli ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.
Toi vikaakoodihan on siis se solenoidi oikosessa maihin, eli rikki tai johtovikaa. Se kompressorihan on sit varsin kivassa paikassa ja kannattaa alottaa ruuvien öljyily jo kauan ennen irrotusyritystä. Siitä vähän kirjottelinkin tonne uuteen "kellariin".
Moottorin vikavalosta selvis sen verran, ettei liity mitenkään perän säätöön. Kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet menee vaihtoon.