Cadillac Seville STS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja K.Vainio, 3.4.2009.

  1. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Näyttäisi tuo vähän tiputtelevan.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ok.Lähinnä siinä ahtaimmassa paikassa on sähköliitin,pihdit tohon anturin juureen kyllä mahtuis.
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Helppo oli vaihtaa. 27mm avain käy kantaan, tosin mulla vanhaa oli kirrattu varmaan pihdeillä ja itekkin piti pihdeillä irrottaa. 10minsan homma ja south west tradesta Hämeenlinnasta ostin
     
    Timo K. ja jenkkijussi tykkäävät tästä.
  4. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Michael`s Garage vaihtoi kielen saksasta enkuksi,ihan kuin olis saanut uuden ystävän,55€ kustansi,ei paha.Katsastus oli naapurissa kalliimpi,toki sai leiman,ettei ihan hukkaan varallisuus mennyt.
     
    Jussi289 ja palontie tykkäävät tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Seville alkaa härnäämään pikkuomituisuuksilla. Päiväajovalojen toiminta muuttu itekseen ja kässäri ei vapauta, jos sen polkasee päälle. Ja tietenkään tän EU version kytkiksiä ei ole service manuskassa... Ja kummatkin ohjautuu tietskan kautta.
    Meille tullessaan tää laitto sumuvalot päälle, jos oli valosaa ja vaihto ajovaloille hämärässä, kunhan auto oli käynnissä. Nyt ei syty valoja ollenkaan ennenku laittaa vaihteen päälle, sit tulee ajovalot. (siis automaatilla, valokytkin manuaalina toimii kyllä)
    Kässärin vapautus on naitettu lämppärin säätimiin, jotka kyllä toimii, eli alipaine tulee. Siellä on oma solenoidivena kässärille, jonka pitäs saada alipaine ku vaihde on ollu päällä yli 2sek. Ei vapaudu ronkkimatta sormella. Naurattaa jo etukäteen näiden ettiminen.
     
    palontie tykkää tästä.
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oikestaan en tykkääkkään..
     
  7. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Tuosta automaattisesta kässärin vapautuksesta, minusta se on oikein kätevä juttu.

    Muutama vuosi sitten yhdessä eldossa kun se ei aina toiminut ja alkoi kyllästyttämään että
    se piti välillä vapauttaa polkimen saranan vieressä olevasta "klipsusta" niin laitoin siitä
    piilofarkun kässärin vapausvivun, näytti aivan alkuperäiseltä.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  8. umpio

    umpio 3rd gear

    Kässärijuttu kiinnostaa minuakin... Onko siellä vaihdevivun juuressa joku katkaisin tuolle, ja jos on, niin miten siihen pääsee käsiksi? -99 STS.
     
  9. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Siellä ylhäällä polkimen saranan vieressä on sellainen peltiklipu josta sen saa vapautettua
    mekaanisesti, pää kojelaudan alle tai kyllä se(kin) sormikopelolla löytyy.
     
    Bukero tykkää tästä.
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kepin asennosta menee tieto tietskalle ja sieltä kautta se sit komentaa alipainetta kässäripolkimen vapauttajalle.
     
  11. umpio

    umpio 3rd gear

    Juu, tuon tiesin jo. Tarkoitin että onko kepin juuressa anturia joka kertoisi että "vapauta ny helevetissä se käkkäri". Jussi289 asian ilmaisikin. Onko vanhakoppaisessa tämä sitten toteutettu jotenkin toisin; sellaisen omistaja sanoi minulle että kässäriongelman saa ratkaistua vaihtamalla kepin juuresta jonkun anturin?
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toi nyt riippuu, kuin "vanhakoppaseen" mennään. Ihan vanhoissa oli oma alipainekytkin/venttiili sille vapauttajalle vaihdevivustossa.

