California-kuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Muki, 3.10.2007.

  1. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Nii'i, meikkis on asustellu täällä vuodesta -93 ja kovin pidän, on vaimo lapsi ja Ameriikan kansalaisuus :eek:. Pidän maasta ja suosittelen myös muille maahanmuuttajille.

    Mitä tohon länsirannikkoon tulee (eritoten California) on kuin toinen maa verratuna muuhun Ameriikkaan, ne pojat on siellä vaan happy go lucky, vähän niinkuin Ryssien kanssa toimisi, sanaan ei voi luottaa lainkaan jne.. Erittäin hieno paikka käydä katsomassa, suosittelen, kaunista ja kivat kelit, mutta siihen se jää.

    Jos teille Ameriikan vierailijoille (aika vaikea sana jo) tulee mieli käydä Alabaman perukoilla, tarjoan kahvit, kaljat tai jääteet mielelläni.


    Mikko
     
  2. Muki

    Muki Gearhead

    Elä hyvä mies houkuttele....vaimo sanoi äsken soittaessaan (on siis jo takaisin härmässä) että nyt vasta hän ymmärtää - täällä siis ensi kertaa käytyään - mistä olen aina puhunut.
     
  3. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Nii'i, minunkin piti vaan kokeilla, että jos vuodeksi tulisi, saisi verovapaan auton, on vähä venähtynyt vuosi :lol:
     
  4. Muki

    Muki Gearhead

    Täällä on helppo olla.

    Noin sen sanoi yksi jo kauan sitten tänne jäänyt ja niin - jotenkin noinhan se kyllä on. Olen päättänyt lykätä työmatkan jälkeen sen asian miettimisen, että kohtalaisen selkeäksi kyllä tekivät täällä että jos vaan kiinnostaa, niin ylitse meren - hommia on. Mun on pakko edes yrittää vähän harkita, sen tää orastava keski-ikä :rotfl: teettää.

    On muuten kyllä harvinaisen totta että ihan yhtä monta kuin on paikkoja missä käy, niin samoin on yhtä monta amerikkaakin. Mä olen reissannut tätä 22 vuoden ajanjaksolla 3 eri kerralla sektorilla Pennsylvania - Florida - Ohio - California ja nyt menossa karstulaan eli SC:hen. Ja kyllä tottavie toistaiseksi on kuin olis ihan eri maissa käynyt.

    Sekin on yksi amerikan viehätys.
     
  5. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Juu ja pääsehän sinne Suomeen aina takaisin jo mieli halajaa, kannatta kokeilla jos kiinnostaa.
     
  6. Muki

    Muki Gearhead

    :eek:

    Urs Erbacher, perhana viekoon, on samassa hotellissa ! Luulivat etta olen joku NHRA:n toimitsija kun saapastelin mainitunlainen takki paalla aulaan. Oikaisin kylla heti mutta utelivat mista olen, kun kerta ei ihan toi engelska mennyt viela amerikan aantamisella.

    No sitten kun kavi ilmi etta Suomestahan tassa, niin yltyivat kiittelemaan alastaron rataa ja erityisesti vannottivat etta fyyran porukkaa pitaa nyt heti muistaa kiittaa - ovat tyytyvaisia.

    Tama on sita amerikkaa. Ainoastaan Karkkilan ABC-Masuunilla on samanlaista suvi-iltoina :rotfl:


    Vakoilin Ursin sivuilta miksi ovat taalla:

    "Wir nehmen an der NHRA Meisterschaft in den USA teil!

    In Las Vegas 25.10 bis 28.10 und in Pomona Los Angeles 1.11. bis 4.11. Mal sehen ob wir Big Brother auch schlagen können! "
     
  7. Muki

    Muki Gearhead

  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Makin lahin -90 syksylla hakeen muuttoautoo, 10,5 vuotta hakureissulla fla'ssa meni mutta auto jai tuomatta.
    Nyt oon ollu 6v suomessa 37k asukkaan pikkukaupungissa ja tykkaan :D Koneetha lentaa amerikkaan jokapaiva jos ei synnyinmaa ei enaa nappaa, eika siella mikaan muutu vaikka ei ihan jokavalissa kaykkaan, burgerit makkarilla on edelleen 99c
     
  9. Muki

    Muki Gearhead

    Taisin päästä juuri sopivasti alta pois San Diegosta, sillä maastopalot ovat tehneet pahoja tuhoja juuri täsmälleen siellä missä vietin kaksi viikkoa. Muun muassa yhtiön toimitilat evakuoitiin jo varhaisessa vaiheessa ja hetki sitten oli vielä atk-yhteydet kunnossa sinne, mutta kuinka kauan, onkin toinen kysymys.
     
  10. tsf

    tsf 1st gear

    Mitä tohon länsirannikkoon tulee (eritoten California) on kuin toinen maa verratuna muuhun Ameriikkaan, ne pojat on siellä vaan happy go lucky, vähän niinkuin Ryssien kanssa toimisi, sanaan ei voi luottaa lainkaan jne..

    Niinhan sen on...ja itarannikolla porukka on taas aivan nestepaista( ainakin suunnassa 201) ja etelassa kaikki sujuu hyvin kunhan kay vahintaan kerran viikossa kirkossa, niin ja kannattaa olla kanssa valkoihoinen.

    Mutta ei se ihan pelkkaa kruisailua Kaliforniassakaan ole. Auringolle ja rannalle tulee aika ikava hintalappu:

    http://abclocal.go.com/kgo/story?sectio ... id=5711508
     
  11. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    ä = alt132
    ö = alt148
    Ä = alt142
    Ö = alt153

    :soosoo:
     
  12. heka95

    heka95 1st gear

  13. Putte

    Putte 1st gear

    Sulla kävi sitten tuuri, ettet joutunut savustettavaksi.
     
