Camaro kauppaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jassikka, 18.3.2013.

  1. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ilmeisesti kun laittaa rahaa viisikymmentä tuhatta lisää niin saa viimeistellyn version. Hahah.. Voe morjes. Kyllähän näissä alkaa kärsiin rakentajan nimi että välittäjienkin touhut. Myy kuka tahansa mitäkin nyt siis ja kenelle. No hyvä varmaan että tieto leviää,edelleen Tomille propsit.
     
  2. M

    M Gearhead

    pistää miettimään jotta miten tälläiset "raakileet" on saatu rekisteröityä suomeen ilman mitään kikkailuja/kiertoteitä? ja kuka niitä kikkailuja tekee?
     
  3. mrilmo

    mrilmo 1st gear

    Jos suomalainen autoliike tuo auton maahan prototyyppinä ja myy sitä "valmiina" XX-prosentin katteella, siitä on turha syyllistää SHM:ää. Auton myynti tai pyyntihinnalla ei ole mitään tekemistä sen arvon kanssa jolla se on aikanaan saatu ostettua Suomeen.

    Joillakin premium-autojen kauppiailla on valitettavan ikävä tapa vemputtaa "jokereita" edestakaisin ja katsoa kenelle jää mustapekka kouraan, kuten tässä Camaro-tapauksessa (ja Raptorissa). Jos ei muuta hyötyä ole, niin saadaan ainakin näennäisesti varaston kiertoa paremmaksi ja taustalla olevat rahoittajat pysymään tyytyväisempänä.
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Komppaan jälkimmäistä kappaletta 100% :)
     
  5. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Tämä auton toimittanu henkilö joka on kys.liikkeessä töissä itseasiassa kommentoi asiaan facebookissa erään kaverini seinällä. Tiiä nyt sit uskallanko julkasta hänen kommentteja täällä (ilman nimeä tietenkin)Että tuleeko siitä sanomista vai ei...
     
  6. T5

    T5 Gearhead

    Ehdottomasti nimettömänä vaan tekstiä kehiin.
     
  7. M

    M Gearhead

    Yllättäviä yhtäläisyyksiä tai linkkejä toisiinsa löytyy kun tutkii ytj:stä yritysten tietoja:

    H2 autotalot, toimii Helsingissä, mutta kotipaikka Tampere. Tampereen AutoCenter, aputoiminiminä Helsingin AutoCenter ja Premium autonkuljetus. Autoliike Marko Sipilä viralliselta nimeltään Premium Car Center Turku...

    mrilmo on nyt kovin herkkänä sean hyland motorsportin prototyyppiautojen arvosteluun. Ei kannata...

    Ja oikaisempa samalla, että IS Automotiven kotipaikka on Laukaa, ei Jyväskylä.
     
  8. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Kiinnostaisi miten tuo on rekisteroity ja milla kokoonpanolla, joku nappara voisi tilata paperit milla tuo on rekisteroity, ei silla etta vilppia ja vaaryytta epailisin mutta kiinnostavaa olisi nahda, jo vain senkin takia etta katsastus tulisi suorittaa "oikealla" katsastusmiehella tarinan kertojan mukaan...
     
  9. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Pitkä mutta olkaas hyvät:

    Kaveri:
    kyl toi camaro kiva auto olis omistaa, mut ei tätä yksilöä... kannattaa lukea (tässä linkki blogiin)

    Myyjä: kannattaa myös ymmärtää mitä lukee
    48 minuuttia sitten · Tykkää

    xxx: toi on kyl niin paska tilanne niin asiakkaalle kuin myyjällekkin!!
    47 minuuttia sitten · Tykkää

    Kaveri: samaa mieltä, paljon on vaivaa nähny, mut kuten lapussa luki myydään ilman takuita
    45 minuuttia sitten · Tykkää

    Myyjä: ja kaveri on julkaissut netissä videoita miten kumi palaa jne... eikä penkitys ehkä oo paras suorittaa jos on öljynpaine ongelmia..
    44 minuuttia sitten · Tykkää

    Kaveri: totta, on siin omistajan tyhmyys kans mukana
    42 minuuttia sitten · Tykkää

    Minä: Ei se ihan mene nii että omistajan tyhmyys. Mite autoliike voi myydä autoa ei takuuta ku on kilpaauto? Jos se auto on ihan rekattu tavan autona suomen rekisteriin. Voihan mäki myyä saappia vaikka naton ohjuksena mutta silti se on vaan saappi
    37 minuuttia sitten · Tykkää · 1

    Myyjä: itse yhden viritetyn evo moottorin räjäyttäneenä voin vaan sanoa, et viritetyt koneet ei yleensä kestä. eikä korjaamotkaan anna niille mitään takuuta.
    29 minuuttia sitten · Tykkää


    xxx jos itse myisin autoliikkeenä autoa mihin on kone rakennettu samaisessa liikkeessä ja tiedetään 100% mitä koneelle on tehty niin siinä tapauksessa uskaltaisi jonkun näkösen takuun antaa mutta en minä myyjänä ainakaan uskaltaisi viritettyä autoa myydä minkä historia ei ole täysin tiedossa...
    27 minuuttia sitten · Tykkää


    MInä: Ja luulis et ku kyse oli noinki kalliista autosta et ite myyjä ois sen toimittanu eikä joku kaveri. Ja eikös noissa omistajuus jutuissakin ollu jotain "häikkää"
    25 minuuttia sitten · Tykkää


    xxx: eikös siellä lue että autoliikkeen työntekijä toimittanut auton?
    24 minuuttia sitten · Tykkää