    Ysiysiin verrattuna meidän -97 on vanhakoppanen... Mittaristossa vaihdenäyttö toimii, joten tieto mennee tietskalle. Serviisimanuskan mukaan käkkärille ei ole mitään omia kytkimiä vaihdevalitsimella.
     
  13. jrasi

    jrasi Gearhead

    Ei ainakaan '94 Sevillessä ollut kepin juuressa mitään antureita. Neutral Safety Switch, joka hoitaa myös kepin asentotunnistuksen, on lootan päällä, about kaasuläpän alapuolella. On purettavissa ja muistaakseni rakenne on sellainen, että on helppo korjata. Mutta kannattaa ensin kokeilla tarjoamalla siihen käkkärin vapautuksen alipainekelloon alipainetta jostain muualta.

    Se vapautusmekanismi voi myös ihan simppelisti ruostua jumiin, omassa kävi niin, manuaalisesti aukesi, alipaineella ei. Sitruunahappo on sitten no-no, koska se tuhoaa polkimen palautusjousen.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En itseasiassa edes ehtiny vielä testaan akkuresetin jälkeen toimiko se jo. Sormella ei tartte ku hipasta vapautinta niin aukee. Eli ei se jumissa ole. Mut ei se valoautomatiikkakaan sit ihan lopuilleen korjaantunu akun irrotuksella, vaikka palaskin lähemmäs oikeeta... Polttaa nyt ajovaloja päivälläkin, vaikka pitäs vaihtaa sumu/huomiovaloille.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla teki samaa,mutta satunnaisesti.
     
  16. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    -99 Seville leimattu eilen huomautuksitta, mutta se taitaa nyt olla huolista pienin. Näyttää siltä että, kansiremonttia pukkaa päälle. Aamulla käynistettäessä käy hetken aikaa ontuen ikäänkuin kaikki pytyt ei olisi mukana ja sen lisäksi hukkaa pikkuhiljaa nestettä syyläristä. Tekee myös painetta järjestelmään. Ei näkyviä vuotoja eikä tiputtelua mistään. Kiinnostaisi tietää löytyykö Kymenlaaksosta tai lähiseudulta osaajaa/tekijää kansiremontille? Lohkoonhan tarvitsee ainakin kierreholkit ja kannet oikaistava. Kaikki vinkit tekijöistä ovat tervetulleita. Aiemmin olen yhden Nortin teettänyt Ylöjärvellä JM-Garagella, mutta jos lähempää löytysi osaava tekijä, niin helpottaisi elämää. Kiitos etukäteen.
     
  17. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead


    Tekijä löytyi Ruotsinkylästä, Mike's Garage. On vain hieman jonoa, mutta eiköhän vielä kesän aikana tule valmista.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä se käsijarrun vapautus vaan ei toimi. Viisaat vikakoodit osaa kyllä kertoa, et penkin sähköissä etureunan ylös-alas kytkin ei toimi (vaikka toimiikin), mutta ei se tajuu käsijarrun päälle jäämistä... Pitää alkaa purkaan esiin, se alipainekello kyllä just näkyy ja siinä on letku kii, mutta mitään eloa siihen ei tule. Ja kyllä se valoautomaatti unohti ne päivävalot pysyvästi, ajovalot sentään syttyy jo heti käynnistäessä.

    Onkohan nortissa normaalia epätasasempi(pulssimainen) alipaine tyhjäkäynnillä, kun pcv vena sirkutti jo aika kuuluvasti. Ja olihan se kunnolla kulunut. Uus on hiljaa.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Käsijarrun vapautus selvitty. Vacuumisolenoidihässäkästä kaikkien solkkujen ohjauskarvojen juotokset murtunu. Lämppärin säätösekoilua ei näköjään huomaa niin helposti, kun usein kuiten toimii. Palikka sijaitsee Sevillessä pelkääjän a-pilarin alapäässä kojelaudan takana, alakautta pääsee käsiksi.
     
    palontie tykkää tästä.
  20. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Onnistuuko koneen poisnosto yläkautta?
     

Kerro tästä muillekin!