  14. Muki

    Muki Gearhead

    Joo, käytännössä koko "neighborhood" toimitilojen vierestä on tuhoutunut, ja on odotettavissa vähintään hankaluuksia toimintojen jatkuvuudelle, tosin onneksi ne on luonnollisesti hajautettu ja moninkerroin kahdennettu, mutta veikkaisin että näkyy kyllä ainakin yhtiön sisällä.
     
  15. Muki

    Muki Gearhead

    http://www.darlingtondragway.com/

    oon vähän suunnitellu, että menis tonne lauantaina. Tosin täällä on parina päivänä sadellutkin, ja amerikan malliin aika rankasti, joten säätiedotus sanelee mikä highway otetaan viikonloppuna alle. Saattaa myös olla että pitää tsekata yks vaunu tuolla Myrtle Beachin kieppeillä.

    No jos tulee mentyä noihin Darlingtonin kapinoihin, niin sitten tulee varmaan niitä kuviakin lisää. En ole oikein vielä täällä eteläkarjalassa kuvia ottanut, kun on tuota työhommaakin pitänyt vähän tehdä.

    San Diegon alueen maastopalot vaikuttavat kaiken muun inhimillisen kärsimyksen lisäksi myös harrastajiin, ja tässä ote eräästä tiedonmurusesta mitä sieltä kuulin

    "Thursday morning and Jerry and I are still evacuated. We were evacuated on Sunday evening early and we had just gotten back from our family campout in Cuyamaca, so we weren't home but for a few hours. Jerry and I decided to be prepared, so at 2 pm we had a plan and hooked up both trailers and put the ProStreet car in one and the 63 race car on the open trailer. We pulled out of Ramona in our motor home and truck. The rest of the cars were left behind. Jimmy and Kay stayed up in Ramona and did not evacuate, so they have been keeping watch over our home as well. All is good. Some of the homes on the outer rim of Ramona were lost....off Magnolia (north east end) Right now Palomar is burning so they won't let anyone back up the hill to go home.
    We'll let you know when we get to go back home"

    Näistä autoista on kyse

    http://www.kellerrace.com/images/thumbn ... llery.html?

    ja toi keltainen on varmaan tuttu tämän threadin aikaisemmista kuvalinkeistä.
     
  16. Muki

    Muki Gearhead

    http://public.fotki.com/4d440/darlington-dragway/

    siel' on vähänlaisesti fotoja eikä ehkä niitä onnistuneimpia, ja sitten tuli vielä syvän etelän ilta niin että humpsahti ; ja olikin liian pimeää kuvaamiseen mun kameralla ja taidoilla.

    Mutta olihan se hauskaa jälleen nähdä räyhämoottoreita ja pari aika huikeaa wheelstandiakin. Tilaisuus oli luonteeltaan lähinnä "kyläkahina" ja välillä ajettiin 1/8-mailia välillä täyttä varttia. Yhtäkaikki mukavaa oli.

    Niitä kuvia pitäis kaikkiaan olla 52 kpl että siitä tietää, milloin niiden lataaminen sinne fotkiin on valmis.
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä alan olla vähän kateellinen tosta sun matkastas Muki :eek:

    Mikset voinut ottaa vaikka mua mukaan tonne. Viis työpaikoista ja muusta kertakäyttö-kultturi skeidasta. noissa maisemissa olisin saattanut viihtyä minäkin :rotfl:
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Älä Luigi ole kateellinen. Olisithan voinut valita lomamatkasi suunnan tuonnepäin, mutta Thaimaahan piti vaan päästä. Mä en lähtis siihen maahan ikinä, sillä sama lämmittävä aurinko löytyy myös USA:n eteläisistä valtioista ja siellä harrastuskin on lähelle. Elämä on valintoja.
     
  19. Muki

    Muki Gearhead

    Kun silloin Californian ekoina viikkoina muutuin nahkaani luovaksi matelijaksi, niin en ollut ihan niin varma siitä auringon autuaaksi tekevästä vaikutuksesta - tosin ehkä siinä oli pientä tottumattomuutta ja terveen järjen käytön välttämistäkin, onhan noita lippalakkeja tää maa pullollaan.

    Kyllä tämä kelpo reissu on, mutta mitähän omaisuuksia maksaisinkaan siitä että sais kunnollista kahvia ja näkis kavereita. On se vaan niinkin päin, että Luigi on oikeassa ; pakatkaa laukkuihin Pauligin satsit ja lentäkää tänne. Mä olen vielä 3 viikkoa about täällä. :rotfl:

    Jotain pientä max wedge henkistäkin on tarttunut matkaan tällä reissulla, mutta enpäs kerrokaan mitä ! :rotfl: Eikä ole ihan pelkästään kirjallisuudesta kyse.

    Naisetkin tykkää wedgeistä, nehän aina puhuu jostain haarakiiloista. Kai sen sinnekin saa tungettua.
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Toi on kyllä totta, että Suomen kesään tottuneelle noi tietyt alueet voi olla liian kuumia, jos on varomaton. Ei valkoista miestä ole tarkoitettu grillattavaksi eli sen m ukaan on elettävä, ettei polta ihoaan ja pää on aina hyvä suojata, jopa Suomen auringossa.

    Suomalainen kahvi on kyllä suomalaiseen makuun ainut oikea eli kyllä sitä reissuun löhtiessä kannattaa kunnon kahvia viedä muutama paketti mukanaan, niin pysyy ainakin kunnon kahveissa, eikä tarvitse tiskivettä tai kitkerää kuraa juoda.
     

Kerro tästä muillekin!