    Myyjä: tota (mun nimi), mä toimitin ton auton ja olen kyllä ihan töissä em liikkeessä. mulla oli kyllä kaveri mukana, kun tylsää ajella pitkiä matkoja yksin.
    24 minuuttia sitten · Tykkää

    Minä: Eli sinä oot se joka oli sit puhunu tästä kattien ohituksesta ja vikavalosta? Mites toi tiheä omistajien vaihdos, osatko siihen antaa vähän selvennystä miksi moinen?
    21 minuuttia sitten · Muokattu · Tykkää

    xxx: paskan myivät
    18 minuuttia sitten · Tykkää

    Myyjä: Siinä on hänen näkemys asioihin.. En voi oikein muuta sanoa.
    16 minuuttia sitten sovelluksesta mobile · Tykkää

    Minä: Mutta osaatko sanoa miksi noin tiuhaa vaihtanut omistajia?
    16 minuuttia sitten · Tykkää

    Myyjä: Ihan normaalia autokauppojen välistä vaihtoa.. Meille kulkeutuu ne mitä muut ei saa myytyä.
    12 minuuttia sitten sovelluksesta mobile · Tykkää

    Minä: Miksiköhän ei ollu menny kaupaksi muualla...
    10 minuuttia sitten · Tykkää
     
  10. jknR

    jknR Gearhead

    Mitenköhän tommonen Sean Hyland Motorsportin viilaama Camaro tilataan, kun eikös toi SHM laittele vaan Fordeja? Ainakaan pikaisesti google ei löydä shm+camaro-haulla kuin tuon yhden suomalaisen Camaron. Joku prototyyppi sekin?
     
  11. JnZm

    JnZm Gearhead

    Tuo autokauppojen välinen vaihto on kyllä ilmeisesti ihan "normaalia" toimintaa, oman Camaron (pari nollaa halvempi :poff:) historiaa ihan mielenkiinnosta selvitelleenä tuli vastaan että kyseinen yksilö on seilannut kolmella-neljällä eri pääkaupunkiseudun jobbarilla 2000-luvun aikana.
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    oliko sekin vaihtanut saman päivänä aikana 4-5 kertaa omistajaa :D

    Tässä on autoliikkeen käsiin tullut pommi ja ne on sen itte huomanneet ja kunnon kusetuksella laittaneet väkisin kiertoon kierrättämällä sen jokaisen oman liikkeensä kautta.
    Nyt rosiksessa on sitten neljä autoliikettä syyttämässä/vähättelemässä/vakuuttelemassa.
    Todennäköisesti sopivat asian viikkoa ennen oikeudenkäyntiä.

    Jos Camaron hinta priimana olis ollut 119t€ niin mikä tuollaisen Camaron hinta on jos se myytäis kommentilla "moottori tuhoutunut"?
     
  13. JnZm

    JnZm Gearhead

    No ei saman päivän sentään, mutta viikon kyllä... :rotfl:
     
  14. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    tuolleenhan ne jobbarit tekee. "myy" autoja toisillensa. mutta mitä tähän tulee niin aika helvetin ikävä savotta ja toivotan onnea auton ostajalle..
     
  15. bdr529

    bdr529 1st gear

    Myyjää vastaan puhuu jos tuossa tilanteessa oikeasti käyetty ilmausta "kuin uusi" ja hinta on kuin uudella (tosin volvosta saatua hyvitystä ei mainittu joten voi olla että siinä on saatu oikeasti iso alennus...). Lisäksi vikojen ja historian paljastaminen vasta kaupanteon jälkeen on aika paha liike.

    Vaikea sitä on ostajan enää säilyttää kaupanteossa pää kylmänä kun on reissannut puoli Suomea ja takaisin pääsisi sellaisen pelin ratissa jota on jo jonkin aikaa kuolannut. Harva lähtee enää maitojunalla kotiin päin vaikka alkaisi päänsisäisetkin varoitusvalot palaa vaan haluaa ajatella asiat parhain päin. Tuttu tunne ja tämän myyjätkin tietää.

    Mitä muut voi oppia tästä: älä järjestä itseäsi tilanteeseen josta et voi perääntyä. Autoja on kuitenkin maailma täynnä. Jos kauppa näyttää liian hyvältä, se ei todennäköisesti ole sitä...
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Taidatko tota paremmin sanoa.

    Helvetin vaikee pitää pää kylmänä kun ollaan siinä auton vieressä, niin siinä helposti alkaa katsoa tiettyjä vikoja läpi sormien.

    Siks ois varmaan aina hyvä olla joku viilipytty kaveri mukana, joka huomaisi jos ostajakanditaatti innostuu liikaa ja toteaisi, että eiköhän katsella vielä muitakin vaihtoehtoja..
     
  17. What happens in turku - Shit happens!
     
  18. idiot

    idiot Gearhead

  19. DD6

    DD6 Gearhead

    "Viitaten tällä sivulla aiemmin olleeseen allekirjoittaneen ja Autoliike Marko Sipilän väliseen erimielisyyteen totean asian tulleen nyt sovituksi hyvässä yhteisymmärryksessä. Asia on osaltani loppuunkäsitelty."

    Jaha, maksoivat sitten äijän hiljaiseksi.
     
  20. avogta-89

    avogta-89 3rd gear


    :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!