Caliber SRT4 vetelee jarruttaessa ja muutenkin epävakaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Gapo90, 30.12.2024.

  1. Gapo90

    Gapo90 1st gear

    Eli otsikon auto vetelee jarruttessa rajusti vasemmalle, ja vieläkin isompana ongelmana on etenkin isommilla nopeuksilla epävakaa ajettava, etenkin jos liukasta niin on suorastaan vaarallinen, mutta muutenkin. Oli uraa tai ei.

    Katsastettu lokakuussa eikä moitteita alustan / jarrujen osalta.

    Tosin... Koko vasen alatukivarsi juuri vaihdettu kun helat ja muut aivan loppu... Samalla myös vas. sisempi raidetangonpää. Tällä ei käytännössä ollut kuitenkaan tähän ongelmaan mitään vaikutusta.

    Kulmia ei ole vielä suunnattu vaihtojen jälkeen, kyseiset ongelmat ilmeni itseasiassa juurikin suuntauksessa jonka oletin olevan syy (olihan auto juuri katsastettu ilman moitteita...) vetelyyn. Vas. etu rengas aurasi silminnähde, tätä säädetty korjaamolla samalla "suoraan".

    Aiemmin vaihdettu jo oikea alatukivarsi (näyttää suht tuoreelta).

    Oisko ideoita mistä lähtis hakemaan vikaa? Auto menossa suuntaukseen vielä, kunhan ehdin, mutta epäilen erittäin suuresti, ettäkö sillä ongelma ratkeaisi.
     
  2. Kalja imuri

    Kalja imuri 2nd gear

    Vahva veikkaus että on haritusta. Tekee levottoman ajettavan ja juuri liukkaalla korostuu. En tiedä voiko ko autossa mennä kulmat pieleen tukivarren vaihdon yhteydessä mutta mittauttaisin kaikki kulmat nelipyöräsuuntauksessa. Kannattaa muutama kymppi maksaa niin ei pilaa renkaita.
     
    Isamu tykkää tästä.
  3. Isamu

    Isamu Gearhead

    Käytä nyt hyvä mies auto kulmien suuntauksessa jos siellä on noin paljon tehty jumppaa etupäässä, vahvalla mutulla sanon ongelman olevan siellä.
     
  4. Gapo90

    Gapo90 1st gear


    Siis aika ollut varattuna siitä lähtien, kun tehty.... Täälläpäin ei vaan pääse ihan päivissä :D

    Kävin kulmiensäädössä jo ennen tuota tukivarren ja rtp vaihtoa. Oireili samallalailla, eivät tietenkään säätäneet silloin kun väljä.

    Toivotaan, että säädön jälkeen laulaisi kuten pitää.
     
  5. Gapo90

    Gapo90 1st gear


    Aika on varattuna.

    Tosiaan enne vaihtoja käyttäytyi ihan samallalailla, eikä silloin tehty mitään koska oli väljää. Osien vaihtojen myötä ei mikään muuttunut käytännössä.
     
  6. Weijari

    Weijari Gearhead

    Mites taka-akselin puslat?
     
  7. Gapo90

    Gapo90 1st gear

    Oli jossakin kohti lähivuosina toispuolelle ainakin vaihdettu. Tuntuu selkeästi olevan eessä ropleema, täytyy toivoa, että kulmien suuntauksella menee, kun aika vain koittaa..
     
  8. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Onko etupalkki ehjä, noistahan on revennyt tukivarsia irtikin ruosteen takia.
     
  9. Gapo90

    Gapo90 1st gear

    Etupalkki vaihdettu leimalle. Taaksekin jo vaihdettu.
     
  10. Gapo90

    Gapo90 1st gear

    SOLVED.

    Kulmien säädössä käyty ja säädöt ihan vitullansa. Ihan eri auto ajella nyt.
     
    Kalja imuri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!